کد خبر: ۶۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
منبع بوی دیشب ریختن «مرکاپتان» ها بوده است
از ساعت ۱۷ عصر دیروز بوی نامطبوعی در بخشهای وسیعی از استان تهران حس شد. از همان دقایق اولیه استشمام بو در مناطق غربی و مرکزی تهران، گمانه زنی ها در رابطه با منشا بو آغاز شد.
راز بوی نامطبوع تهران بر ملا شد

از ساعت ۱۷ عصر دیروز بوی نامطبوعی در بخشهای وسیعی از استان تهران حس شد. از همان دقایق اولیه استشمام بو در مناطق غربی و مرکزی تهران، گمانه زنی ها در رابطه با منشا بو آغاز شد.
یکی از گمانه زنی های اولیه در رابطه با علت پراکندگی بو، ترکیدگی فاضلاب در بخش هایی از میدان انقلاب بود، گمانه ای که پس از ساعتی رد شد.  
پس از انتشار بوی نامطبوع تمامی گزینه های محتمل به عنوان علت این موضوع به ترتیب اهمیت بررسی شدند؛ ترکیدگی و نشت گاز شهری، انتشار مواد خطرناک، تغییر در نحوه فعالیت مراکز انباشت زباله و فعالیت پالایشگاه تهران و ...  که مسئولان هر یک از این واحدها نقش این موارد را در انتشار بوی نامطبوع رد کردند.
تا امروز بالاخره استاندار تهران گفت: منبع بوی نامطبوع تهران احتمالا ریختن «مرکاپتان» ها به صورت عمد و یا سهو در مکانی بوده است.
انوشیروان محسنی بندپی صبح پنج شنبه در حاشیه بازدید از محور قم- تهران و تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به ربط این بازدید با بوی نامطبوع شب گذشته تهران گفت: خیر، این بازدید از قبل هماهنگ شده و هیچ ربطی به بوی دیشب ندارد.
وی با اشاره به بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام (ره) که چند سالی است، به ویژه در فصل تابستان استشمام می شود، گفت: کانون های این بو به لحاظ علمی مشخص است، فاضلاب های خانگی و صنعتی، کشتارگاه ها و سوزاندن پسماندها می‌توانند منشاء این بو باشند که امروز بازدیدی از این منطقه داشتیم.
استاندار تهران بازدید از نوع فاضلاب و روند تصفیه این فاضلاب را هدف سفر امروز خود دانست.
وی گفت: ستاد بحران شب گذشته با حضور مسئولان تشکیل شد، احتمال این که ماده شیمیایی خاصی مانند «مرکاپتان» ها در جایی به صورت عمد و یا سهو ریخته شده باشد وجود دارد، که طی ۲ الی ۳ ساعت بعد رفع شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار