کد خبر: ۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
قیمت 42 میلیون تومان تعیین شد
پس از آنکه در طول چند جلسه شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودروی دنا توفیقی حاصل و رقم دقیقی اعلام نشد، سرانجام مرکز ملی رقابت اقدام به قیمت‌گذاری این خودرو کرد و همان قیمت 42 میلیون تومان که از سوی رییس شورای رقابت قبلا اعلام شده بود را تعیین کرد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ايسنا، پس از چند هفته کش و قوس شورای رقابت خبر از تنظیم دستورالعمل قیمت‌گذاری این خودرو داد و قرار شد که قیمت پایه این خودرو قیمت سورن به اضافه قیمت قطعات اضافی آن باشد.

البته رییس شورای رقابت قیمت حدودی این خودرو را 42 میلیون تومان عنوان کرده بود که به نظر می‌رسید خودروسازان زیاد از این قیمت خوشحال نشدند.

در همین راستا معاون فروش و بازاریابی گروه صنعتی ایران خودرو از ارائه اطلاعات تکمیلی مربوط به قیمت‌گذاری خودروی دنا به شورای رقابت خبر داد.

عبدالله بابایی به ایسنا گفته بود که طی نامه‌ای رسمی به شورای رقابت اطلاعات تکمیلی مرتبط با قیمت‌گذاری خودروی دنا به این شورا ارائه شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم شورای رقابت با توجه به اطلاعات تکمیلی و جدید، قیمت‌گذاری دنا را مجددا بررسی کرده و براساس این اطلاعات قیمت را تعیین کند.

به گفته معاون فروش و بازاریابی گروه صنعتی ایران خودرو پیشنهاد قیمت 48 میلیون تومانی برای خودروی دنا با توجه به هزینه‌های تمام شده تولید این خودرو صورت گرفته و مستندات آن نیز به شورای رقابت ارائه شده است.

این در حالی است که مرکز ملی رقابت سرانجام بر اساس دستورالعمل تنظیم قیمت خودروی دنا مصوب دویست و ششمین جلسه شورای رقابت، اقدام به محاسبه قیمت خودروی دنا کرد که بر این اساس سقف قیمت مصرف کننده خودروی دنا برابر 42 میلیون تومان اعلام شده است. همچنین روابط عمومی شورای رقابت نیز تاکید کرد که قیمت تعیین شده از سوی مرکز ملی رقابت مورد تایید شورا بوده و موضوع جدیدی برای بررسی در این زمینه وجود ندارد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که در نهایت تیغ ایران خودرویی‌ها برش کافی را نداشته و همان قیمت اولیه برای خودروی دنا در نظر گرفته شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار