کد خبر: ۷۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
نخستین یادواره 284 شهید بانکی کشور با حضور آیت الله مقتدایی عضو مجلس خبرگان رهبری، مسئولین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج، بنیاد تعاون بسیج و جمعی از مسئولین لشکری و کشوری و معاونین و مدیران بانک مهر اقتصاد و میزبانی این بانک در استان قم برگزار شد.
به همت بانک مهر اقتصاد: برگزاری نخستین یادواره شهدای بانکیبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان قم، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین تویسرکانی- نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج- در سخنانی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ شهادت درکشور، اظهار داشت: در دهه ‌های اخیر شاهد راه‌اندازی فتنه ‌های مختلفی در کشور بوده‌ایم که با پیچیدگی ‌های مختلف و برنامه‌ریزی‌های گسترده صورت گرفت.
وی با بیان این‌که این فتنه‌ها بین نفاق و ایمان رخ‌داده است، ادامه داد: بر اساس روایات و آیات، منافقین از بخشش و رحمت خداوند محروم هستند و در واقع این افراد به خون شهدا خیانت می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین تویسرکانی ابراز داشت: برخی از خواص و مسئولین در مسیر شهدا قدم برنمی‌دارند و به کشور و ملت خیانت می‌کنند، البته بسیاری از مسئولان کشور صالح و متدین هستند.
وی عذاب خیانت به خون شهدا را نابخشودنی دانست و بیان داشت: این وعده خداوند است که هرکسی به خون شهید خیانت کند در دنیا و آخرت مورد عذاب الهی قرار می‌گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج، خانواده ‌های شهدا را از سرمایه ‌های کشور دانست و ابراز داشت: خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و فرزندان ایشان از بهترین کارها است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: بصیرت و ولایت مداری امروز نیاز جامعه اسلامی است و باید به این مهم توجه داشته باشیم که تنها راه نجات کشور از تمامی بحران ‌ها و توطئه ‌ها، تکیه‌ بر ولایت ‌فقیه و پیروی از فرمایشات ایشان است.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی - نماینده ولی‌فقیه در بنیاد تعاون بسیج - ضمن خیر مقدم به میهمانان، به بیان نکاتی درخصوص فرهنگ شهادت و تأثیرآن در جامعه پرداخت و گفت: ملت ایران امروز مدیون شهدا و خانواده‌های معظم شهدا هستند و به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) زنده نگه یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست.
وی ادامه داد: بانک مهراقتصاد در مسائل فرهنگی و بصیرتی پیش‌ قدم بوده است و همواره در این مسیر اقدامات بسیار مهم و ارزشمندی را انجام داده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی تأکید کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره‌ شهدا می‌تواند تأثیر زیادی در جامعه به همراه داشته باشد.
در ادامه مراسم، حاج حسین کاجی رزمنده و راوی دفاع مقدس به روایت جانفشانی ها و دلاورمردی های ایثارگران سال های حماسه و دفاع پرداخت و از رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان دفاع مقدس سخن به میان آورد همچنین صابر خراسانی از شاعران آئینی کشورمان، اشعار زیبایی قرائت کرد.
بخش مهم و پایانی این مراسم، وداع با پیکردو تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس بود که مردم شهید پرور استان قم با مرثیه‌سرایی مداح اهل‌بیت" کربلایی مجتبی رمضانی" با این دو شهید والامقام وداع نمودند.
گفتنی است در این مراسم از طرف بانک مهر اقتصاد از خانواده‌های معظم شهیدان جواد کرمانی، ابوالفضل جلالی پور، عادل شاه قوزایی، علیرضا بولاغ، حسینعلی ملاشاهی، شهیده فاطمه ترکان و شهید مدافع حرم سردارحمید مختاربند تجلیل به عمل آمد و هدایایی به ‌رسم یادبود به آنان اهدا گردید.
گفتنی است این مراسم با حضور گسترده مردم شهید پرور و خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران برگزار شد و آیت الله مقتدایی عضو مجلس خبرگان رهبری، فرماندهی نیروی انتظامی استان، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران، جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، روسای ادارات و سازمان ها، معاونین و روسای ادارات امور شعب و کارکنان بانک مهر اقتصاد حضور داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: