کد خبر: ۷۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
حمایت بانک کشاورزی از زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و کشاورزی قراردادی ظرفیت های فراوانی برای اقتصاد کشاورزی ایجاد کرده است و روح اله خدارحمی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی استفاده از این ظرفیت ها موجب پایداری تولید در این بخش می داند.
روح اله خدارحمی: حمایت بانک کشاورزی از زنجیره ارزش تولید محصولات کشاورزیبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، خدارحمی با اعلام این مطلب به نقش حمایتی این بانک در تأمین منابع مالی بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: علاوه بر فعالیت های تولیدی در سطح مزرعه فرآوری محصولات، احداث سردخانه و تأمین ماشین آلات مورد نیاز در پوشش حمایتی بانک کشاورزی قرار دارند.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر و براساس سیاست های دولت حرکت ها و اقدامات قابل توجهی در حمایت از بخش کشاورزی صورت گرفته است. تصریح کرد: تأمین مالی زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در قالب کشاورزی قراردادی می تواند ضمن ارتباط منطقی میان زنجیره های ارزش، فرصت مناسبی برای بهره گیری از ظرفیت های بخش کشاورزی ایجاد کند.
مدیرعامل بانک کشاورزی در تشریح کشاورزی قراردادی و نقشی که در ایجاد ارتباط منطقی بین زنجیره ها دارد خاطر نشان کرد: یک بنگاه اقتصادی می تواند با ایجاد زنجیره ای از تولیدکنندگان به تولید بهتر کمک کند البته در برخی از زمینه ها از جمله تولید مرغ و تخم مرغ زنجیره های بزرگی ایجاد و برنامه ریزی برای تولید و عرضه محصولات صورت گرفته است.
وی با تأکید بر اینکه کشاورزی قراردادی و حمایت زنجیره ها به ثبات و پایداری تولید کمک می کند و ارزش افزوده بالاتری را برای فعالان ایجاد می کند، اضافه کرد: درسال های اخیر در زمینه تولید زعفران و عسل اقداماتی صورت گرفته است و بانک کشاورزی از این زنجیره های ارزش با هدف هماهنگی بهتر برای بهره برداری از منابع و حل مشکلات بخش کشاورزی حمایت می کند.
وی به ظرفیت های جدیدی که در بخش کشاورزی وجود دارد اشاره کرد و متذکر شد: در زمینه تولید گیاهان دارویی فرصت های وجود دارد که می تواند از طریق کشاورزی قراردادی و ایجاد زنجیره زمینه مناسبی برای تولید ایجاد کند.
خدارحمی بر ضرورت حضور شرکت های دانش بنیان برای بهره گیری از ظرفیت های بخش کشاروزی تأکید و خاطرنشان کرد: در رویداد استارت آپی بانک کشاورزی شرکت های خلاق و نوآوری حضور داشتند که می توانند به شکوفایی بخش کشاورزی به ویژه در فروش محصولات کمک فراوانی کند.
مدیرعامل بانک کشاورزی توسعه همکاری بین فعالان بخش کشاورزی را موجب گسترش و توسعه این بخش دانست و افزود: در تلاشیم با حمایت از ایجاد پروژه هایی که با مشارکت تولیدکنندگان ایجاد می شود رقابت را به همکاری تبدیل کنیم.
خدارحمی حمایت از ایجاد این تشکل ها و ایجاد مناسبات جدید را زمینه ساز هم افزایی تولید در بخش کشاورزی دانست و گفت: همکاری و تعاون بین فعالان تولید موقعیت بهتری را برای فعالیت آنان ایجاد می کند.
وی به تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در زمینه تأمین مالی زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در قالب کشاورزی قراردادی اشاره کرد و گفت: تاکنون مبلغ 10 هزار میلیارد ریال برای کشت زعفران در استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.
خدارحمی با بیان اینکه مبلغ 1000میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبار اشتغال پایدار در مناطق روستایی وعشایری برای تأمین مالی زنجیره ارزش زعفران اختصاص یافته است خاطرنشان کرد:2500 کشاورز زعفران کار در استان های خراسان رضوی،خراسان شمالی،خراسان جنوبی،یزد و کرمان همچنین یک شرکت صادرکننده زعفران جامعه هدف این طرح هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: