کد خبر: ۷۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
متقاضیان دریافت سبد کالا بخوانند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: لیست کامل بیمه شدگانی که زیر سه میلیون حقوق دریافت می کنند از سوی تامین اجتماعی تهیه شده و برای توزیع سبد کالا منتظر تخصیص بودجه هستیم.
زمان واریز سبد 200 هزار تومانی کالای کارگران
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: لیست کامل بیمه شدگانی که زیر سه میلیون حقوق دریافت می کنند از سوی تامین اجتماعی تهیه شده و برای توزیع سبد کالا منتظر تخصیص بودجه هستیم.
محمد شریعتمداری،وزیرکاردرباره سبد کالای کارگران گفت: توزیع سبد کالا میان بازنشستگان  سازمان تأمین اجتماعی به پایان رسیده و مرحله بعد شامل بیمه شدگان شاغل در بخش های دولتی و غیردولتی است که کمتر از سه میلیون تومان حقوق دریافت می کنند. به تمامی این افراد سبد کالا تعلق می گیرد.
وی گفت: لیست حقوق این افراد از سوی تامین اجتماعی ارسال شده و به محض دریافت اعتبار خزانه توزیع سبد کالا آغاز می شود.
شریعتمداری افزود: همچنین درصدی از افراد هستند که در هیچ صندوقی سابقه پرداخت حق بیمه ندارند و کمتر از سه میلیون تومان حقوق می گیرند که این افراد سبد کالا شامل حالشان می شود  و تا پایان سال در میان آنها توزیع خواهد شد. کارگران فصلی، سربازان، قالیبافان و ... از جمله این افراد هستند.
شریعتمداری در مورد مرحله دوم سبد کالای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد گفت: مرحله اول این کار انجام شده و دستورش ابلاغ شده و مابقی مراحل طی خواهد شد و برای تخصیص سبد باید منتظر اعتبار باشیم.
وی در مورد شناسایی افرادی که از درآمد کافی برخوردار هستند و یارانه دریافت می کنند، گفت: در لایحه بودجه دولت شناسایی این افراد به استانداران محول شده که با همکاری وزارت رفاه و تصویب مجلس انجام خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در خصوص حقوق پایین بازنشستگان نیز گفت: این موضوع مورد اعتراض بسیاری از بازنشستگان است زیرا حقوق آنها  کفاف زندگی شان را نمی دهد و ما در ایران زندگی می کنیم و همراهی و مهربانی و همدلی ارزشمندتر است و با در نظر گرفتن توان مالی دولت ادعای به حق بازنشستگان را پیگیری خواهیم کرد.
وی در مورد کمیته دستمزد اظهار داشت: این کمیته که زیرمجموعه شورای عالی کار است تاکنون جلسات متعددی را برگزار کرده و حداقل معیشت خانوارها با حداقل دستمزدی که می گیرد مورد رسیدگی قرار گرفته است پس از ارائه گزارش ها در شورای عالی کار دستمزد سال آینده مورد بررسی قرار می گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار