کد خبر: ۷۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳
پیش بینی رکوردشکنی دوباره قیمت طلا
تحلیلگران گلدمن ساچز پیش بینی کردند طی ۱۲ ماه آینده قیمت طلا به ۱۴۲۵ دلار در هر اونس افزایش یابد، قیمتی که در بیش از ۵ سال گذشته بی سابقه بوده است. همزمان با افزایش قیمت جهانی طلا، روند رو به رشد قیمت سکه، بازار را در روزهای پایانی هفته به کما برد.
افزایش قیمت ها بازار سکه و طلا را به کما برد
تحلیلگران گلدمن ساچز پیش بینی کردند طی ۱۲ ماه آینده قیمت طلا به ۱۴۲۵ دلار در هر اونس افزایش یابد، قیمتی که در بیش از ۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.
به گزارش بلومبرگ، گروه گلدمن ساچز پیش بینی های خوشبینانه ای برای طلا دارد .
تحلیلگران بانکی در نیویورک به رهبری جفری کری پیش بینی خود را برای قیمت طلا بالا بردند و گفتند طی 12 ماه آینده قیمت این فلز گران‌بها به 1425 دلار در هر اونس افزایش می‌یابد، قیمتی که در بیش از 5 سال گذشته بی سابقه بوده است .
به گفته این تحلیلگران ، افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک باعث خرید بیشتر بانک های مرکزی شده است، در حالی که ترس از یک رکود به تقویت تقاضا از طرف سرمایه گذارانی که به دنبال «سرمایه های تدافعی» بوده اند، کمک کرده و این به نفع طلا است .
حتی سرمایه های مبادله شده با شمش طلا هم افزایش یافته و به بالاترین حد از ماه مه رسیده است. در بازار کامکس نیویورک قیمت طلا 10 درصد نسبت به حد پایین ماه اوت افزایش یافته است. علاقه به طلا نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران نه تنها نظرات بدبینانه را کنار گذاشته‌اند بلکه موضعی خوشبینانه در پیش گرفته اند .

*در بازار داخلی چه خبر است؟
همزمان با افزایش قیمت جهانی طلا، روند رو به رشد قیمت سکه خرید و فروش در این بازار را در روزهای پایانی هفته به کف رساند.
 قیمت هر فطعه سکه تمام بهار آزادی هفته گذشته افزایشی نزدیک به دویست هزار تومان را تجربه کرده و اکنون در آستانه چهار میلیون تومان ایستاده است.
 هر چند رشد بهای طلا در بازارهای جهانی یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت سکه در بازار ایران بود اما بررسی‌ها نشان می دهد میزان رشد قیمت بیش از انتظار بازار بوده است به طوری که آیت محمد ولی ، رییس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده است حباب هر قطعه سکه به ۴۵۰ هزار تومان رسیده است.
 وی با انتقاد از التهاب شکل گرفته در بازار کاهش شدید خرید و فروش را تایید کرده و به خبرآنلاین گفت: با مدیریت مکانیزم عرضه می‌توان این حباب را تخلیه کرد و ما امیدواریم بانک مرکزی اقدامات لازم را برای این موضوع  در دستور کار قرار دهد .
 وی در پاسخ به این سئوال که آیا سکه همچنان مقصد سرمایه‌های سرگردان در بازار است؟ گفت: سکه یکی از امن ترین راه های سرمایه گذاری است اما این روزها بازار سکه با رکود مواجه است و در این سطح قیمتی خرید و فروش چندانی صورت نمی گیرد. وی درباره قیمت سکه در هفته پیش رو نیز تاکید کرد: در صورت مدیریت مناسب التهاب بازار کاهش یافته و قیمت ها روندی متعادل تر به خود می‌گیرند.
 در اولین روزهای هفته گذشته بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در محدوده سه مییون و ششصد هزار تومان بود اما این رقم در پایان هفته به محدوده سه میلیون و هشتصد هزار تومانی رود پیدا کرده است .
 بازار سکه در نه ماه گذشته یکی از پرسودترین بازارهای ایران بوده است. سرمایه گذاران در این بازار سودی در حدود ۱۰۷ درصد را از آن خود کرده اند که با توجه به ریزش ارزش پول ملی باید گفت بخش مهمی از سود حاصل شده در حقیقت سود نبوده و تثبیت قدرت خرید تلقی می شود .


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار