کد خبر: ۷۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
حباب سکه به ۴۱۰ هزار تومان رسید
سکه طلای تمام بهار آزادی طرح جدید امروز ۲۲ دی ماه به قیمت ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان داد و ستد می شود.
موج افزایش قیمت سکه در بازار ادامه دارد

سکه طلای تمام بهار آزادی طرح جدید امروز ۲۲ دی ماه به قیمت ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان داد و ستد می شود. 

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با بیان این مطلب به خبرآنلاین گفت: در بازار امروز سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به قیمت ۳ میلیون و ۷۲۰هزار تومان، نیم سکه به نرخ یک میلیون و ۹۷۵ هزار تومان، ربه سکه یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان و سکه های گرمی نیز ۶۶۵ هزار تومان معامله می شود.  

محمد کشتی آرای افزود: این قیمت ها به نسبت روز پنجشنبه تغییر چندانی نداشته و سبب شده تا اکنون حباب سکه برابر با ۴۱۰ هزار تومان باشد.  

وی تصریح کرد: این در حالی است که قیمت جهانی طلا کاهش یافته و از نرخ ۱۲۹۴دلار روز پنجشنبه تا قیمت ۱۲۸۷ دلار در روز جاری پایین آمده البته این مساله و همچنین کاهش نرخ ارز به نسبت روز پنجشنبه گذشته در بازار داخلی تاثیر چندانی نداشته است.  

این فعال بازار طلا و جواهر ادامه داد: اکنون قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار برابر با یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان است و با ۱۰ هزار تومان افزایش،  سبب بالا رفتن هزار تا ۲هزار تومانی نرخ طلا در بازار داخلی شده است.  

وی تاکید کرد:‌ اکنون هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار به قیمت ۳۵۲ هزار تومان داد و ستد می شود.  

وی درباره وضعیت نرخ ارز توضیح داد:‌ در ابتدای روز کاری پنجشنبه گذشته قیمت ارز افزایشی شد اما آخر وقت قیمت ها به ثبات رسید و امروز نیز کاهش جزیی در نرخ ارز در بازار رخ داد و باید گفت این مساله سبب شده تا قیمت سکه و طلا دچار نوسان جزیی در بازار امروز شوند.  

کشتی آرای درباره پیش بینی کارشناسان بین المللی از احتمال افزایش نرخ طلا در بازارهای جهانی گفت: مدتی است که کارشناسان اقتصادی حوزه جهانی طلا افزایش قیمت ها را پیش بینی می کنند و اعتقاد دارند قیمت طلا در سال ۲۰۱۹ بالا خواهد رفت. این پیش بینی ها را باید تحلیل به شمار آورد و باید گفت نمی تواند پایه و اساس درستی داشته باشد.  

وی خاطر نشان کرد: قیمت ها را باید به صورت روز به روز مشاهده و تحلیل کرد برای نمونه برخلاف پیش بینی ها با وجودی که قیمت جهانی طلا روز پنجشنبه ۱۲۹۴دلار بود امروز با ۷دلار کاهش به ۱۲۸۷ دلار رسیده است.  

کشتی آرای گفت:‌ با توجه به روند فعلی قیمت ها می توان گفت نوسانات قیمت جهانی طلا در هفته جاری در حد نیم درصد خواهد بود. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار