کد خبر: ۷۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
کاهش 20 میلیون تومانی قیمت خودروهای مونتاژی در بازار
رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از کاهش قیمت خودروهای مونتاژی مانند سراتو ، پژو 2008 در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون در بازار قیمت خودروهای مونتاژی تا 20 میلیون تومان کاهش یافته است.
چه خودروهایی با کاهش قیمت مواجه شدند؟
رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو اعلام کرد: در روزهای اخیر خودروهایی مانند سراتو 5 میلیون تومان، هایما اس 7 حدود 7 میلیون تومان پژو 2008 حدود 20 میلیون تومان، هیوندا اکسنت 5 میلیون و جک اس 5 ، 4 میلیون تومان به نسبت هفته گذشته کاهش قیمت داشته است.
سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه برخی از خودروها مانند پژو ۴۰۵ و سمند ال ایکس کاهش قیمت داشته اند، گفت: ریزش بیشتر قیمت مستلزم عرضه بیشتر از سوی خودروسازان است.
موتمنی گفت: بازار خودرو طی یک هفته گذشته برخلاف تعیین تکلیف قیمت‌ها، روزهای آرامی را سپری می‌کند و با تغییرات قیمتی آنچنانی مواجه نیستیم.
موتمنی ادامه داد: قیمت برخی از این خودروها به صورت کاذب و با نوسان ارز افزایش یافته بود و در این میان تعدادی نیز اقدام به خرید  و دپوی آنها  را کرده بودند که به دلیل نبود مشتری و جلوگیری از ضرر هم اکنون این خودروها را روانه بازار کردند.
رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه در هفته جاری قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته تغییرات زیادی نداشته است، افزود: برخی از خودروها مانند پژو ۴۰۵ و سمند ال ایکس حدود یک میلیون تومان کاهش قیمت داشتند و کاهش قیمت‌ها آنچنان چشمگیر نبوده است.
وی گفت: ریزش بیشتر قیمت مستلزم عرضه بیشتر از سوی خودروسازان است که در حال حاضر چنین اتفاقی نیفتاده است و از طرفی فروش فوری هم فقط مختص خودروی پژو پارس و هایما بوده است و نتوانسته تغییر زیادی در بازار ایجاد کند.
موتمنی با اشاره به اینکه خودروهای مونتاژی با افت قیمت بیشتری روبه رو شده اند تاکید کرد: هایما حدود ۷ میلیون تومان، چانگان حدود ۸ میلیون تومان و اکسنت حدود ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.
رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو دلیل کاهش قیمت خودروهای مونتاژی گفت: به دلیل اینکه قیمت این خودروها توسط خودروسازان زیر ۵ درصد بازار اعلام شده موجب شده افرادی که خودروهای خود را به بازار عرضه کنند که موجب کاهش قیمت شده است.
وی درباره قیمت خودروهای خارجی افزود: قیمت خودروهای خارجی اندکی کاهش یافته و زمان بیشتری نیاز است تا قیمت‌ها ریزش بیشتری داشته باشد.
رئیس اتحادیه خودروی تهران در پاسخ به پرسشی در مورد فروش فوری خودروسازان داخلی و تاثیر آن بر بازار گفت: فروش های فوری می تواند اثرات خوبی  در زمینه کاهش قیمت داشته باشد .اگر خودروهایی که به صورت فروش فوری فروخته شده است سریعا به بازار عرضه شود در موضوع خودروهای داخلی نیز با کاهش مناسب قیمت ها مواجه خواهیم شد.
موتمنی افزود: پراید ۱۱۱ با قیمت ۳۸ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با قیمت ۳۵ میلیون ۲۰۰ هزار تومان، تیبا صندوق دار ۴۱ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ با قیمت ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو پارس با قیمت ۷۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد. رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو ادامه داد: خودروی دنا با قیمت ۸۰ میلیون تومان، دنا پلاس با قیمت ۹۸ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ دو با قیمت ۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۷۱ میلیون تومان، ۲۰۷ دنده‌ای با قیمت ۹۰ میلیون تومان و چانگان با قیمت ۱۲۹ میلیون ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار