کد خبر: ۷۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲
فردا چقدر به حساب کارگران واریز می شود؛
سهم بسته حمایتی مشمولان تأمین اجتماعی در ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه ۱۰۰ تا۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است، اما مسئولان وزارت کار و تأمین اجتماعی سهم هر خانوار را در اجرای این طرح ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرده اند.
بسته حمایتی کارگران 100 یا 300 هزار تومان است؟
سهم بسته حمایتی مشمولان تأمین اجتماعی در ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه ۱۰۰ تا۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است، اما مسئولان وزارت کار و تأمین اجتماعی سهم هر خانوار را در اجرای این طرح ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرده اند.
آنطور که در ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه آمده است، اعتبار لازم برای بسته حمایتی کارگران که 24 دی ماه ابلاغ شد 1450 میلیاردتومان است.
24 دی ماه 97،  محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در ابلاغیه‌ای به سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اعتبار 1450 میلیارد تومانی بسته حمایتی کارگران مشمول تأمین اجتماعی را به حساب سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ کرد.
در این ابلاغیه آمده است، "در اجرای بسته معیشتی ویژه موضوع بند ب مصوبه 101532 شورای عالی هماهنگی اقتصادی و دستورالعمل بسته پرداخت کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه موضوع تصویب‌نامه مورخ 28 آبان‌ماه 97 هیئت وزیران، بدین‌وسیله تخصیص سازمان هدفمندی یارانه‌ها به‌مبلغ چهارده‌هزار و چهارصد و پنجاه و سه میلیارد ریال از محل منابع حاصل از مابه‌التفاوت تسعیر قیمت خوراک و سوخت کارخانجات پتروشیمی، فولادی و پالایشگاه‌ها تعیین می‌گردد تا به‌منظور تأمین کمک جبرانی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی بابت حمایت غذایی از خانوارهای کم‌درآمد موضوع بند پ ماده 3 تصویبنامه فوق‌الذکر تعیین می‌گردد.
سازمان هدفمندی یارانه‌ها موظف است تا براساس اطلاعات هویتی مشمولین که درآمد آنها کمتر از 3 میلیون تومان است و اطلاعات آنها توسط وزارت کار به آن سازمان ارسال می‌گردد معادل ریالی سبد حمایتی غذایی را (یک تا 3 میلیون ریال) به حساب مشمولین واریز و گزارش پرداخت آن را به سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال نمایند.
طبق ابلاغیه نوبخت سهم هر خانوار 100 تا 300 هزارتومان تعیین شده است."
 این در حالی است که رحیم اردلان، معاون مالی و اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی از واریز بسته 200هزار تومانی حمایتی افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی که کمتر از 3میلیون تومان دریافتی دارند خبر داد.
از سوی دیگر محمد شریعتمداری، وزیر کار  در گفت‌وگویی با خبرگزاری دولت درباره بسته حمایتی کارگران گفت: بسته حمایتی مشمول آن دسته از کارگرانی می شود که نام آنان در فهرست بیمه تامین اجتماعی قرار داشته و هیچ یک از اعضای خانواده آنان این بسته را دریافت نکرده باشند.
وی ادامه داد: از ابتدای هفته آینده یکصد هزار نفر از بازنشستگان روستایی نیز بسته حمایتی دریافت می کنند. پیش از این، بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، صندوق های بازنشستگی و صندوق بازنشستگی فولاد مشمول دریافت بسته حمایتی شده بودند.مبلغ بسته حمایتی 200 هزار تومان است.
 ‌با توجه به اینکه سهم هر خانوار در ابلاغیه نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه 100 تا300 هزار تومان تعیین شده است، پرداخت رقم 200 هزار تومانی به هر خانوار تحت پوشش تأمین اجتماعی خلاف قانون است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار