کد خبر: ۷۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
در ادبیات مدیریت اقتصاد بنگاه ها روش های قیمت تمام شده ی پول به علاوه ی یک نرخ سود دیگر جواب نمی دهد ، باید حواسمان باشد که قیمت ها از بیرون به ما دیکته می شود.
از حضور رقبا باید به عنوان یک مزیت استفاده کنیمبنابراین نتیجه اش این است که سود بنگاه ها در مدیریت هزینه هاست واگر بخواهیم برای تأمین کنندگان منابع سود بسازیم باید این نگاه را در بنگاه های اقتصادی که در اختیار داریم عمیق کنیم و این نگاه را به کارکنان مجموعه انتقال بدهیم ؛ و کارمند بداند که حفظ حیات شغلی اش نیازمند حفظ حیات سازمان متبوعش می باشد .
مدیرعامل بانک قوامین با بیان مطلب فوق در نشست مدیران عامل و اعضا هیئت مدیره ی گروه شرکت های توسعه ی ترابر گفت : تحریم یکی از واقعیت هایی است که در اقتصاد ما وجود دارد و باید آن را بپذیریم و بر اساس آن برنامه ریزی و حرکت کنیم؛ به عبارت دیگر تحریم را نمی توان حذف کرد ولی می توان آن را مدیریت کرد.
دکتر تقی نتاج ادامه داد : باید قبول کنیم در شرایطی هستیم که از اقدامات با ریسک بالا باید پرهیز کنیم چون این اقدامات نیازمند یک سری شرایط ویژه ای است که ما فعلا حائز این شرایط نیستیم . وی افزود در گذشته تحریم ها سالانه به روز می شد اما در حال حاضر روزانه این اتفاق می افتد بنابراین انجام هر گونه اقدامات ریسکی باید با نگاهی ویژه مورد توجه باشد که امیدواریم همه ی عزیزان به آن عنایت داشته باشند .
مدیر عامل بانک قوامین در ادامه بر ضرورت سلامت سازمان ها اشاره کرد و گفت : یک سازمان سالم می تواند به اهدافش برسد  پس نباید سازمان را محافظه کار بار بیاوریم چون کار اقتصادی با محافظه کاری افراطی منافات دارد .
 دکتر تقی نتاج افزود :  تصمیمات تکراری و فعالیت های تکراری تجربه شده است بنابراین کنترل های داخلی و حاکمیت های شرکتی باید مورد توجه قرار گیرد تا با یاری حضرت حق، منابع و امکاناتی که در این گروه ها وجود دارد به  یکدیگر اضافه شوند تا این هم افزایی که در شعار می گوییم در عمل هم اتفاق بیفتد .  
مدیر عامل بانک قوامین با تأکید بر استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود گفت باید ببینید منافع پنهان شده ی ما که دیگران از آن استفاده می کنند کدام ها هستند  و از این ظرفیت خلق اعتبار بانک قوامین بهره ی لازم را ببرید .همان گونه که مدیران و کارکنان بانک قوامین توانسته اند ظرف سه سال اخیر ضمن حفظ نقدینگی بانک در بازار نسبت به کاهش قیمت تمام شده ی پول نیز اقدام نمایند و این امر اتفاق نیفتاد مگر با توکل به حضرت حق و با برنامه ریزی عالمانه ، عقلانیت و اجرای هوشمندانه . لذا با  بهره گیری از سرمایه ی انسانی توانمندی که در اختیار دارید می توانید هر گونه عقب ماندگی احتمالی را جبران نمایید ضمناً باید حواسمان جمع باشد که در این حوزه هر روز یک متغیر جدید ایجاد می شود .
مدیر عامل بانک قوامین در ادامه با اشاره به جلسه ی برگزار شده با حضور مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت های گروه توسعه ترابر ایرانیان گفت : این گونه نشست ها می تواند در تبادل افکار همکاران بسیار موثر باشد و مفید.
نائب رئیس هیئت مدیره بانک قوامین به سند تحول راهبردی بانک نیز اشاره کرده و گفت : بعضی ها می گویند همه ی این ها حرف است و مطالب کلی است . بله این مطالب کلی است ولی همه می دانیم که این حرف ها که در جمع خبرگان مطرح می شود پس از پخته شدن در قالب مطالب کلی و سند راهبردی به لایه های عملیاتی ابلاغ می گردد . پس کارهایی که در صحنه ی عمل در حال انجام است و اقداماتی که نتیجه اش را در عملکرد بانک می بینیم بر اساس خط مشیی است که  در مرکز تفکر سازمان برای اجرا ابلاغ می شود .
دکتر تقی نتاج با تأکید بر سند راهبردی بانک گفت : ما مسئولیت داریم در لایه های بالایی سازمان مسیر را برای کارکنان روشن کنیم تا آنها طبق تعریفی که از کارشان شده است حرکت کنند . دکتر نتاج به ترجمان سند به زبان عملیاتی نیز اشاره و تصریح کرد : سند تحول راهبردی پس از تدوین حتما باید به روز شود لذا این گونه نشست ها باید تداوم یافته و حتی از مشاورین بیرونی هم استفاده شود .
دکتر تقی نتاج افزود:  نباید تصور کنیم که سند راهبردی وقتی به روز شد دیگر کار تمام شده بلکه به دلیل تغییرات زیادی که در محیط داریم این سند باید مستمرا رصد شده و تغییرات جدیدی را که در سند پیش بینی نشده در سند راهبردی لحاظ شود .

نام:
ایمیل:
* نظر: