کد خبر: ۷۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۵
امروز نرخ خرید دلار در بانک‌ها و معامله دلار در بازار آزاد نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشته و ثبات نسبی داشت. اما قیمت سکه طرح قدیم با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته همراه بود.
آخرین خبرها از قیمت سکه، طلا و ارز در بازار
امروز نرخ خرید دلار در بانک‌ها و معامله دلار در بازار آزاد نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشته و ثبات نسبی داشت. اما قیمت سکه طرح قدیم با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته همراه بود.
قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار یکشنبه به سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده که نسبت به روز گذشته کاهش ۷۰ هزار تومانی داشته است. اما هر گرم طلای ۱۸ عیار کمی افزایش داشته و به ۳۶۹ هزار تومان رسید.
قیمت سکه طرح قدیم اما افزایش داشته و به چهار میلیون و ۶۰ هزار تومان رسید و نیم سکه با قیمت دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. قیمت ربع سکه هم یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۶۸۵ هزار تومان شد. هم‌چنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۲۸۱ دلار رسیده است.

*دلار ثابت ماند
اما نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها که مجوز آن در نیمه نخست امسال ازسوی بانک مرکزی به بانک‌ها داده شد، روز گذشته حدود ۱۱ هزار و ۳۳۰ تومان بود که امروز (۳۰ دی) نرخ خرید دلار در بانک‌ها تغییر چندانی نداشت و ۱۱ هزار و ۳۳۴ تومان باقی ماند.
ازسوی دیگر نرخ خرید یورو در بانک‌ها نیز امروز با ثبات همراه بود؛ به‌طوری‌که قیمت خرید هر یورو در روز گذشته ۱۲ هزار و ۹۲۶ تومان بود و امروز نیز با همین قیمت از سوی بانک‌ها خریداری می‌شود. بانک‌ها امروز هر پوند انگلیس را نیز با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته ۱۴ هزار و ۵۹۰ تومان می‌خرند.
شعب ارزی بانک‌های تجارت، سامان، ملی، ملت و پارسیان هم‌چنین می‌توانند ارز مسافرتی را تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها در صورت کامل بودن مدارک مسافران بفروشند.
نرخ فروش هر یورو مسافرتی در شعب ارزی بانک‌های عامل نیز امروز ۱۳ هزار و ۲۷۵ تومان است که با احتساب کارمزد بانک عامل و بانک مرکزی به حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد.
براساس اعلام بانک مرکزی ایران، هم‌چنین تا ساعت ۱۷ یکشنبه و بر اساس معاملات انجام شده در صرافی‌های مجاز، نرخ خرید هر دلار آمریکا نسبت به روز گذشته تغییری نداشته و ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان و نرخ فروش آن هم ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان بود. هم‌چنین نرخ خرید هر  یورو ۱۳ هزار و  ۱۵۰ تومان و نرخ فروش هر اسکناس یورو هم ۱۳ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار