کد خبر: ۷۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
بازار سرمایه بیش از 3600 واحد افت کرد
ا‌مروز بازار سهام قرمزپوش شد تا اولین روز بهمن ماه برای تالار شیشه ای روزی سردتر از همیشه باشد و شاخص کل بورس تهران با کاهش ۳۶۵۲ واحد وارد کانال ۱۶۱ هزار واحدی شود.
شوک سقوط شاخص بورس به سهام داران
ا‌مروز بازار سهام قرمزپوش شد تا اولین روز بهمن ماه برای تالار شیشه ای روزی سردتر از همیشه باشد و شاخص کل بورس تهران با کاهش ۳۶۵۲ واحد وارد کانال ۱۶۱ هزار واحدی شود.
بورس اوراق بهادار تهران امروز در اولین روز بهمن ماه به سردی گرایید و با کاهش ۳۶۵۲ واحد وارد کانال ۱۶۱ هزار واحدی شد.
در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۲ میلیارد و ۹۷ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۵ هزار و ۶۵۸ میلیارد و ۸۹۹ میلیون تومان در ۱۳۲هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین شاخص کل بورس با افت ۳۶۵۲ واحدی وارد کانال  ۱۶۱ هزار و ۹۲۲ شد.
سهام‌هایی که بیشترین تاثیر را در افت شاخص امروز بورس داشتند می‌توان به شرکت‌های صنایع پتروشیمی پارس، پالایش نفت بندرعباس و صنایع پتروشیمی خلیج فارس اشاره کرد و  گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، مخابرات ایران و فروسیلس ایران نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را در بازار سرتا سر قرمزپوش امروز داشتند.
شاخص‌های اصلی بازار سرمایه نیز امروز روز خوبی را تجربه نکردند تا آن جا که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۰۵۸واحد، کل (هم‌وزن) ۶۱۸ واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) ۴۳۴واحد، آزاد شناور، ۴۰۵۶ واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم هم به‌ترتیب ۲۶۴۴ و ۷۵۰۲ واحد افت را به‌ثبت رسانند.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز که در طی دو روز گذشته کانال ۲۰۰۰ واحدی را ترک کرده بود، با کاهش ۲۱ واحدی به رقم یک هزار و ۹۷۰ واحدی رسید.
با وجود این عقب گرد چشمگیر شاخص اما مهمترین اتفاق امروز بازار بورس ورود دوباره نفت خام به تالار و عرضه آن در بورس انرژی بود.
سومین عرضه نفت خام در بورس انرژی ساعت 2 روز دوشنبه با حجم یک میلیون بشکه در روز و با قیمت پایه هر بشکه ۵۲.۴۲ دلار آغاز شد.
در نوبت اول عرضه نفت خام در بورس انرژی که در ششم آبانماه امسال صورت گرفت در مجموع ۲۸۰ هزار بشکه نفت خام از محموله یک میلیون بشکه ای عرضه شده از سوی شرکت ملی نفت ایران خریداری شد. در نوبت دوم عرضه نفت خام در بورس انرژی در بیستم آبانماه امسال هم مجموعا ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام عرضه شده از سوی شرکت ملی نفت ایران خریداری شد.





نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار