کد خبر: ۷۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در ديدار عيسي امامي، عضو هيئت مديره بانک قرض‌الحسنه مهر ايران از خدمات بانک مهر ايران در حوزه بانکداري غير ربوي تقدير كرد.
وظیفه داریم از بانک‌های غیر ربوي حمايت کنيمبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، آیت‌الله عبدالکریم عابديني، نماينده ولي فقيه در استان قزوين با عيسي امامي، عضو هيئت مديره بانک قرض‌الحسنه مهر ايران ديدار کرد.
در این دیدار، نماینده ولی فقيه در استان قزوين با اشاره به اينکه بانک، در حوزه اقتصاد مطرح است و اقتصاد واژه‌اي است که در دين ما خوب ديده شده اما ما از اقتصاد ديني خوب استفاده نکرده‌ايم.
وی با بیان اینکه اقتصاد به معنای قصد و هوشمندي است، تصريح کرد: بايد کارها را هدفمند و هوشمندانه به پيش ببريم اما متأسفانه غير هوشمندانه‌ترين رفتارها را مشاهده مي‌کنيم و در مقابل وظيفه داريم از بانك‌هاي غير ربوي حمايت و پشتيباني كنيم.
آیت الله عابدینی با بیان اينکه يکي از مهمترين موضوعات در جمهوري اسلامي اقتصاد ديني است، عنوان کرد: يکي از اركان مهم دين، پاك و حلال زيستن است و اگر نتوانيم مال حلال و پاك به دست آوريم تمام اعمال عبادي ما اشكال پيدا مي‌كند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند در سوره بقره مي‌فرمايد کساني که عقلشان دچار مشکل شده است، از دين ابراهيمي روي بر مي‌گردانند و در سوره نساء مي‌فرمايد اموالتان را به دست بي عقلان نسپاريد چرا که آنها با قواعد ديني زندگي نمي‌كنند.
امام جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه نباید مسئولان با مردم فاصله داشته باشند، گفت: بزرگ‌ترين سرمايه مسئولان اين است که دخل و خرجشان با مردم جور در بيايد و در اين صورت است که اعتماد مردم جلب مي‌شود.
وی افزود: اگر کادر مؤمن و درآمد متعارف داشته باشید، سفره‌تان از مردم جدا نباشد و حقوقتان با توده‌های حقوق‌بگیر جامعه که با مشکل زندگي خود را اداره مي‌کنند هماهنگ باشد، آنها به شما اعتماد مي‌كنند و اين اعتماد مردم بزرگ‌ترين سرمايه است.
در ادامه، عیسی امامی، ضمن تقدیر و تشکر از حمايت هاي معنوي و جدي نماينده ولي فقيه در استان به ارائه گزارشي از ۱۱ سال فعاليت ارزنده اين بانک در حوزه بانکداري اسلامي پرداخت.
عضو هیأت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: امروزه بيش از ۹۰ درصد منابع بانک در مسير تقويت بانکداري اسلامي و در قالب قرض الحسنه با کارمزد صفر تا چهار درصد مصرف شده و به لطف خدا هر روز شاهد استقبال مردم متدين هستيم؛ به طوريكه در سال ۹۶ به ميزان ده سال ابتدايي فعاليت اين بانك منابع جذب شده است.
وی ضمن تشریح طرح همیاران مهر مطرح کرد: در دین مبين اسلام ظرفيت هاي مطلوبي براي بانکداري ديده شده که در اجرا نيازمند حمايت معنوي مبلغين ديني، دانشگاهيان، خيرين و سياست مداران است.

نام:
ایمیل:
* نظر: