کد خبر: ۷۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
در رد ادعای واشنگتن؛
ارتش روسیه در مراسمی اقدام به رونمایی از موشک جدید خود و شرح ویژگی‌ها و جزئیات آن کرد به این هدف که ادعای آمریکا در خصوص اینکه این موشک ناقض معاهده سلاح‌های هسته‌ای میان برد است را رد کند.
روسیه موشک جدیدش را به نمایش گذاشت
ارتش روسیه در مراسمی اقدام به رونمایی از موشک جدید خود و شرح ویژگی‌ها و جزئیات آن کرد به این هدف که ادعای آمریکا در خصوص اینکه این موشک ناقض معاهده سلاح‌های هسته‌ای میان برد است را رد کند.

به گزارش خبرگزاری پرس اسوسیشن، ارتش روسیه در این خصوص تاکید دارد که این موشک تحت عنوان موشک مدل ۹M۷۲۹ که یک موشک کروز پرتابی از زمین است در چارچوب محدودیت‌های تعیین شده از سوی معاهده سلاح‌های هسته‌ای میان‌برد (آی ان اف) مربوط به سال ۱۹۸۷ قرار می‌گیرد. این در حالیست که اخیرا آمریکا تصمیمش را برای خارج شدن از این معاهده اعلام کرده و مدعی شد که این موشک جدید روسیه نقض شرایط این معاهده است. معاهده‌ای که به موجب آن تولید، آزمایش و مستقر کردن موشک‌های بالستیک و کروز پرتابی از زمین در برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر ممنوع می‌شود.

طبق اعلام واشنگتن، آمریکا در صورتیکه تا تاریخ دوم فوریه روسیه پایبند به این معاهده نشود این معاهده را معلق می‌کند. امروز میخائیل ماتویوسکی یک ژنرال ارتش روسیه و رئیس بخش موشکی و توپخانه‌ای این ارتش در نشستی با وابسته‌های نظامی کشورهای خارجی اظهار کرد که این موشک جدید حداکثر بردش ۴۸۰ کیلومتر است.

او گفت: ۹M۷۲۹ با مدل ۹M۷۲۸ تفاوت‌هایی دارد بیشتر به این خاطر که از یک کلاهک بهینه سازی شده و سیستم هدایتی که قابلیت‌های آن را بهبود می‌بخشد برخوردار است. در این مراسم ارتش روسیه این سلاح را همراه با پرتابگر متحرک آن در مرکز نمایشگاهی در نزدیکی مسکو به نمایش گذاشت.

ژنرال ماتویوسکی تاکید کرد: بوستر این موشک جدید و موتور بخش کروز آن و مخزن سوخت آن تغییر نیافته‌اند.

وی افزود: این موشک جدید در واقع به میزان ۱۰ کیلومتر بردش کمتر از مدل قدیمی‌تر آن صرفا به خاطر کلاهک سنگین‌تر و سیستم‌های کنترلش است. ژنرال ماتویوسکی خاطرنشان کرد: این موشک جدید در شرایط میدانی قابل بهینه سازی نیست.

این ژنرال روسی گفت: پرتابگر متحرک بهینه سازی شده این موشک جدید بزرگتر است زیرا در مدل قبلی تنها حامل دو موشک بود اما در مدل جدید حامل چهار موشک است.

وی افزود: ارتش روسیه این مراسم معرفی را برگزار کرده صرفا به این خاطر که بر افزایش شفافیت نزد خود و پایبندی‌اش به معاهده آی ان اف تاکید کند. پیش‌تر کرملین صریحا ادعای آمریکا در خصوص اینکه معاهدهآی ان اف را نقض کرده رد کرده بود.

روسیه موشک جدیدش را به نمایش گذاشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار