کد خبر: ۷۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
برنامه ی عمومی بانک قوامین در سال آینده همچنان مدیریت راهبردی و روزآمدی فن آوری اطلاعات بانکی با تاکید بر هزینه هاست.
تشریح برنامه های سال آینده بانک قوامینبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک در بیست و هشتمین همایش سراسری معاونین و مدیران بانک قوامین که با موضوع بررسی عملکرد بانک در سال ۹۷ و تشریح برنامه ها و بودجه ی سال ۹۸ برگزار شد؛ دکتر غلامحسن تقی نتاج مدیرعامل بانک در سخنانی ضمن قدردانی از زحمات همکاران در تحقق اهداف سال جاری بانک گفت: به همت همکارانمان توانستیم منابع خود را به ۹۲ هزار میلیارد تومان برسانیم و این مبلغ با هزینه ی منطقی و با جلوگیری از زیان های میلیاردی محقق شد و به موجب آن بخش عمده ی بدهی های ما به بانک مرکزی نیز تسویه شد.
بر پایه ی این گزارش در این همایش که در مجموعه ی فرهنگی ورزشی پاس قوامین برگزار شد ومدیران عامل شرکت های گروه توسعه ترابر ایرانیان نیز حضور داشتند دکتر تقی نتاج در ادامه ی سخنان خود و در تشریح وضعیت فعلی اقتصادی کشور؛ اصلی ترین متغیر تاثیرگذار بر اقتصاد سال ۹۸ را موضوع تهدیدها و تحریم هایی دانست که قطعاً با اغراض شیطانی آمریکا همراه است.
وی تصریح کرد : باید برنامه ی عمومی همه ی ما در سال آینده مدیریت هزینه ها مبتنی بر راهبرد اصلاح الگوی مصرف بیش از گذشته باشد و اجازه ندهیم منابع ملی کشورمان به سادگی هدر رود. موضوعی که در اقتصاد بین المللی مورد توجه بسیاری از کشورها جهت در اختیار گرفتن منابع ملی کشورمان بوده است.
دکتر تقی نتاج  افزود: ما باید بخواهیم و اراده کنیم تا طوری زندگی کنیم که آیندگان هم بتوانند از منابع موجود کشور بهره ببرند و این به دست نمی آید جز با برنامه ریزی و تاثیر گذاری هدفمندانه و هوشمندانه ی هر یک از ما در جامعه.
وی در تشریح رویکرد بانک در تقویت هم افزایی ظرفیت ها به منظور بهره برداری از ظرفیت های شرکت های تابعه، به خدمات شرکت حمل و نقل ریلی و جاده ای و دریایی توسعه ترابر ایرانیان اشاره کرد و گفت: این شرکت یک مجموعه ی خوب با عملکرد مناسب است که بانک می تواند با کمک این شرکت ها با استفاده از ابزارها و تکنولوژی در اختیار، بازدهی مورد نظر را محقق کند.
دکتر تقی نتاج در ادامه ، بازدهی نقدی را از بازدهی در خصوص افزایش ارزش خالص این شرکت ها و تغییرات مثبت قیمت سهام آنها تفکیک کرد و تحقق آن را منوط به مدیریت خوب و منطقی و هم فکری و هم افزایی در راستای بهره برداری از ظرفیت های موجود دانست.
وی تصریح کرد: هر یک از سازمان ها ظرفیت هایی دارند که با به هم پیوستن آن ها می توان به شکل موثر و هم سو با رفع چالش ها و ضعف های اقتصادی کشور حرکت کرد.
دکتر تقی نتاج با اشاره به فرمایش های راهگشا و صریح مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص مراقبت و خودداری از بنگاه داری و جلوگیری از تشکیل شرکت هایی که هزینه های خود را هم نمی توانند تامین کنند تاکید کرد: ما نباید شرکت جدیدی تاسیس کنیم چرا که بار مالیاتی اضافی هم برای ما به همراه خواهد داشت و از طرفی باید با الهام از فرمایش معظم له و اجرای سیاست های ابلاغی بانک مرکزی این شرکت ها را  بصورت منطقی واگذار کنیم.
وی در ادامه سخنان خود خطاب به مدیران شعب بانک در استان ها تاکید کرد: با در نظر گرفتن سند تحول راهبردی بانک و بهره برداری از ظرفیت ها و با تمرکز بر نخبه پروری درون سازمانی در راستای تحقق اهداف و بودجه ی سال ۹۸ بانک اهتمام ورزند و با مدیریت مستمر هزینه ها و بهره برداری و توجه به فن آوری اطلاعات بانکی روزآمدی قوامین را حفظ کنند.
مدیرعامل بانک قوامین تقویت انسجام کارکنان و حس مشارکت هدفمندانه ی آنها را موجب ارتقاء کیفیت خدمت رسانی به مشتریان دانست و تصریح کرد: لازم است متناسب با نیاز و تقاضای مشتریان مان در بستر اقتصادی سال آینده با در نظر گرفتن متغیرهای دخیل، مسئولانه تلاش کنیم تا سازمانمان را همچون گذشته به عنوان مجموعه ای سالم و قانونمند در جامعه توسعه دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: