کد خبر: ۷۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
دومین نمایشگاه کار ایران با هدف ملاقات بی‌واسطه کارفرمایان با کارجویان، طی روزهای چهارم تا ششم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران (بوستان گفت‌وگو) برگزار می‌شود.
دومین نمایشگاه کار ایران برگزارمی‌شودبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، این نمایشگاه به عنوان رویدادی نوآورانه و مبتکرانه در حوزه مدیریت منابع انسانی در سطح کشور برگزار خواهد شد و در روند روبه‌رشد خود، دستاوردهای متعددی را در حوزه اشتغال و برقراری ارتباط میان کارفرمایان و کارجویان داشته است. دکتر شریف‌خانی دبیر نمایشگاه کار و عضو هیأت علمی دانشگاه، پیرامون برگزاری این رویداد با اشاره به 9 سال برگزاری این نمایشگاه در دانشگاه صنعتی شریف گفت: هدف این بود که فارغ‌التحصیلان دانشگاه برای یافتن شغل مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی‌شان، به‌سادگی فرصت انتخاب داشته باشند و بتوانند با کارفرمایان مختلف تعامل کنند و صاحبان صنایع هم به‌طور مستقیم با نیروی انسانی تربیت شده در دانشگاه مصاحبه کنند و انتخاب بهینه انجام دهند. چراکه تا پیش از آن واحد منابع انسانی آن‌ها مجبور بود برای هر فرصت شغلی، مدت‌ها میان عده کثیری جست‌وجو کند. این رویداد دو، سه روزه فرصت مغتنمی است برای صاحبان کسب‌وکارها، تا خیل عظیمی از کارجویان را ببینند، رزومه‌هایشان را بررسی و بهترین‌هایشان را گزینش کنند.
وی با اشاره به این‌که در هر دوره از نمایشگاه، اقبال صنایع و نیز فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های مختلف برای شرکت در آن رشد چشمگیری داشته، گفت: بر همین اساس، از سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که ابعاد این رویداد دیگر از قواره فیزیکی دانشگاه فراتر رفته و لازم است آن را در مکان وسیع‌تری برگزار کنیم. پارسال در اولین نمایشگاه بزرگ کار ایران، نزدیک به یکصد شرکت حضور داشتند و بیش از پانصد نفر را به صورت قطعی جذب کردند. ضمن این‌که تعداد بیشتری هم بعد از نمایشگاه به کار گرفته شدند. این نشان می‌دهد که چه ظرفیت بالایی در حوزه نیروی انسانی متخصص و آماده کار و همچنین تقاضا از سوی کارفرمایان وجود دارد؛ اما حلقه گمشده، اتصال بین این دو بوده است. همین ما را دلگرم کرد که به حرکت‌مان ادامه دهیم و امسال نمایشگاه را در ابعاد بزرگ‌تری برگزار کنیم. در دوره قبل بیش از ده‌هزار بازدیدکننده داشتیم و تخمین می‌زنیم که این تعداد، امسال به افزون بر بیست‌هزار نفر برسد.
شریف‌خانی ادامه داد: در این رویداد، پانزده مجموعه در دو گروه شغلی بیش از پانصد ظرفیت کاری عرضه کردند که آمار ما نشان می‌دهد از زمان برگزاری تاکنون بیش از دویست نفر به‌صورت تمام وقت و بیش از چهارصد نفر به‌طور پاره‌وقت مشغول به کار شده‌اند. این آمارها همان‌قدر که برای ما دلگرم‌کننده است، می‌تواند برای سیاست‌گذاران حوزه اشتغال هم مفید باشد. خوشبختانه ما روابط خوبی هم با وزارت کار داریم.
 دبیر نمایشگاه سپس به بیان برخی آمارها از کارجویان بازدیدکننده از این رویداد پرداخت و گفت بیش از 65 درصد از بازدیدکنندگان، بین بیست تا سی سال داشتند و حدود نود درصد دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد بودند. همچنین حدود سه درصد آنها مدرک دکتری داشتند.
دبیر نمایشگاه سپس به‌عنوان یکی از مزیت‌های نمایشگاه، به این نکته اشاره کرد که بازدیدکنندگان می‌توانند در آنجا با محیط و فضای کاری واقعی شرکت‌ها و سازمان‌ها آشنا شوند. این امکانی است که تنها با استفاده از وب‌سایت‌های کاریابی و سامانه‌های آنلاین ارسال رزومه به‌دست نمی‌آید. مثلاً اکثر افراد روزانه از خدمات اپلیکیشن‌هایی مثل اسنپ و روبیکا استفاده می‌کنند؛ اما نمی‌دانند چه نوع اشخاصی در این مجموعه ها مشغول به کار هستند، زمان آمد و رفت‌شان و دیسیپلین سازمانی‌شان چیست. برخی از این شرکت‌ها مدلی از محیط کاری‌شان را عیناً در نمایشگاه برپا می‌کنند، که از جذابیت‌های این رویداد است. ما همیشه از حمایت صنایع مختلف برخوردار بوده‌ایم و امیدواریم این همکاری ادامه یابد. همچنین مشارکت خود را با مجموعه‌هایی که به علت کمبود فضای فیزیکی امکان حضور نمی‌یابند، پی‌ می‌گیریم. موقعیت‌های شغلی‌شان را از طریق سامانه آنلاین به اطلاع کارجویان، بویژه شهرستانی‌ها می‌رسانیم و آن‌ها می‌توانند رزومه‌هایشان را به‌صورت الکترونیک ارسال کنند.  
شریف‌خانی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد در ایام برگزاری نمایشگاه خبر داد و گفت در این کارگاه‌ها مدیران منابع انسانی درباره تجربیات خود در زمینه جذب و استخدام و نیز توصیه‌های حرفه‌ای به کارجویان سخنرانی می‌کنند.
دومین نمایشگاه کار ایران، چهارم تا ششم بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران (بوستان گفت‌وگو) برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: