کد خبر: ۷۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
مرضیه هاشمی مجری و خبرنگار آمریکایی الاصل شبکه پرس تی وی پس از ۱۱ روز بازداشت در آمریکا بدون طرح هیچ اتهامی از زندان آزاد و به خانواده‌اش در واشنگتن‌ ملحق شد.
مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی آزاد شد

مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی که چند روز پیش در امریکا بازداشت شده بود، آزاد و به خانواده‌اش ملحق شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرضیه هاشمی مجری و خبرنگار آمریکایی الاصل شبکه پرس تی وی پس از ۱۱ روز بازداشت در آمریکا بدون طرح هیچ اتهامی از زندان آزاد و به خانواده‌اش در واشنگتن‌ ملحق شد.

هاشمی که مجری و خبرنگار آمریکایی‌الاصل شبکه پرس تی وی است روز یکشنبه ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه سنت لوئیس این کشور بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا «اف بی آی» در واشنگتن منتقل شد.

براساس گزارش خبرگزاری صداوسیما، متن بیانیه خانواده هاشمی پس از آزادی او به شرح زیر است: «مرضیه هاشمی بدون طرح هیچ اتهامی از زندان آزاد شده و به خانواده‌اش در واشنگتن‌ دی‌.سی ملحق شده‌ است. مرضیه و خانواده‌اش اجازه نخواهند داد این مسئله به بوته فراموشی سپرده شود. آنها هنوز گلایه‌های جدی دارند و می‌خواهند بدانند چطور اجازه وقوع این اتفاق داده شد. آنها خواستار ضمانتی در این باره هستند که این اتفاق، هیچ‌گاه برای هیچ مسلمان یا فرد دیگری رخ نخواهد داد. 

همان‌طور که آمریکا از آزارگری‌های پلیس علیه جامعه سیاه‌پوستان آگاه شده، لازم است جامعه آمریکا گفت‌وگو درباره آزارگری مسلمان‌ها توسط اف‌بی‌آی را نیز آغاز کند. 
مرضیه هاشمی برای تظاهرات روز جمعه در واشنگتن دی‌سی باقی خواهد ماند و از تمامی شهرهای دنیا می‌خواهد اعتراضاتشان را حفظ کنند. این مسئله هیچ‌گاه به شخص مرضیه هاشمی مربوط نیست. مسئله این است که تک تک ما، اعم از مسلمان یا غیر مسلمان، ممکن است در ایالات متحده بدون اتهام بازداشت شویم. مرضیه در فرصت مقتضی در این باره اظهارنظر خواهد کرد.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار