کد خبر: ۷۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳
معاون اول رییس جمهور:
معاون اول رییس جمهور گفت: موضوع قاچاق دام و خروج آن از کشور باید به طور جدی در برنامه های وزارت کشور، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار بگیرد.
باید با قاچاق دام از کشور برخورد جدی شود

معاون اول رییس جمهور گفت: موضوع قاچاق دام و خروج آن از کشور باید به طور جدی در برنامه های وزارت کشور، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار بگیرد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور صبح امروز (پنج شنبه) در جلسه بررسی وضعیت بازار گوشت کشور با اشاره به اهمیت تأمین مایحتاج مردم به ویژه گوشت و منابع پروتئینی گفت: در صورت نیاز حجم واردات دام و گوشت قرمز به کشور افزایش می یابد. 

جهانگیری ادامه داد: موضوع قاچاق دام و خروج آن از کشور باید به طور جدی در برنامه های وزارت کشور، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار بگیرد و اقدامات جدی در این باره انجام شود. 

وی با بیان این که دستورالعمل جابجایی دام و ممانعت از انتقال آن به شهر های مرزی باید هر چه سریع تر ابلاغ و اجرا شود، گفت: در عین حال در دو ماه پایانی سال ۱۳۹۷ باید تدابیر لازم برای واردات گوشت و دام از سوی وزارت جهاد کشاورزی به منظور تامین ذخایر گوشت مورد نیاز کشور در شب عید اتخاذ شود. 

جهانگیری افزود: نظارت بر توزیع گوشت در مراکز فروش موضوعی جدی است و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید راهکارهای لازم را بررسی و اجرا کند تا در نقاط بیشتری گوشت به قیمت تنظیم بازار عرضه شود و در اختیار مصرف کنندگان واقعی قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهور با ابراز نگرانی از ایجاد صف های طولانی و بروز مشکل برای مردم در مراکز فروش خاطرنشان کرد: مصرف کنندگان عمده گوشت مانند نیروهای مسلح، دانشگاه ها و بیمارستان ها باید نیازهای خود را از طریق واردات و راهکار های دیگر مرتفع کنند تا گوشت توزیع شده در مراکز فروش به آسانی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

در این جلسه که وزیر جهاد کشاورزی و رییس کل بانک مرکزی و فرمانده مرزبانی کشور، نمایندگان وزارت اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف نیز حضور داشتند؛ جهانگیری از وزارت جهاد کشاورزی خواست تا با همکاری بانک مرکزی و وزارت کشور اقدامات لازم برای واردات گوشت و گوسفند زنده از کشور های همسایه را در دستور کار قرار دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: