کد خبر: ۷۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
کد دستوری پیگیری بسته حمایتی اعلام شد
سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: کد دستوری USSD از سوی این سازمان برای بیمه شدگان و مستمری بگیرانی که در خصوص بسته حمایتی دولت سئوال دارند، اختصاص یافت.
جاماندگان از دریافت بسته حمایتی 200 هزار تومانی بخوانند
سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: کد دستوری USSD از سوی این سازمان برای بیمه شدگان و مستمری بگیرانی که در خصوص بسته حمایتی دولت سئوال دارند، اختصاص یافت.
 محمد حسن زدا افزود: این افراد می‌توانند کد دستوری #8*142* را شماره گیری و کدملی سرپرست خانوار را وارد کنند تا پاسخ برای آنها ارسال شود که آیا مشمول دریافت این کمک هستند یا خیر؟
وی با بیان اینکه در روزهای گذشته مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی (1420)تماس های فراوانی در این خصوص را پاسخ داده است، گفت: کد دستوری مذکور برای پاسخگویی بهتر و بیشتر مخاطبان تعریف شده است.زدا با اشاره به ارائه بسته کمک دولت به بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: به 6 میلیون و 150 هزار نفر از بیمه شدگان و 2 میلیون و 600 میلیون نفر مستمری بگیر این سازمان که شرایط دریافت این کمک را داشته‌اند، بسته حمایتی پرداخت شده است.
با وجود پرداخت بسته حمایتی به افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، اما باز هم هستند کسانی که هیچ مبلغی به حساب آن‌ها واریز نشده است. بعد از واریز بسته حمایتی به افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی، این سازمان اطلاعیه‌ای منتشر کرد که براساس آن  افراد تحت پوشش این سازمان، می‌توانند با شماره گیری#۴*۴* نسبت به پیگیری بسته حمایتی خود اقدام کنند، اما این سامانه هم پاسخگوی بیمه شدگان نبود و از همان ساعات اولیه غیرفعال عمل کرد.
بیمه شدگان تأمین اجتماعی باید بدانند؛ تفاوتی نمی‌کند که بیمه شده متعلق به کجا باشد، فقط باید دریافتی زیر سه میلیون داشته باشد و همچنین از اول فروردین تا آخر مهر ماه سال ۹۷ سابقه بیمه‌ای داشته باشد. همچنین زوج‌های جوانی که هر دو بیمه هستند، اما حساب یارانه‌شان را از خانواده خود جدا نکرده‌اند، این مبلغ به حساب سرپرستشان واریز می‌شود.
گفتنی است؛ بسته حمایتی دولت به دختران کارمند مجردی که تنها فرد بیمه شده خانه خود هستند نیز تعلق می‌گیرد و به حساب سرپرست خانوارشان واریز می‌شود.
نکته قابل توجه این است ۲۰۰ هزار تومان بسیار ناچیز‌تر از آن است که بتواند در شرایط گرانی و سخت معیشتی به خانواده‌های ایرانی کمک کند، زیرا قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
به گفته سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بسته‌های حمایتی دولت تا عید نوروز یک بار دیگر توزیع می‌شود. همچنین رئیس کمیسیون اجتماعی خواستار برطرف شدن نواقص موجود در نحوه توزیع این بسته‌ها شده است.
حال با نزدیک شدن به پایان سال و باز هم افزایش قیمت‌ها و کالا‌ها باید منتظر توزیع منظم دو مرحله دیگر از بسته‌های حمایتی دولت بود، چرا که در شرایط تحریم شاید این بسته بتواند بخشی از خسارات وارده به خانواده‌ها را بهبود بخشد.
جاماندگان از دریافت بسته حمایتی 200 هزار تومانی بخوانند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار