کد خبر: ۷۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
العربی الجدید فاش کرد:
روزنامه العربی الجدید فاش کرد که نیروهای ویژه آمریکایی از خاک اقلیم کردستان عراق برای بازداشت ابوبکر بغدادی به سوریه رفته‌ و در حال حاضر بغدادی در محاصره این نیروها در دیرالزور سوریه قرار دارد.
ابوبکر بغدادی در محاصره نیروهای ویژه آمریکایی است
روزنامه العربی الجدید فاش کرد که نیروهای ویژه آمریکایی از خاک اقلیم کردستان عراق برای بازداشت ابوبکر بغدادی به سوریه رفته‌ و در حال حاضر بغدادی در محاصره این نیروها در دیرالزور سوریه قرار دارد.

روزنامه العربی الجدید به نقل از یک مسؤول نظامی عالی‌رتبه عراقی نوشت: بعد از اینکه اطلاعاتی در خصوص حضور ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش در داخل منطقه‌ای به مساحت ۱۰ کیلومتر در استان دیر الزور و مشخصاً بین الباغوز و المراشده و صحرای البوکمال به دست آمد تعدادی از نیروهای ویژه آمریکایی پنجشنبه از راه زمینی به سوریه رفتند. یگان مسلحی از نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) نیز آن‌ها را همراهی می‌کردند.

این مسؤول احتمال داد که این نیروی ویژه آمریکا همان نیرویی باشد که قبلاً مأمور تعقیب اسامه بن لادن، رهبر القاعده شده بود و توانست در سال ۲۰۱۱ در شهرک ابیت آباد شمال شرق پاکستان او را دستگیر کند. نیروی ویژه آمریکا در داخل پایگاه نظامی در اربیل بودند و از آنجا به خاک سوریه رفتند.

وی افزود: اطلاعات ما نشان می‌دهند که ارتش آمریکا ابوبکر بغدادی را زنده می‌خواهد. احتمالاً این مساله با تلاش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و نیازش به چنین دستاوردی در ارتباط باشد یا شاید ابوبکر بغدادی جواب‌های زیادی برای سؤالاتی داشته باشد که هنوز بی‌پاسخ مانده‌اند که از جمله آن سرنخ مخفی درباره تعاملات این گروه با طرف‌های دیگر در سوریه و عراق است.

نام کامل ابوبکر بغدادی ابراهیم عواد البدری و متولد ۱۹۷۱ در شهر سامرا است. وی سال ۲۰۰۲ مدرک کارشکنی ارشد و ۲۰۰۶ مدرک دکترای شریعت اسلامی را از دانشگاه بغداد گرفت. او امام جمعه و خطیب یکی از مساجد بغداد بود. او سال ۲۰۱۰ به عنوان سرکرده داعش در عراق در پی کشته شدن ابوعمر بغدادی انتخاب شد. بعد از آغاز بحران سوریه ابوبکر بغدادی دامنه فعالیت داعش را گسترش داد و سال ۲۰۱۴ نام گروه خود را به "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) تغییر داد.

واشنگتن ۱۰ تا ۲۵ میلیون دلار را به عنوان جایزه برای کسی که اطلاعاتی درباره وی بدهد تعیین کرده است. بغداد نیز برای سر ابوبکر بغدادی و ۴۹ سرکرده داعش جایزه تعیین کرده است. بغدادی جزو ۱۰ فرد خطرناک تحت تعقیب در جهان محسوب می‌شود.

در همین راستا احمد الحمدانی، کارشناس امور گروه‌های تندرو در عراق گفت: انتقال نیروی کوچکی به سوریه در این زمان به این معناست که آن‌ها سرنخ را پیدا کرده یا مکان مشخصی را برای جستجوی بغدادی رصد کرده‌اند. درحال حاضر این یک احتمال است و احتمالاً در هر زمانی خبر قتل یا بازداشت او را بشنویم.

وی افزود: صدها مزدور آمریکا در منطقه مرزی عراق و سوریه هستند و احتمالاً به اطلاعات مهمی دست یافته‌اند. احتمالاً چهره بغدادی قابل تشخیص نباشد اما مطمئناً محاصره شده و میدان جنگ را ترک نکرده است چراکه ترک میدان به معنای برگشتن از اسلام است و در این صورت نزدیک‌ترین همراهانش می‌توانند او را بکشند.

عبدالامیر یارالله، معاون فرمانده عملیات مشترک عراق جمعه به یک سایت محلی گفته بود که مقدمات برای ورود ارتش عراق به خاک سوریه با هماهنگی دمشق تکمیل شده است و قرار بود این نیروها ۱۵ ژانویه عملیاتشان را در مرزهای دو کشور شروع کنند اما ائتلاف آمریکا خواهان تأخیر در عملیات شد و گفت آن‌ها قادرند تا قبل از ۱۵ فوریه به حضور داعش پایان دهند. نیروهای سوریه دموکراتیک نیز گفته بودند که ظرف یک ماه به وجود داعش پایان خواهند داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار