کد خبر: ۷۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
طلا میلی به کاهش قیمت نشان نمی دهد
از روز گذشته قیمت هر قطعه سکه باز هم رو به افزایش گذاشته است. رشد بهای ارز از یک سو و وضعیت بازارهای جهانی از سوی دیگر دلیل عمده افزایش قیمت ها اعلام شده است. قیمت امروز سکه در قیاس با روز گذشته رشدی ۲۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد.
سکه همچنان در مدار گرانی می چرخد

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، با افزایشی اندک نسبت به روز گذشته به ۴ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان رسید.

بعد از ظهر دیروز دوباره قیمت هر قطعه سکه رو به افزایش گذاشت. رشد بهای ارز از یک سو و وضعیت بازارهای جهانی از سوی دیگر دلیل عمده افزایش قیمت ها اعلام شده است. قیمت امروز سکه در قیاس با روز گذشته رشدی ۲۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد.  

بر این اساس هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۷۵۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا هم در معاملات روز دوشنبه بازار با امیدواری به ثابت ماندن سیاست پولی آمریکا در نشست هفته جاری بانک مرکزی این کشور، ثابت ماند و نزدیک به بالاترین رکورد خود در هفت ماه اخیر ایستاد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری روز جمعه ۱.۸ درصد رشد کرده بود که بزرگترین رشد قیمت یک روزه از ۱۱ اکتبر بود و به بالاترین حد خود از ۱۴ ژوئن سال ۲۰۱۸ صعود کرد. این فلز پس از چند بار تلاش ناموفق، سرانجام به بالای مرز روانی مهم ۱۳۰۰ دلار صعود کرد. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۳۰۱.۹۰ دلار رسید.

طلا از پایین ماندن نرخ‌های بهره سود می‌برد زیرا هزینه نگهداری این فلز کمتر شده و جذابیت سرمایه گذاری بیشتری پیدا می‌کند.
کارشناسان بازار سکه و و طلا معتقدند با توجه به افزایش قیمت جهانی طلا و تلاش دلار برای رد شدن از مرز 12 هزار تومان دو عامل اصلی گران شدن قیمت سکه و طلا در بازار زمینه را برای ماندن قیمت ها در مدار افزایشی فراهم کرده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار