کد خبر: ۷۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
ژاپن با 3 گل تیم ملی ایران را شکست داد
تیم‌های ملی ایران و ژاپن از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه هزاع بن زاید العین به مصاف هم رفتند که در پایان ژاپنی ها توانستند با سه گل از سد ایران بگذرند و ما را دوباره در رسیدن به جام ناکام بگذارند. ایران در این بازی بیشتر از حریف به اشتباه های وحشتناک بازیکنان خودی باخت.
خداحافظی تلخ با جام در روز اشتباه های تلخ
تیم‌های ملی ایران و ژاپن از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه هزاع بن زاید العین به مصاف هم رفتند که در پایان ژاپنی ها توانستند با سه گل از سد ایران بگذرند و ما را دوباره در رسیدن به جام ناکام بگذارند.
دیدار تیم‌ملی فوتبال ایران برابر ژاپن از چارچوب مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا در حالی از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه هزاع بن زاید العین امارات آغاز شد که بسیاری امیدوار بودند ایران این بار با وجود نتایج خوب و بخت مناسبش در قرعه ها بتواند بعد از چهار دهه  جام ملتهای آسیا را فتح کند.
ترکیب ایراندر این بازی شامل علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، رامین رضائیان، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی (کارت زرد)، اشکان دژاگه (سامان قدوس ۷۲)، وحید امیری (کارت زرد)، علیرضا جهانبخش (مهدی ترابی ۷۲)و سردار آزمون بود.
در ترکیب ژاپن هم شوئیچی گوندا، یوتو ناگاتومو، تاکهیرو تومیاسو، هیروکی ساکای (کارت زرد) (سی موریا)، مایا یوشیدا، واتارو اندو (شیوتانی ۶۱)، گاکو شیباساکی، گمکی هاراگوچی، تاکومی مینامینو، ریتسو دوان (ایتو ۸۹) و یویا اوساکو بازی کردند.
با آغاز بازی، ژاپنی‌ها، نخستین شوت را روانه دروازه ایران کردند که پورعلی‌گنجی با تکل به موقع مسیر توپ را سد کرد. دقایقی بعد، شروع خوب ایران از دهانه دروازه بیرانوند منجر به موقعیت خوبی برای آزمون شد اما پای او به اندازه چند سانتی‌متر کوتاه بود و نتوانست با قدرت به توپ ضربه بزند و در نهایت توپ توسط گوندا کنترل شد.
بعد از انجام دو حمله ناقص در دقایق نخست بازی، جریان این دیدار از سوی هر دو تیم متعادل دنبال شد. در دقیقه ۱۲، ژاپنی‌ها با سرعت بالایی تدارک یک ضد حمله را دیدند که ضربه مینامینو در دهانه محوطه شش قدم ایران با دخالت کنعانی‌زادگان به کرنر رفت و ثمری برای آبی‌پوشان نداشت.
در دقیقه ۱۷، کرنر ژاپن روی دروازه ایران، با ۱ضربه سر یوشیدا همراه بود و با اختلاف بسیار اندکی از دروازه بیرانوند به اوت رفت. کمتر از یک دقیقه بعد، دوان می‌توانست روی شوت فنی خود از دهانه محوطه هجده قدم دروازه ایران را باز کند اما این ضربه آرام با اختلاف اندک از دیرک دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه ۲۲، سردار آزمون در گوشه محوطه شش قدم ژاپن دست به حرکتی انفرادی زد و با عبور از دو بازیکن ژاپنی، شوت زد که ضربه او با برخورد به پای گوندا با فاصله بسیار کمی به کرنر رفت تا همچنان بازی بدون گل دنبال شود. ضربه کرنر نیز بعد از دخالت جهانبخش به آزمون رسید که این بازیکن تحت فشار مدافع ژاپن، تعادلش بهم خورد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.
ارسال بسیار خوب حاج صفی از جناح راست زمین ژاپن، پیش از رسیدن به آزمون از فاصله چند قدمی دروازه، توسط یوشیدا به کرنر رفت.
بعد از گذشت حدود یک ربع و در دقیقه ۴۳، احسان حاج صفی نخستین شوت به سمت دروازه را زد که با فاصله نسبتاً زیاد از بالای دروازه ژاپن به بیرون رفت.
با شروع نیمه دوم، ساکای با خطای هند، مانع از رسیدن توپ به بازیکن ایران شد تا داور استرالیایی ساکای را با کارت زرد جریمه کند. نخستین موقعیت خطرناک بازی توسط تیم ایران خلق شد. ارسال حاج صفی به روی دروازه توسط گوندا برگشت داده شد که در ادامه حاج صفی شوت خود را به سکوی هواداران فرستاد.
گل: اوساکو یویا توانست در دقیقه ۵۶ دروازه بیرانوند را با ضربه سر باز کند. روی این گل، مدافعان ایران بدون توجه به جریان بازی، اعتقاد داشتند داور استرالیایی نسبت به تمارض بازیکن ژاپن، باید کارت زرد نشان دهد که روی غفلت آن‌ها و بی توجهی به جریان بازی، ژاپن گل نخست را زد.
در ادامه حملات پر دامنه ایران، در دقیقه ۶۱، علیرضا جهانبخش با ضربه محکم از روی خطای ایستگاهی، دروازه ژاپن را تهدید کرد که گوندا توپ را به کرنر فرستاد.
پنالتی: در دقیقه ۶۳، روی ضد حمله ژاپنی ها، مرتضی پورعلی‌گنجی روی پاس مهاجم ژاپن تکل زد که توپ به دست او خورد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. در ادامه داور تصمیم گرفت صحنه پنالتی را توسط var کنترل کند.
گل: در دقیقه ۶۷، یویا توانست از روی نقطه پنالتی گل دوم خودش و تیمش را وارد دروازه بیرانوند کند.
برخلاف انتظارات، ژاپن با استفاده از دست پاچگی بازیکنان ایران، جریان بازی را در اختیار گرفت و ساکای در دقیقه ۷۰ با عبور از بازیکنان ایران، دروازه تیم ملی را با خطر رو به رو کرد که شانس به تیم ملی همراه بود.
در ادامه بازی، ژاپنی‌ها با دفاع منطقی جلوی تدابیر تاکتیکی کی‌روش و ایران را گرفت و اجازه نداد ایران در داخل محوطه جریمه سامورایی ها صاحب موقعیت شد. در سوی مقابل آبی‌پوشان از هر گونه اشتباه بازیکنان ایران برای تشکیل یک ضد حمله تند و تیز استفاده کردند.
در دقیقه ۸۲، تیم ملی صاحب موقعیت گل نسبتا خوبی شد اما آزمون نتوانست به توپ ضربه بزند و این فرصت از مقابل دروازه عبور کرد.
تلاش‌های بدون ثمر ایران در دقایق پایانی، در برابر بازی منطقی و دفاعی ژاپن، منجر به تداوم این نتیجه تا پایان وقت‌های معمول شد تا بازی با تنش وارد دقایق اضافه شود و ژاپن در ناامیدی بازیکنان ایران به گل سوم برسد..
بالاخره سوت داور به صدا درآمد تا بازیکنان ایران در بهت و ناباوری ناشی از چند اشتباه کوچکشان با نتیجه 3 بر صفر بازی را به سامورایی ها ببازند. این باخت را باید به خداحافظی کی روش از فوتبال ایران هم تعبیر کرد.
خداحافظی تلخ با جام در جهنم سبز بن زاید

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار