کد خبر: ۷۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵
حاشیه‌نگاری دیدار ایران و ژاپن
بازی ایران و ژاپن حاشیه های بسیاری داشت. حاشیه هایی از خوشحالی ایرانی ها قبل از شروع بازی گرفته تا اشکهای تلخ آنها بعد از شکست سه بر صفر از ژاپن و بر باد رفتن رویای بزرگ یک ملت.
چگونه رویای یک ملت در 90 دقیقه به باد رفت؟!
بازی ایران و ژاپن حاشیه های بسیاری داشت. حاشیه هایی از خوشحالی ایرانی ها قبل از شروع بازی گرفته تا اشکهای تلخ آنها بعد از شکست سه بر صفر از ژاپن و بر باد رفتن رویای بزرگ یک ملت.
پیش از شروع بازی هواداران حاضر در ورزشگاه هزاع بن‌زاید، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران را به گویش لرستانی تشویق کردند.
از حدود ۴۵ دقیقه به آغاز دیدار ایران و ژاپن، بازیکنان ژاپن وارد زمین شدند تا خود را برای بازی آماده کنند. در ادامه با گذشت ۵ دقیقه ملی‌پوشان ایران به زمین آمدند و مطابق بازی‌های قبل، توپ‌های کوچکی را به سمت هواداران پرتاب کردند.
درحالی‌که حدود ٣٠ دقیقه به آغاز بازی زمان باقی مانده است، نزدیک به ۵ هزار نفر که بیش از ٧٠درصد آنها ایرانی هستند، در ورزشگاه حضور دارند.
برخی هواداران ایرانی که بلیت در اختیار ندارند در بیرون ورزشگاه و در بازار سیاه و تهیه بلیت هستند.
برخی هواداران ایرانی، علیرضا بیرانوند را به گویش لرستانی تشویق کردند که با واکنش جالب دروازه‌بان تیم ملی همراه بود.
بالگردی در چند نوبت از روی ورزشگاه عبور کرد که به نظر می‌رسد برای تأمین امنیت و بازبینی اطراف ورزشگاه گشت‌زنی می‌کند.
با گذشت حدود ٣٠ دقیقه صدای تشویق هواداران ژاپنی که در ضلع جنوبی ورزشگاه مستقر بودند شنیده شد.
در اوایل نیمه نخست تمام هوادارن ایرانی با روش ایسلندی تیم ملی ایران را تشویق کردند. این تشوق به حدی جالب بود که لحظاتی همه ورزشگاه در این تشویق شرکت می‌کردند. بعد از فرصت گلی که در ابتدای بازی سردار آزمون به وجود آمد و به گل تبدیل نشد، ایرانی‌ها یک صدا او را تشویق کردند.
بعد از ایجاد یکی دو فرصت نصفه‌ونیمه گلزنی برای ژاپن، کی‌روش به کنار زمین آمد و با فریادهایی از شاگردانش می‌خواست مراقب اشتباه فردی باشند.همچنین بارها و بارها مارکار آقاجانیان و اوسیانو کروز به کنار خط می‌آمدند و نکاتی را به کی‌روش گوشزد می‌کردند.
در دقیقه ١۴ برخورد عادی اشکان دژاگه با بازیکن حریف باعث شد داور اعلام خطا کند که همین موضوع کافی بود تا صدای اعتراض هوادارن ایرانی به قضاوت داور شنیده شود.
همچنین مهدی طارمی که در این دیدار به علت دو کارته بودن محروم بود، از روی سکوها تماشاگر دیدار ایران و ژاپن بود. سردار آزمون از ابتدای بازی درگیری‌های متعددی با ناگاتومو داشت و بارها به عملکرد مدافع ژاپنی اعتراض کرد.
در اواسط نیمه نخست بازی روی صحنه‌ای کی‌روش اعتراض شدیدی به داور کرد که با تذکر داور چهارم روبه‌رو شد.
پس از خطای شدید امید ابراهیمی، بحث لفظی اشکان دژاگه و اوساکو تبدیل به درگیری فیزیکی شد که با دخالت داور استرالیایی این قائله ختم به خیر شد.
کریم انصاری‌فرد تنها بازیکنی بود که در بین دو نیمه به رختکن نرفت و مشغول گرم کردن شد.
در نیمه دوم دروازه ژاپن مقابل جایگاه هواداران ایرانی قرار دارد. از این رو هر زمانی که ایران فرصت گلزنی به دست می‌آورد، تماشاگران ایرانی سعی دارند با ایجاد صدا، تمرکز دروازه‌بان حریف را بر هم بزنند.
در دقیقه ۵۵ کریم انصاری‌فرد، مهدی ترابی و سامان قدوس درحال گرم کردن هستند.
بعد از گل ژاپن که روی غفلت مدافعان ایران زده شد، کارلوس کی‌روش به شدت به تصمیم داور اعتراض داشت چرا که معتقد بود داور پس از برخورد بازیکن ژاپن و کنعانی زادگان سوت خود را به صدا درآورده بود.
مهدی طارمی نیز از روی سکوها نسبت به غفلت مدافعان ایران اظهار تعجب کرد.
با وجود برتری یک گله ژاپن مقابل ایران، تماشاگران ایرانی یک صدا تیم ملی را تشویق کردند. آنها در شعارهای خود واژه‌هایی همچون «ایرانی با غیرت» را استفاده می‌کردند.
هر بار که ملی‌پوشان ایران فرصت گلزنی از دست می‌دادند، واکنش‌های کی‌روش در کنار زمین بسیار جالب بود.
بعد از اعلام پنالتی توسط داور، تمام ورزشگاه یک صدا بیرانوند را تشویق کردند. در ادامه زمانی که داور اعلام VAR کرد تماشاگران ایرانی خوشحالی کردند.
پس از اینکه ژاپنی‌ها گل دوم را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه ایران کردند، مسعود شجاعی به کنار زمین آمد و سعی کرد با فریادهایش هم‌تیمی‌هایش را نسبت به بازگشت به بازی تهیج کند.
روی صحنه‌ای که داور به سود ایران اعلام ضربه آزاد کرد، باز هم کی‌روش به نحوه قضاوت داور اعتراض کرد و این‌بار به سمت کمک داور اول بازی رفت تا اعتراض خود را به داوران برساند. سرمربی تیم ملی معتقد بود داور باید بازیکن حریف را با کارت زرد جریمه می‌کرد.
بعد از پیش افتادن ژاپن با دو گل از ایران، بازیکنان این تیم سعی داشتند با خطا گرفتن، زمان بازی را بگیرند.
کی‌روش در دقایق پایانی بازی در کنار زمین آرام و قرار ندارد. او در صحنه‌ای بطری آب را به سمت نیمکت ایران شوت کرد!
تعلل بازیکن ژاپن در پرتاب اوت با واکنش منفی هواداران ایرانی روبه‌رو شد.
در آخر بازی مسعود شجاعی هم مثل یک مربی از کنار زمین نکاتی را به بازیکنان گوشزد می‌کرد.
در دقایق پایانی بازی درگیری عجیبی در مقابل محوطه جریمه ژاپن بین بازیکنان دو تیم ایجاد شد. سردار آزمون در بطن این درگیری‌ها قرار داشت.
در پایان بازی کی‌روش به سمت نیمکت ژاپن رفت و پیروزی آن‌ها را به سرمربی این تیم تبریک گفت.
هواداران ایران در اقدامی جالب پس از شکست برابر ژاپن و حذف از جام ملت‌های آسیا تمام بازیکنان را تشویق کردند.
در پایان، کی‌روش کنار زمین ایستاد و با تمام بازیکنان دست داد و بعضی از آن‌ها را در آغوش گرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار