کد خبر: ۷۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
موج گرانی به بازار خارجی ها هم رسید
در حالی که تغییر مکرر خودروها در روزهای اخیر بازار را با رکودی سنگین مواجه کرده است، بازار خودروهای خارجی هم تحت‌تاثیر نوسانات نرخ ارز با گرانی و رکودی عمیق تر مواجه است و نمی توان انتظار داشت خودروهای وارداتی خلا موجود در بازار داخلی ها را پر کند.
افزایش ۲۰ میلیونی قیمت خودروهای وارداتی در بازار
در حالی که تغییر مکرر خودروها در روزهای اخیر بازار را با رکودی سنگین مواجه کرده است، بازار خودروهای خارجی هم تحت‌تاثیر نوسانات نرخ ارز با گرانی و رکودی عمیق تر مواجه است و نمی توان انتظار داشت خودروهای وارداتی خلا موجود در بازار داخلی ها را پر کند.
خودروی وارداتی پس از افزایش نرخ ارز در ایران به کالایی برای جذب سرمایه‌های سرگردان تبدیل شد اما با رشد شدید قیمت‌ها ، آنها که با هدف سرمایه‌گذاری وارد این بازار شده بودند، مایوس شدند. رونق پیش فروش خودرو در ماه‌های اخیر ناشی از همین موضوع بود چرا که سرمایه‌گذاری در این حوزه همزمان با سایر بازارها مانند طلا و سکه و مسکن افزایش یافت.
آن گونه که موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فعال این صنف می‌گوید در یک سال اخیر ۹۰ درصد از خریداران خودرو مصرف کننده واقعی نبودند بلکه سرمایه‌گذارانی بودند که با هدف حفظ قدرت خرید خود وارد این بازار شدند. این روند سبب شد تا قیمت خودروهای داخلی به یکباره دو برابر شود و در روندی شتابان مدام رکوردشکنی کند. بالاخره رشد قیمت ها در بازار نجومی شد که قدرت خرید مشتریان را پایین اورد.
حالا گزارش ها از بازار خودروهای وارداتی نشان می دهد بازار خودروهای وارداتی روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. فعالان بازار از کسادی کسب‌و‌کار خود شکایت دارند در مقابل مشتریان خودروهای خارجی با توجه به افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، میلی به حضور در بازار و خرید ندارند.
نوسانات ارزی و حضور سرمایه‌های سرگردان در بازار خودرو را می‌توان دو عامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت خودروهای وارداتی دانست.
از سوی دیگر ادامه روند ممنوعیت واردات خودرو هم سبب شده تا تعادل عرضه و تقاضا در این بازار به هم بخورد و حباب قیمت ها را بیش از پیش باد کند. هر چند در این میان با اعلام خبر ترخیص خودروهای توقیف شده در گمرک بازار به کاهش قیمت ها امیدوار شد اما اصلاح مصوبه این امید را به یاس تبدیل کرد.
فعالان بازار معتقدند مصوبه اول دولت برای خودروهای وارداتی در گمرک مانده، قابلیت حل 85 تا 90 درصد مشکلات را به طور کامل داشت و بسته شدن 1500 پرونده قضایی تعزیراتی را به دنبال می‌آورد، اما اکنون قاطعانه می‌توان گفت که شاید مشکل 50 درصد کل آن‌ها هم حل نشود و خودروهای گمرک همچنان خاک بخورند.
در این شرایط آخرین قیمت خودروهای وارداتی در تهران نشان از افزایش ۵ تا ۲۰ میلیونی برخی خودروهای پرطرفدار در بازار بدون مشتری خارجی ها دارد و در روزهای گران تر شدن خودروهای داخلی نمی توان به ارزان شدن خودروهای وارداتی امید داشت.
در ادامه آخرین قیمت ها از بازار خودروهای وارداتی را مشاهده می کنید:
 

نام خودرو

مدل

قیمت ۲۶ دی قیمت امروز

پژو ۵۰۸

۲۰۱۷

۳۸۵/۰۰۰/۰۰۰ ۳۹۵/۰۰۰/۰۰۰

سراتو فول

۲۰۱۷

۳۳۰/۰۰۰/۰۰۰ ۳۳۵/۰۰۰/۰۰۰
سراتو فول ۲۰۱۸ ۳۶۰/۰۰۰/۰۰۰ ۳۶۵/۰۰۰/۰۰۰

النترا فول

۲۰۱۸

۳۳۵/۰۰۰/۰۰۰ ۳۳۶/۰۰۰/۰۰۰

سوناتا هیبرید تیپ ۳

۲۰۱۷

۴۲۰/۰۰۰/۰۰۰ ۴۳۰/۰۰۰/۰۰۰

سوناتا هیبرید تیپ ۳

۲۰۱۸

۴۷۰/۰۰۰/۰۰۰ ۴۸۰/۰۰۰/۰۰۰

سوناتا بنزینی

۲۰۱۷

۴۱۷/۰۰۰/۰۰۰ ۴۲۵/۰۰۰/۰۰۰

سانتافه (کرمان)

۲۰۱۷

۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ۵۱۵/۰۰۰/۰۰۰

آزرا
 
۲۰۱۸ ۶۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ۶۷۰/۰۰۰/۰۰۰

سانتافه فول‌ترین 

۲۰۱۷

۵۹۰/۰۰۰/۰۰۰ ۶۰۰/۰۰۰/۰۰۰

توسان فول‌ترین

۲۰۱۷

۴۴۵/۰۰۰/۰۰۰ ۴۵۰/۰۰۰/۰۰۰

رنو کولئوس فول 

۲۰۱۷

۵۳۵/۰۰۰/۰۰۰ ۵۴۰/۰۰۰/۰۰۰

رنو کولئوس فول 

۲۰۱۸

۵۶۰/۰۰۰/۰۰۰ ۵۸۰/۰۰۰/۰۰۰

تلیسمان فول 

۲۰۱۷

۴۵۵/۰۰۰/۰۰۰ ۴۶۰/۰۰۰/۰۰۰

تلیسمان فول 

۲۰۱۸

۴۹۰/۰۰۰/۰۰۰ ۵۰۵/۰۰۰/۰۰۰
رنو کپچر ۲۰۱۷ ۲۷۵/۰۰۰/۰۰۰ ۲۸۵/۰۰۰/۰۰۰
راو ۴ (امارات) ۲۰۱۷ ۶۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ۶۲۵/۰۰۰/۰۰۰

راو ۴ (امارات)

۲۰۱۸

۶۳۵/۰۰۰/۰۰۰ ۶۵۰/۰۰۰/۰۰۰
هایلوکس اتوماتیک ۲۰۱۶ ۷۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ۷۱۰/۰۰۰/۰۰۰

اپتیما ۲۰۱۷ فول‌

۲۰۱۷

۵۳۵/۰۰۰/۰۰۰ ۵۳۵/۰۰۰/۰۰۰

سورنتو فول کامل

۲۰۱۷

۶۷۰/۰۰۰/۰۰۰ ۶۶۰/۰۰۰/۰۰۰
سورنتو فول کامل ۲۰۱۸ ۸۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ۷۸۰/۰۰۰/۰۰۰

اسپورتیج فول QL

۲۰۱۷

۴۸۰/۰۰۰/۰۰۰ ۴۸۵/۰۰۰/۰۰۰

تیوولی

۲۰۱۸

۲۶۵/۰۰۰/۰۰۰ ۲۷۰/۰۰۰/۰۰۰
تیوولی ۲۰۱۷ ۲۴۵/۰۰۰/۰۰۰ ۲۵۰/۰۰۰/۰۰۰
کوراندرو ۲۰۱۸ ۳۶۰/۰۰۰/۰۰۰ ۳۶۷/۰۰۰/۰۰۰
ایکس-تریل ۲۰۱۷ ۴۹۰/۰۰۰/۰۰۰ ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰

ایکس-تریل

۲۰۱۸

۵۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ۵۷۰/۰۰۰/۰۰۰
جوک توربو ۲۰۱۷ ۳۵۵/۰۰۰/۰۰۰ ۳۷۰/۰۰۰/۰۰۰

پاسات

۲۰۱۸

۵۴۰/۰۰۰/۰۰۰ ۵۵۰/۰۰۰/۰۰۰

تیگوان

۲۰۱۸

۶۴۰/۰۰۰/۰۰۰ ۶۶۰/۰۰۰/۰۰۰
 






نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار