کد خبر: ۷۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
رئیس بنیاد مستضعفان در ۴۰ سالگی انقلاب:
رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: سایر کشور‌ها از ما آموخته‌اند و متوجه شده‌اند که می‌توانند در مقابل سختی‌ها مقاومت کرد. این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران بوده است.
«مقاومت » بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی استبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، محمد سعیدی‌کیا که سابقه فعالیت به عنوان وزیر راه و ترابری، وزیر جهاد سازندگی و وزیر مسکن و شهرسازی را در کارنامه دارد در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه زمانی که انقلاب در مراحل به نتیجه رسیدن بود هنوز بسیاری معتقد بودند این مسیر به نتیجه نمی‌رسد، اظهار کرد: حتی برخی افرادی که پس از انقلاب دولتمرد شدند و با امام در ارتباط بودند قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران عنوان می‌کردند که این مسیر شدنی نیست، اما خدا را شکر که این اتفاق رخ داد و پیروزی انقلاب اسلامی به این دلیل بود که امام مردم را هدایت کرد و مردم هم از امام تبعیت کردند، بنابراین خواست مردم با رهبری امام خمینی (ره) همراه شدند و پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دست آمد.
ایران با پذیرش قطعنامه و برجام به دنیا نشان داد جنگ طلب نیست
وی ادامه داد: شاید دنیا هم باور نمی‌کرد، اما خدا رو شکر که این اتفاق افتاد و زحمات بسیار زیادی کشیده شد که مهم‌ترین آن رهبری امام و تبعیت مردم بود. امام خمینی (ره) در همان سال‌های ابتدایی فرمودند که نگهداری آنچه که به دست آمده از به دست آوردن اولیه آن سخت‌تر است، یعنی اداره کشور و ادامه انقلاب از پیروزی آن سخت‌تر است. در ابتدا این حرف خیلی ملموس نبود، اما به تدریج فهم مساله نمایان و مشخص شد که کار چقدر سخت است.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه امام خمینی (ره) نهاد‌های لازم را ایجاد و ساختار‌های مورد نیاز را شکل و سامان درستی دادند، خاطرنشان کرد: اگر به یاد داشته باشید در آن زمان بسیاری از افراد می‌نوشتند و یا می‌گفتند که امام خمینی (ره) دستور دهد و مردم و دولتی‌ها آن را اجرا کنند، اما امام به گونه دیگری می‌اندیشید. در ابتدای امر قانون اساسی به نتیجه رسید و پس از آن انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و تشکیل قوه قضائیه که در ابتدا شورای عالی قضائی بود مد نظر قرار گرفت.
وی افزود: امام خمینی (ره) تلاش کردند آنچه را که لازمه یک حکومت است شکل دهند که حکومت متکی به افراد نباشد. یکبار هم فرمودند: انقلاب اسلامی متکی به فرد نیست و در آن زمان درک این مساله راحت نبود، اما امام می‌دانستند که چگونه عمل کنند و به نحوی سامان کشور را تنظیم و شکل دادند که فعالیت‌ها ادامه‌دار باشد و انقلاب بتواند مسیر خود را پیش ببرد. در این راستا همچنین مجلس خبرگان برای آینده رهبری ایجاد شد. یکی از مسائلی که بار‌ها و بار‌ها توسط امام خمینی (ره) تاکید شد رسیدگی به امور محرومین و مستضعفین بود و به منظور تحقق چنین مسأله‌ای نهاد‌های مختلفی شکل گرفت که به طور مثال می‌توان به کمیته امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان و دستگاه‌های دیگری نظیر بنیاد مسکن اشاره کرد، بنابراین یکی از مهم‌ترین نکات مدنظر امام توجه به محرومین و مستضعفین بود و در قانون اساسی نیز چنین رویکردی وجود دارد. نکته دیگری که در جریان انقلاب وجود داشت این بود که ضد انقلاب و شیطان بزرگ یعنی آمریکا که نمی‌خواستند انقلاب شکل گیرد از همان روز‌های اول فعالیت خود را آغاز و به اشکال مختلف مداخله‌جویی کردند و زمانی که متوجه شدند با چنین اقداماتی به هدف خود نمی‌رسند جنگ تحمیلی را راه انداختند.
رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها صدام را مناسب‌تر از هر کس دیگری دیدند و با توجه به ویژگی‌های وی که فردی مستکبر و جنگ‌طلب بود موجبات جنگ عراق با ایران را رقم زدند، گفت: جنگی که هشت سال به طول انجامید و البته مردم کشور حامی آن بودند. در آن روز‌ها جبهه‌ها پر از جوانان بود و علی‌رغم کمبود امکانات با تمامی وجود در حالی که قدرت‌های دنیا در یک جبهه و روبه‌روی ما قرار داشتند، توانستند از کشور و نظام دفاع کنند.
سعیدی‌کیا ادامه داد: در جنگ خسارت‌هایی پیش آمد و به توفیقاتی نیز دست یافتیم. مهم‌ترین توفیق این بود که آن‌ها قصد داشتند انقلاب را از پا درآورند و بخش‌هایی از کشور را به اشغال خود درآورند، اما انقلاب در این دوره محکم‌تر و بارور‌تر شد و جنگ تحمیلی نتیجه عکس داشت و هیچ بخشی از کشور هم در اشغال باقی نماند. نیرو‌های مسلح و سپاه پاسداران و همه در جریان این جنگ خیلی چیز‌ها را آموختند و همگی در دوران جنگ محکم ایستادند و در نهایت سرنوشت جنگ به گونه‌ای رقم خورد که پیروزی فوق‌العاده‌ای برای کشور و انقلاب به دست آمد. کشوری که در دوران جنگ تحمیلی علیه ما بود در سال‌های اخیر که مورد تهاجم قرار گرفتند ما برای نجات آن‌ها اقدام کردیم و درصدد نجات مردم آن‌ها برآمدیم که این مساله توفیق بزرگی برای کشور و انقلاب است، دنیا نیز به این مساله پی برده است، اما نمی‌خواهد علناً به آن اشاره کند، گرچه معتقدیم مردم دنیا نسبت به این مساله مطلع هستند.
وی افزود: باز هم تاکید می‌کنم در دوران جنگ تحمیلی کشور به بهترین شکل ممکن ایستاد و دنیا متوجه شد که نمی‌تواند با جنگ نظامی ایران را از پای درآورد، چرا که اگر چنین امکانی وجود داشت شک نکنید تاکنون اتفاق افتاده بود. زمانی که جنگ تمام شد سال‌ها گذشت و بسیاری اینگونه فکر می‌کردند که اگر جنگی پیش بیاید رغبت مجددی برای حضور مردم وجود ندارد، اما زمانی که مساله سوریه و عراق به وجود آمد باز هم ثابت شد که چنین نگاهی غلط است باید توجه شود که چه اتفاق بزرگی در سوریه و عراق رخ داده است.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه دو کشور مذکور تا حد بسیار زیادی صدمه دیده‌اند و هنوز هم اشغالگران دست بردار نیستند، تاکید کرد: این دو کشور نیز در نهایت با مشورت‌های جمهوری اسلامی ایران توانستند بایستند. در این جنگ‌ها نیز نشان داده شد اگر ملت‌ها اراده کنند با توکل به خداوند می‌توانند در مقابل قدرتمندترین کشور‌ها نیز بایستند. ما در این کشور‌ها عملیات نظامی گسترده انجام ندادیم و اقدامات ما بیشتر مشورت‌ها و تبیین تاکتیک‌ها و استراتژی‌های نظامی بود، این‌که کدام نقطه از اهمیت بیشتری برخوردار است.
سعیدی‌کیا ادامه داد: تشخیص این مساله بسیار مهم است، این‌که از کدام نقطه بیشتر باید محافظت کرد تا نقطه مدنظر از دست نرود. در حال حاضر زندگی در عراق و سوریه جاری است هرچند که مردم به سختی زندگی می‌کنند. مردم مقاوم و محکم ایستادند و این یک دستاورد بسیار بزرگ برای کشوری نظیر سوریه است. روحیه مقاومت که در جمهوری اسلامی ایران وجود داشته و دارد به سایر کشور‌ها نیز سرایت کرده است. آن زمانی که امام می‌گفتند انقلاب را صادر کنیم، دنیا تصور می‌کرد که ما قصد کشورگشایی داریم، اما چنین مسأله‌ای نبود و مقصود امام خمینی (ره) این بود و مقصود حضرت آقا نیز این است که روحیه، باور و اعتقادی که موجب مقاومت می‌شود وجود دارد و سایر کشور‌ها نیز از ما آموخته‌اند و متوجه شده‌اند که می‌توانند در مقابل سختی‌ها مقاومت کرد. این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران بوده است.
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه قصد اصلی دشمنان مشخص است و فعالیت‌های مخرب خود را به بهانه‌های مختلف ادامه می‌دهند، گفت: بهانه اول آن‌ها مساله انرژی هسته‌ای بود و زمانی که دنیا متوجه شد ایران قصدی به منظور سوء‌استفاده از این انرژی ندارد و مقام معظم رهبری نیز فتوا دادند که ایران قصد ساختن بمب اتم ندارد، اما باز هم دشمنی‌ها ادامه یافت. حال که پس از سپری شدن این زمان و خروج آمریکا از برجام و مشخص شدن نیت آمریکا به منظور عملیاتی نشدن این موافقت‌نامه بهانه‌های دیگری را جور کردند و مرتباً برنامه خود را دنبال می‌کنند. آن‌ها خود جنگ راه می‌اندازند و مردم را می‌کشند و از بمب اتم هم سال‌های قبل استفاده کرده‌اند و علیرغم انجام ظلم‌های مختلف، اما دائماً جمهوری اسلامی ایران را مورد فشار قرار می‌دهد و از جنگ روانی هم علیه ایران استفاده می‌کند که باید آن را خنثی و با آن مقابله کرد.
سعیدی کیا با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با پذیرش قطعنامه نشان داد که جنگ طلب نیست و در برجام نشان داد که قصد ندارد که سلاح اتمی بسازد و در تمامی موارد این چنینی به خوبی نشان داده است که بنایی برای جنگ با کسی را ندارد، اظهار کرد:، اما متأسفانه آن‌ها نمی‌خواهند در دنیا کسی غیراز خودشان حرف بزند تا همچنان دنیا را تحت ظلم قرار دهند و رویکرد خود را بدون مشکل و چالش انجام دهند، اما کلام جمهوری اسلامی ایران در مردم سرزمین‌های مختلف دنیا نفوذ کرده است، هرچند قدرت‌های استکباری اجازه نمی‌دهند که صدای حق به خوبی شنیده شود.
وی افزود: مهم‌ترین نکته این بوده است که کشور ایستاد و در حال حاضر نیز با مقوله تحریم روبه‌رو هستیم. همان گونه که در زمان جنگ به خوبی کشور یاد گرفت بایستد و رشد کند در دوران تحریم چنین اتفاقی رخ خواهد داد. طبیعی است زمانی که چیزی را به ما ندهند ما ناچار هستیم که هر طور که شده نیاز مردم و کشور را فراهم کنیم. همان طور که مشخص شد برای دفاع از کشور خود به موشک نیاز داریم و جوانان این مرز و بوم موفق به ساخت موشک شدند خیلی چیز‌های دیگر را نیز ساخته و خواهیم ساخت. البته نباید اغراق‌آمیز صحبت کنیم و باید بدانیم که کشور با مشکلات بسیار زیاد و محدودیت‌ها روبه‌روست و در عین حال درون کشور نیز افرادی وجود دارند که راه و روش مدنظر انقلاب اسلامی را نمی‌پسندد و به مسائل دیگری تمایل دارند که این خود کشمکش دیگری را درون نظام به وجود آورده است.
رئیس بنیاد مستضعفان در پایان تاگید کرد: اگر همه مردم یک دل، یک فکر و یک کلام باشند کار‌ها بهتر پیش می‌رود، منظور بنده این نیست که همه یک موضوع را تکرار کنند، اما باید همگی استراتژی و راهبرد را قبول داشته باشند، ولی در تاکتیک‌ها و فعالیت‌ها اختلاف نظر طبیعی است و در آن خیر وجود دارد و باید به منظور پیشبرد هرچه بهتر اهداف انقلاب اسلامی به تمامی این نکات توجه کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: