کد خبر: ۷۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
رییس هیات عامل ایمیدرو:
رییس هیات عامل ایمیدرو در حاشیه نهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران گفت: بورس کالای ایران در سال های گذشته توانسته با ایجاد بستری شفاف برای معامله انواع محصولات از جمله فولاد در راستای رسیدن سود واقعی به تولید اثرات ویژه ای داشته باشد و بررسی ها نشان می دهد که مکانیسم این بورس از عوامل رشد صنعت فولاد در سال های گذشته بوده است.
بورس کالا از عوامل توسعه صنعت فولاد پس از انقلاب اسلامی بوده استخداداد غریب‌پور در گفت و گو با کالاخبر با بیان اینکه تقویت بورس کالا همواره در برنامه های مسوولان اقتصادی از جمله ایمیدرو بوده است، عنوان کرد: وقتی محصولی در بورس کالا عرضه می شود، مصرف کنندگان علاوه بر اینکه به شکلی واقعی و شفاف در معاملات حضور ‍ پیدا می کنند، از کیفیت و استاندارد بالای محصول نیز اطمینان به دست می آورند که این روند در بازارهای آزاد و غیررسمی وجود ندارد.
رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: در آینده می توان با معرفی ابزارهای مالی همچون قراردادهای آتی برای محصولات فولادی، انواع این محصولات را برای تحویل آینده و با پوشش نوسانات قیمت ها در آینده ناشی از نرخ ارز و سایر عوامل معامله کرد که این اتفاق نیز در بستر بورس کالا یک تحول مناسب در صنعت فولاد ایجاد خواهد کرد.
وی در ادامه به روند تولید فولاد در ایران اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولید فولاد در ایران اکنون به ۳۵ میلیون تن رسیده و ۷۴میلیون تن سنگ آهن نیز تولید شده است؛  این در حالی است که نزدیک به ۴ میلیارد دلار صادرات فولادی در کشور داریم که این امر نشان دهنده رشد و تعالی این حوزه در کشور است.
وی ادامه داد: صنعت فولاد حلقه نخست صنایع و توسعه صنعتی است و اکنون در دنیا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تن فولاد تولید می شود که از این میزان ۳۰درصد در جهان جابه‌جا می‌شود اما در ایران بیش از ۴۰درصد فولاد تولید شده صادر می‌شود که از میانگین دنیا بالاتر است و این نشان دهنده اهمیت صنعت فولاد در کشور است.
غریب‌پور با بیان اینکه تولید فولاد در سالجاری نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد و تولید آهن اسفنجی رشد ۲۰ درصدی داشته است، تصریح کرد:برای بهبود شرایط در کشور بخش خصوصی باید توانمند شود و حتی می‌توان با اصلاح قانون به این موضوع پرداخت.
رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: بهبود رقابت پذیری در صنعت فولاد و افزایش دانش فنی از الزامات فعلی صنعت فولاد و معدن به‌شمار می‌روند. در این راستا، ایمیدرو از توان متخصصان و دانشگاهیان استفاده خواهد کرد

نام:
ایمیل:
* نظر: