کد خبر: ۷۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
متن پیام خداحافظی کی‌روش از تیم ملی منتشر شد
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در فرودگاه از ملی پوشان استقبال کرد. او همچنین حلقه گلی را به گردن کی روش انداخت که سرمربی تیم ملی بعد از لحظاتی این حلقه را درآورد.
بازگشت تیم ملی با استقبال پرحاشیه و اشک آلود + عکس
کاروان تیم ملی فوتبال ایران بعدازظهر با پرواز اختصاصی از ابوظبی به تهران بازگشت و  هواپیما ساعت ۲۰ به وقت تهران در فرودگاه امام خمینی روی زمین نشست.

اشکان دژاگه، وریا غفوری، امیر عابدزاده و سامان قدوس از ملی پوشانی بودند که با تیم به ایران بازنگشتند.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در فرودگاه از ملی پوشان استقبال کرد. او همچنین حلقه گلی را به گردن کی روش انداخت که سرمربی تیم ملی بعد از لحظاتی این حلقه را درآورد. 

تابلوفرشی که قبلا برای کی روش تهیه شده بود، به وی تقدیم شد. حدود ۱۰۰ هوادار تیم ملی در فرودگاه از تیم ملی استقبال کرده اند. 

هواداران حاضر در فرودگاه سردار آزمون، علیرضا بیرانوند و کارلوس کی روش را بیش از سایرین تشویق کردند.

بازگشت تیم ملی با استقبال پرحاشیه و اشک آلود + عکس

حواشی ورود کارلوس کی‌روش و شاگردان‌اش به ایران را در زیر می‌خوانید:

 * مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال نخستین مسؤولی بود که به استقبال اعضای تیم ملی آمد و با حضور در محلی که مهر ورود به کشور در گذرنامه درج می‌شود، به کارلوس کی‌روش خسته نباشید و خوش‌آمد گفت.


* رئیس فدراسیون فوتبال حلقه گل بزرگی را بر گردن کی‌روش انداخت و برای دقایقی با او گفت‌وگو کرد.

 

بازگشت تیم ملی با استقبال پرحاشیه و اشک آلود + عکس


* کی‌روش در میان تشویق هواداران خود، به همراه مهدی تاج از پله برقی فرودگاه امام خمینی پایین آمد.


* تعداد زیادی از حامیان تیم ملی در ورودی فرودگاه امام خمینی جمع شدند و به استقبال بازیکنان آمدند.


* کی‌روش و تاج مقابل پله برقی ایستادند تا به بازیکنان خسته نباشید بگویند و با آنها خداحافظی کنند.


* سرمربی تیم ملی گلی که تاج به او هدیده داده بود را بر گردن مسعود شجاعی انداخت که کاپیتان ایران مجددا او را به کی‌روش بازگرداندند و در نهایت هر دو نفر گل را بر گردن انداختند.

 

بازگشت تیم ملی با استقبال پرحاشیه و اشک آلود + عکس


* اشکان دژاگه، سامان قدوس، وریا غفوری و امیر عابدزاده در میان ملی پوشان حضور نداشتند.


* کی‌روش که به نظر می‌رسد کارش با تیم ملی ایران به پایان رسیده، در زمان وداع با کادر فنی خود تحت تاثیر قرار گرفت و چهره ناراحتی داشت.


* سرمربی تیم ملی ایران به صورت تک به تک با شاگردان خود خداحافظی می‌کرد که در زمان گفت‌وگوی او با احسان حاج‌صفی، اشک‌های کارلوس کی‌روش سرازیر شد تا وداع تلخی با بازیکنان‌اش داشته باشد.


* حدود ۲۰۰ هوادار تیم ملی در فرودگاه امام خمینی حاضر شدند و بازار گرفتن عکس و امضاء داغ بود.


* بازیکنان تیم ملی به زحمت از میان تماشاگرانی که قصد گرفتن عکس با آنها داشتند را عبور کردند و از فرودگاه رفتند.

 


* ملی پوشان به صورت انفرادی فرودگاه امام خمینی را ترک کردند که همین اتفاق موجب شد حتی یک نفر نیز در اتوبوس در نظر گرفته شده برای ملی پوشان دیده نشود.


* در حالی که بیشتر حاضران در فرودگاه امام خمینی حامیان تیم ملی بودند و با اعضای تیم ایران عکس یادگاری گرفتند، تنها یک حاشیه اتفاق افتاد که جو فرودگاه را تحت تاثیر قرار داد؛ یک فرد که منتقد فدراسیون فوتبال بود، در زمان بالا رفتن از پله برقی، با فریادهای بلند عنوان کرد که «آقای ساکت! فدراسیون ۵ ستاره‌ات چه شد؟ بروید قطر را ببینید که به فینال صعود کرد.»؛ این انتقادات موجب شد تا هواداران تیم ملی نیز به او واکنش نشان دهند و برای لحظاتی سر و صدایی در فرودگاه به وجود بیاید.

 


* مهدی تاج تابلو فرشی که عکس کارلوس کی‌روش روی او درج شده بود را به سرمربی تیم ملی ایران هدیه کرد.

*متن خداحافظی کی روش منتشر شد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که نتوانست به همراه این تیم به دیدار فینال هفدهمین دوره رقابتهای جام ملت‌های آسیا راه یابد، پس از اعلام خداحافظی پیامی را منتشر کرد.

کی روش یک روز پس از این دیدار در پیامی از همه کسانی که در این هشت سال همراه او بوده اند تشکر کرد. متن پیام کارلوس کی روش به شرح زیر است: 

«دوستان عزیز، 
در درجه اول می خواهم از رئیس سابق فدراسیون، آقای کفاشیان تشکر کنم به خاطر فرصتی که به من داد تا در تیم ملی جمهوری اسلامی ایران مربیگری و مدیریت کنم. همینطور مراتب تقدیر خود را از ریاست فدراسیون فوتبال آقای تاج بابت اعتمادی که داشتند و بنده را در تیم ملی نگاه دارند. 

این یک سفر بود که من با تمامی قوا تلاش کردم در خدمت منافع تیم ملی ایران باشم و مسیر خودم را بروم که البته همیشه با تعهد حرفه ای کامل و وفاداری بی چون و چرا به اهداف تیم ملی توام بوده است و هر آنچه در تجارب و دانش خود داشته ام را ارائه داده ام.

اکنون که پایان اینجاست، عمیق ترین کلمات خود را تقدیم به بازیکنان همیشه بی نظیر ایرانی می کنم، بابت سخاوتمندیشان، کاراکتر شان، پاییندی حرفه ای و یک اشتیاق بسیار منحصر بفرد برای پیشرفت و خدمت به تیم ملی. از شما بابت فداکاریها و وفاداریتان ممنونم. بابت دوستی که با شما دارم از شما تشکر می کنم و همینطور هیچ گاه فراموش نمی‌کنم که شما تبدیل به یکی از بهترین خانواده های فوتبالی در دوران زندگی من شده اید. خاطرات این سالیان بی شک تا آخر عمر در ذهن ما خواهد ماند. 

همینطور می خواهم این کلمات خود را به کادر خود تقدیم کنم، این سفر هشت ساله بدون تلاش و حمایت های شما ممکن نبود. از شما بابت وفاداری و زحماتتان ممنونم.

همچنین مراتب تشکر و قدردانی خود را به تمام مربیان بازیکنان ایرانیم تقدیم می‌کنم، افرادی که در باشگاه ها این ورزشکاران را آماده حضور در تیم ملی می کنند، شما هم جزئی از موفقیت و دستاوردهای تیم ملی هستید. 

در پایان - فراتر از همه چیز، به خاطر اینکه ما همیشه به خاطر شما بازی کردیم - می خواهم مراتب تقدیر خود را تقدیم به تمام هواداران ایرانی نمایم. من همیشه تلاش کرده ام تا با کمال فروتنی و احترام در خدمت مردم ایران باشم و بتوانم باعث خوشحالی و افتخار کشور شوم. 

متواضعانه مقابل تمام مردم ایران بخاطر حمایتشان سر تعظیم فرود می آورم. همیشه تلاش کرده ام بهترین را انجام دهم تا بتوانم از این کشور بزرگ دفاع کنم، تا با کمال افتخار از طریق فوتبال به جهانیان  آن احترام و تقدیری را که مردم ایران در طول هزاران سال در تاریخ داشته اند را نشان دهم.»

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره رقابتهای جام ملت های آسیا ۳ بر صفر برابر ژاپن شکست خورد تا  حسرت رسیدن به عنوان قهرمانی ۴۷ ساله شود. پس از این دیدار کی روش در نشست خبری اعلام کرد با این تیم به پایان راه رسیده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار