کد خبر: ۷۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
به بهانه پالرمو ارز را گران می‌فروشند
نرخ دلار و سکه در دو روز اخیر به صورت محسوسی افزایش پیدا کرده است. برخی فعالان بازار معتقدند افزایش قیمت ها به ویژه دلار در روزهای اخیر به ابهامات پیش‌رو در تصویب پالرمو باز می‌گردد.
همتی: دلار نخرید؛ ارزان می شود!
نرخ دلار و سکه در دو روز اخیر به صورت محسوسی افزایش پیدا کرده است. برخی فعالان بازار معتقدند افزایش قیمت ها به ویژه  دلار در روزهای اخیر به ابهامات پیش‌رو در تصویب پالرمو باز می‌گردد.
 یکی از صرافان منطقه فردوسی در این خصوص گفت: در صورت عدم تصویب لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت و عدم تصویب لوایح مبتنی در پولشویی از سوی دیگر می‌تواند زمینه را برای افزایش بیشتر قیمت ارز مهیا نماید.
اطلاعات واصله از بازار ارز تهران نشان می دهد، فعالان بازار بر این اعتقادند که عدم تصویب لوایح مبتنی بر پولشویی، راه ارتباط ایران با دیگر کشورها را دشوار می‌کند و همین مساله می‌تواند جریان ورود ارز به کشور را کندتر نماید.
  در همین حال امروز رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرام خود نوشت: عوامل اقتصادی و توانایی مداخله بانک مرکزی، نرخ‌هایی که امروز توسط فرصت جویان و در فضاهای مجازی مطرح می‌شود را ماندگار نمی‌داند.
 رییس کل بانک مرکزی در واکنش به تحولات نرخ ارز در بازار نوشته است: به مردم توصیه می‌کنم دارایی خود را در معرض ریسک بازار ارز قرار ندهند.
 او تاکید کرده است: این روزها متأسفانه برخی افراد و صاحب منصبان و بعضاً ذینفعان به تریبونی که دسترسی پیدا می‌کنند، با بی توجهی به جنگ تبلغیاتی و روانی دشمنان عیله کشورمان و در حد خود، آینده منفی را به غلط برای اقتصاد کشورمان به تصویر می‌کشند.
دلالان و نوسان گیران هم سوار بر این گونه القائات و بزرگ نمایی‌ها، بحث‌هایی مانند تأثیر رد یا قبول پالرمو و SPV و سایر بهانه‌ها، کسب وکار خود را، با فروش ارزهای بالا خریده خود، رونق می‌دهند.
بانک مرکزی همچنان که تا به حال نیز نشان داده است در موقع مقتضی تدابیر پیش بینی شده را عملیاتی خواهد کرد. زمان و نوع مداخله را بانک مرکزی تعیین می‌کند، نه فضا سازی دلالان و فرصت جویان.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار