کد خبر: ۷۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
امروزه تنها با افزودن یک قطعه سخت‌افزاری (شیار کارتخوان) و نصب نرم‌افزار مربوطه، تلفن‌هاي‌ همراه هوشمند می‌توانند به عنوان کارتخوان مورد استفاده قرار گیرند.
با تلفن همراه خود موبايل‌ها كم كم همه زندگي ما مي‌شوند. اگر تا امروز براي پرداخت هزينه‌ها نياز به حضور فيزيكي دستگاه‌ها پوز بود، اين نياز هم كم كم رو به انقراض است. تكنولوژي‌ باز هم خبرهاي تازه‌اي براي جوامع دارد. كارت‌خوان‌هاي شخصي و جيبي دستاورد تازه اين روزهاي دنياي فناوري است كه مدتي است  پاي آن به كشور ايران هم باز شده است. امروزه تنها با افزودن یک قطعه سخت‌افزاری (شیار کارتخوان) و نصب نرم‌افزار مربوطه، تلفن‌هاي‌ همراه هوشمند می‌توانند به عنوان کارتخوان مورد استفاده قرار گیرند و يكي از اولين بانك‌هايي كه اين امكان را براي مشتريان خود فراهم آورده، "بانك سرمايه" است.  
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پول‌نیوز، اين بانك با شعار کارتخوان موبایلی؛ محصول پیشرو بانک سرمایه در حوزه پرداخت الکترونیک محصولي تازه را تحت عنوان «کارتخوان موبایلی» (MPOS) به منظور ایجاد سهولتی قابل توجه در پرداخت‌های الکترونیک و گسترش کسب و کارهای سیار ارائه كرده است.  
قابلیت حمل و نقل ساده کارتخوان موبایلی، باعث مي‌شود كه كم كم همه افراد بتوانند به راحتي به شبكه شتاب سيار متصل شوند، از پيك موتوري گرفته تا دستفروشان و صاحبان كسب و كارهاي سيار.  
همچنین از طریق کارتخوان موبایلی امکان مدیریت تراکنش ها به صورت آنلاین هم فراهم شده و تراكنش‌هاي حساب متصل به يك حساب به راحتي و به شكل آنلاين رويت خواهند شد.  
يكي ديگر از ويژگي‌هاي اين تكنولوژي تازه، احترام به طبيعت و محيط زيست است. اگر شما هم موبايل خود را تبديل به يك كارتخوان سيار كنيد رسيد تراكنش‌هاي بانكي از طريق سامانه‌ MPOS به دست شما خواهد رسيد و چاپ كاغذ از گردونه حساب‌ها حذف خواهد شد. البته براي كساني كه دل‌شان با اين رسيد الكترونيكي تنها آرام نمي‌گيرد امكان ارسال پيامك هم فراهم شده است.  
فراموش نكنيد كه با توجه به ماهیت این محصول و وابستگی آن به موبایل و امکانات و مزایایی که موبایل برای کاربر دارد، مالکیت دستگاه برای شخص پذیرنده است و سطح امنيت آن تفاوتي با يك دستگاه پوز معمولي ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: