کد خبر: ۷۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
نخستین همایش ملی توسعه سیاست های گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با هدف اعتلای تعامل دولت و بخش خصوصی در راستای توسعه پایدار در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور ؛ محمد فراهانی رئیس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی استان مرکزی با اعلام خبر فوق افزود؛ مهم ترین بخش همایش توافق ها و قول هایی برای پیگیری برخی از درخواست ها و اصلاح تعدادی از دستورالعمل هایی که نقص دارند بود که در این مراسم عنوان شد . 
فراهانی اظهار داشت : برگزاری این همایش و ایجاد فضای گفت و گو بین بخش های مختلف اقتصادی کشور موجب ایجاد بستر مناسب در جهت  ارتباط موثرتر دولت و بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد : دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان مرکزی به فعالیت خود ادامه خواهد داد  و امیدواریم گام ارزشمندی در جهت کاهش مشکلات بخش خصوصی برداشته شود.
همچنین بهنام آزادی دبیر اجرایی همایش با اشاره به حضور موثر بخش خصوصی و دولتی کشور در همایش فوق گفت: هدف ازبرگزاری این همایش ملی که با حضور روسای اتاق های بازرگانی استان های کشور ، اقتصاد دانان برجسته ،اندیشمندان دانشگاه ی و نمایندگان دولت برگزاری شده ، بحث و تبادل نظر و ارائه راهکار برای رفع مشکلات مالیاتی ، بانکی و بیمه ای بخش خصوصی و گفتمان راهبردی دولت و بخش خصوصی است. 
فرهاد نیکزاد ، مشاور فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی گفت : برای حضور موثر در اقتصاد کشور و دستیابی به توسعه پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی، قوانین موجود فعالیت بخش خصوصی باید اصلاح شود.
دبیر شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور درباره ضرورت های تعامل دولت با بخش خصوصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی می گوید: مهمترین نکته در هر 2بخش دولتی و خصوصی، حکمفرمایی قانون است . این در حالیست که بخش خصوصی طیف گسترده ای از فعالیت ها را دربرمی گیرد؛ بنابراین باید از فعالان بخش تولید و کسانی که می توانند در این زمینه صاحبنظر باشند استفاده شود.
نیکزاد عنوان کرد : از یک سو دولت و دستگاه های دولتی باید به قوانینی که نقش دولت را تنظیم می کند، پایبند باشند و از سوی دیگر بخش خصوصی که مسوولیت می پذیرد و مشارکت می کند باید در چارچوب قوانین فعالیت کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: