کد خبر: ۷۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
موج تازه گران شدن خودرو در راه است
رییس اتحادیه خودروی تهران از افزایش 4 تا 6 میلیونی قیمت خودروهای داخلی در بازار در طی چند روز گذشته خبر داد.
افزایش 6 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار
رییس اتحادیه خودروی تهران از افزایش 4 تا 6 میلیونی قیمت خودروهای داخلی در بازار در طی چند روز گذشته خبر داد.

سعید موتمنی در پاسخ به پرسشی در مورد علت افزایش قیمت خودروهای داخلی در بازار طی روزهای گذشته گفت: خودروسازان طی هفته های اخیر 3 بار قیمت های جدید اعلام کردند و در آخرین مرحله نیز قیمت های فروش فوری را 5 درصد زیر قیمت بازار اعلام کردند اما این قیمت در حالی اعلام شد که باید پس از آن خودرو به بازار عرضه می شد اما وقتی این اتفاق نیفتاد و لذا با افزایش قیمت خودرو در بازار مواجه شدیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه وقتی خودرو سازان قیمت خودروهای خود را که پیش فروش کرده بودند کاهش داده و با قیمت قبل عرضه کردند دیگر چه دلیلی برای افزایش قیمت خودرو در بازار وجود دارد گفت: کاهش قیمت خودرو با عرضه آن به بازار انجام می شود اگر خودرویی به بازار عرضه نشود قیمت ها نیز کاهش نمی یابد.

به گفته رییس اتحادیه خودروی تهران هم اکنون به رغم افزایش قیمت خودرو این بازار کاملا در سکوت بوده و خرید و فروشی انجام نمی شود.

موتمنی با انتقاد از اعلام قیمت های بالا از سوی خودرو سازان گفت: قیمت خودروهای داخلی در چند ماه گذشته تقریبا ثبات یافته  و کمتر دچار تلاطم می شد  اما زمانیکه در طی 10 روز چندین قیمت اعلام شده و با جو روانی جامعه بازی می شود معلوم است که این وضع تاثیر خود را در بازار می گذارید .

وی ادامه داد: زمانی که خودروساز قیمت پراید را 36 میلیون تومان در "فروش فوری" اعلام  کرده ولی در ادامه   خودرویی  را به بازار عرضه نمی کند بنابراین کسانی که پراید دارند وقتی می بیندند کارخانه قیمت را بالا برده و خودرویی نیز به بازار عرضه نشده  آنها نیز قیمت را بالاتر برده و لذا ما الان شاهد پراید 40 میلیونی هستیم.

رئیس اتحادیه خودروی تهران در پاسخ به این پرسش که چرا وقتی به گفته شما تقاضایی برای خرید در بازار وجود ندارد قیمت افزایش می یابد گفت:  قبلا گفته ام و باز هم تکرار می کنم چون عرضه ای وجود ندارد اگر عرضه انجام شود قیمت ها هم کاهش می یابد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار