کد خبر: ۷۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
دژپسند در جلسه هم اندیشی با مدیران وزارت اقتصاد مطرح کرد:
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه هم اندیشی مجموعه مدیران وزارت اقتصاد گفت: هوشمند سازی اقتصاد سکوی پرش اقتصاد ایران است.
هوشمند سازی اقتصاد، حکم سکوی پرش را برای اقتصاد ایران داردبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، دکتر فرهاد دژپسند در این جلسه سه ساعته با بیان این مطلب اظهار داشت: تنها راه کوچک سازی و کاستن از بار وظایف دولت، واگذاری  شرکت های دولتی نیست، بلکه در مواردی که خصوصی سازی با مشکل مواجه است، می توان از واگذاری مدیریت و شراکت با بخش خصوصی هم استفاده کرد.
وی افزود: هر چه بخش خصوصی گسترده تر و  توانمند تر باشد، مایه افتخار ما در وزارت اقتصاد به عنوان متولی این امر و نیز رقابتی تر کردن اقتصاد کشور است.
وزیر اقتصاد افزود: مجموعه دولت، تا جایی که می تواند، باید تصدی های اقتصادی و اجتماعی را به بخش خصوصی واگذار کند.
دژپسند با بیان اینکه تمام گلایه ها و شکوائیه ها برای این است که در اقتصاد، گرفتار روش ها و برداشت های سنتی هستیم، اظهار داشت: ما ناگزیر از رفتن به سمت اقتصاد هوشمند و دیجیتال هستیم که باعث افزایش بهره وری، شفافیت، روان سازی امور، کاهش هزینه ها و مبارزه با فساد می شود و حکم سکوی پرش اقتصاد کشور را دارد.
وزیر اقتصاد در ادامه، ضمن تاکید بر برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت برای مدیران وزارتخانه در  حوزه های تخصصی، از اشراف و تسلط کامل به حوزه کاری و قوانین و برخورداری از اعتماد بنفس در اجرای قوانین و دفاع از قلمرو و حیطه وظایف وزارتخانه به عنوان شرایط اصلی تصدی آنان یاد کرد.
این گزارش حاکی است، مدیران حاضر در جلسه نیز ضمن بیان نظرات و پیشنهادات خود، مباحثی چون اصلاح و بازنگری قوانین مربوط به گمرکات کشور، مناطق آزاد، کاهش هزینه های تولید برای فعالان اقتصادی، حرکت از "مدیر محوری" به سوی "کارمند محوری" در نظام اداری و ... را مطرح کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: