کد خبر: ۷۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن از پرداخت ۴۸ هزار و ۷۵۸ فقره تسهیلات نوسازی ویژه محدوده های بافت فرسوده شهرها به متقاضیان در سراسر کشور خبر داد.
افزایش هفتگی سرعت پرداخت تسهیلات نوسازی توسط بانک مسکنبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مهدی احمدی، رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن با بیان اینکه مطابق با قانون برنامه ششم توسعه رسیدگی به ۱۳۳۴ محله (از بین ۲۷۰۰ محله هدف نوسازی) طی ۵سال برنامه ششم در اولویت کاری برنامه ملی بازآفرینی شهری قرار گرفته، عنوان کرد: در اجرای این برنامه ملی، بانک مسکن همچون سال های گذشته نقش مهمی در تسریع روند نوسازی بافت های فرسوده شهری بر عهده گرفته است. چرا که یکی از مهم ترین محرک های جدی برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به بافت فرسوده، هموارسازی ارایه تسهیلات پیش‌بینی شده برای نوسازی بافت فرسوده شهرها است.
وی به تسهیلات نوسازی پیش بینی شده برای سمت عرضه در محدوده بافت فرسوده از سوی بانک مسکن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بانک مسکن با تسریع مراحل لازم برای پرداخت تسهیلات پیش بینی شده برای بافت فرسوده، سرعت پرداخت تسهیلات نوسازی را برای متقاضیان نسبت به گذشته افزایش داده است که می تواند گام مهمی در مسیر نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری محسوب شود.
رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن به کارنامه تسهیلات نوسازی پرداخت از ابتدای اجرای این طرح تا تاریخ منتهی به 27 دی ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح تا پایان 27 دی ماه امسال، مجموعا 48 هزار و 758 فقره تسهیلات نوسازی(ساخت) به متقاضیان سراسر کشور پرداخت شده که از این تعداد 316 فقره در فاصله یک هفته منتهی به این تاریخ( از 20 دی ماه تا 27 دی ماه امسال) اعطا شده است.
به گفته وی طی ماه های اخیر سرعت پرداخت تسهیلات نوسازی به صورت هفتگی رو به رشد بوده است به طوری که در بازه مورد بررسی تسهیلات نوسازی پرداخت شده به متقاضیان معادل 0.7 درصد رشد در تعداد تسهیلات (فقره) را تجربه کرده است.
احمدی در عین حال با اشاره به ارزش ریالی تسهیلات نوسازی پرداخت شده برای ساخت و ساز مسکونی در بافت های فرسوده سراسر کشور عنوان کرد: در جریان اجرای این طرح ملی، مجموعا رقمی معادل 2 هزار و 54 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات نوسازی تا تاریخ 27 دی ماه سال جاری از سوی بانک مسکن ارایه شده است.
وی اضافه کرد: از مجموع مبلغ تسهیلات نوسازی پرداخت شده در طول اجرای برنامه، 13 میلیارد و 500 میلیون تومان آن مربوط به یک هفته پایانی دوره گزارش یعنی 20 دی ماه تا 27 دی ماه بوده است.
احمدی همچنین اعلام کرد: در طول اجرای برنامه، 18 هزار و 185 واحد مسکونی در محدوده بافت فرسوده نیز به مرحله فروش اقساطی(واگذاری سهم الشرکه) رسیده اند. از مجموع این تعداد، 233 فقره نیز در یک هفته پایانی دی ماه سال جاری انجام شده است.
احمدی تاکید کرد: یکی از الزامات قرار گرفتن نوسازی بافت‌های فرسوده به عنوان یکی از اولویت های برنامه‌ دولت، تامین تسهیلات مناسب، ارزان و سریع برای متقاضیان است. در این راستا نیز بانک مسکن در حمایت از طرح ملی بازآفرینی شهری، با تمام توان به ارایه تسهیلات مناسب اقدام کرده است.
 

نام:
ایمیل:
* نظر: