کد خبر: ۷۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
آخرین ارزیابی‌های امنیتی درباره مخفیگاه ابوبکر بغدادی
شبکه فاکس‌نیوز آمریکا اعلام کرد که اخبار منتشر شده در دوره اخیر درباره بازداشت ابوبکر بغدادی توسط آمریکا و نیروهای سوریه دموکراتیک صحت ندارند.
آخرین ارزیابی‌های امنیتی درباره مخفیگاه ابوبکر بغدادی
شبکه فاکس‌نیوز آمریکا اعلام کرد که اخبار منتشر شده در دوره اخیر درباره بازداشت ابوبکر بغدادی توسط آمریکا و نیروهای سوریه دموکراتیک صحت ندارند.

شبکه فاکس نیوز به نقل از کینو جابریل، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اعلام کرد: گزارش‌هایی که درباره بازداشت ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش وجود دارند صرفاً شایعه هستند. ابوبکر بغدادی زنده و آزاد است و فردی که بازداشت شد تنها نام خانوادگی وی را داشت.

به گزارش فاکس نیوز، ابوبکر بغدادی که نام کاملش عوض ابراهیم البدری است اکنون فرد تحت تعقیب شماره یک در جهان محسوب می‌شود و واشنگتن جایزه ۲۵ میلیون دلاری برای سر وی تعیین کرده است.

ابوعلی البصری، مدیر دفتر اطلاعات در وزارت کشور عراق به فاکس نیوز گفت: ما در تعقیب ابوبکر بغدادی هستیم و معتقدیم که وی بیشتر از یک روز در یک جا نمی‌ماند. ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهند او بین روستاها و شهرک‌های سوریه در رفت و آمد است و از طریق استان الانبار از مرزها عبور می‌کند و همچنین از طریق استان صلاح الدین به تحرکات خود ادامه می‌دهد.

وی گفت: اطلاعات جدید سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهند که ابوبکر بغدادی در منطقه‌ مرزهای شرقی در سوریه است و بین شهرک‌های هجین و دشیشه در حسکه در رفت و آمد است. او بیشتر مواقع با لباس غیرنظامی معمولی رفت و آمد می‌کند تا کسی او را شناسایی نکند. آخرین افرادی که با بغدادی دیدار داشته‌اند اسماعیل العیسوی، عضو کمیته آموزش داعش و جمال خلیل المشهدانی، فرمانده داعش در کرکوک هستند و این دیدار نوامبر در شهرک دشیشه و ۱۰ روز قبل از بازداشت المشهدانی توسط سازمان اطلاعات عراق، انجام شد.

البصری گفت: ابوبکر بغدادی معمولاً بدون محافظ رفت و آمد می‌کند تا شناسایی نشود. او و معاونانش هیچ‌گونه تلفن همراه یا دستگاه الکترونیکی دیگری با خود حمل نمی‌کنند تا مبادا ردیابی شوند.

از سوی دیگر، فاضل ابو رغیف، تحلیلگر امنیتی گفت: ما فکر می‌کنیم که ابوبکر بغدادی در صحرای سوریه است و سوار خودروی معمولی می‌شود و هیچ محافظی همراهش نیست و همگی کسانی که دور او هستند هم لباس غیرنظامی می‌پوشند تا شناسایی نشوند.

منابع امنیتی به فاکس نیوز گفتند: شبه‌نظامیان محلی در سوریه و نیروهای امنیتی در عراق به منازل یورش می‌برند و تا زمان پیدا کردن ابوبکر بغدادی دست از این کار برنمی‌دارند.

هاشم الهشامی، عضو کمیته آشتی ملی و پژوهشگر امور تروریستی گفت: ابوبکر بغدادی استاد تغییر قیافه است و همچنان در مناطق تحت سیطره داعش در سوریه به سر می‌برد و از ۲۰۱۷ وارد عراق نشده است. در صورت بازداشت یا قتل بغدادی داعش با سه سناریو روبروست. یکی فروپاشی داعش، دوم انتخاب رهبر جدید و سوم پیوستن به القاعده.

فاکس نیوز به نقل از یک فعال در شهر رقه سوریه گزارش داد: بغدادی در مرزهای بین عراق و ایران است و می‌خواهد به افغانستان برود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار