کد خبر: ۷۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶
مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن از پرداخت ۵۰ هزار و ۱۶۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات به پروژه های طرح مسکن مهر از ابتدای اجرای این طرح تا هفته پایانی دی ماه سال جاری خبر داد.
حمایت مالی ویژه بانک مسکن از طرح مسکن مهرمسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن با اشاره به روند تسهیلات دهی به طرح مسکن مهر طی سال های گذشته گفت: به دنبال تاکید رییس جمهوری مبنی بر تکمیل و افتتاح تمامی واحدهای طرح مسکن مهر و همچنین برنامه های وزیر جدید راه و شهرسازی در این چارچوب بانک مسکن نیز بر شتاب دهی تسهیلات دهی به این طرح افزوده است. به طوری که از ابتدای دولت دوازدهم بانک مسکن حمایت مالی ویژه ای به همراه دولت از این طرح به عمل آورده است.
وی افزود: کارنامه عملکرد بانک مسکن در طرح مسکن مهر فقط به پرداخت تسهیلات محدوده نشده است. به این معنا که بانک مسکن به عنوان تنها بانک فعال در پرداخت تسهیلات ویژه به پرونده مسکن، علاوه بر پرداخت تسهیلات به متقاضیان این طرح، عملیات فروش اقساطی (واگذاری سهم الشرکه) را نیز بر عهده گرفته است. به این ترتیب که واحدهای مسکونی که در قالب این طرح کار ساخت و ساز آنها تمام و تکمیل می شود و به آنها اجازه افتتاح و بهره برداری داده می شود، پیش از بهره برداری از واحد، عملیات فروش اقساطی آنها توسط بانک مسکن انجام می شود.
ایزدی تصریح کرد: در قالب عملیات فروش اقساطی، کارت قسط برای مالکان واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر صادر می شود تا تسهیلات ساخت داده شده به واحدها به صورت ماهانه، در قالب پرداخت قسط از جانب تحویل گیرندگان (متقاضیان واجد شرایط) انجام شود.
مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن با اشاره به تازه ترین کارنامه عملکرد پرداخت تسهیلات به طرح مسکن مهر عنوان کرد: جزییات روند تسهیلات دهی به طرح مسکن مهر نشان می دهد از ابتدای اجرای این طرح تا هفته پایانی دی ماه سال جاری مجموعا معادل 53 هزار و 171 میلیارد و 200 میلیارد تومان بابت پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکن مهر از سوی بانک مسکن قرارداد تسهیلاتی منعقد شده است. از این رقم تعداد 108 فقره از قراردادها مربوط به یک هفته پایانی دی ماه سال جاری می شود. به تعبیر دیگر بانک مسکن به صورت هفتگی سرعت پرداخت تسهیلات دهی خود به طرح مسکن مهر را نیز نسبت به سال های قبل افزایش داده است.
وی با بیان اینکه بانک مسکن تمامی تلاش خود برای پرداخت تسهیلات به طرح مسکن مهر به عنوان طرح ملی را به صورت منظم و هفتگی انجام داده است، گفت: جزییات کارنامه تسهیلات پرداخت شده در قالب این طرح نیز حاکی از آن است که از ابتدای اجرای روند.
تسهیلات دهی به این طرح تا هفته پایانی دی ماه امسال، رقمی معادل 50 هزار و 164 میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان این طرح اعطا شده است.
ایزدی اضافه کرد: از مجموع رقم تسهیلات پرداخت شده به واحدهای مسکن مهر ، 407 فقره به یک هفته پایانی دی ماه مربوط می شود که دارای شیب رشد قابل قبولی نسبت به هفته های گذشته است.
به گفته وی با تاکید رییس جمهوری و مدیر عامل بانک مسکن، این بانک تا مرحله پایانی تکمیل مسکن مهر ، به بهترین شکل نقش حمایتی خود از متقاضیان مسکن مهر را دنبال خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: