کد خبر: ۷۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
نمایندگان کشورهای عضو موسسه فرهنگی اکو و جمعی از سفیران و مقامات سفارتخانه های کشورهای مختلف امروز به موزه بانک ملی ایران آمدند و از میراث ملی موجود در این موزه و اماکن تاریخی ساختمان سردار اسعد و زورخانه بانک بازدید کردند.
گام عملیاتی بانک ملی در جهت تقویت و توسعه مناسبات فرهنگی و اقتصادی کشورهابه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، موزه این بانک امروز میزبان رییس موسسه فرهنگی اکو و جمعی از نمایندگان کشورهای عضو، سفیران و جمعی از مقامات سفارتخانه های کشورهای مختلف از جمله نروژ، فنلاند، آلمان، هند، ترکیه، اتریش، استرالیا، بلژیک، بریتانیا و... بود و حاضران از نزدیک از اشیای قدیمی و و مجموعه های ارزشمند با ارزش به نمایش گذاشته شده در این موزه از جمله سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، و نیز اسناد معاملات بزرگ دیدن کردند.
دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران در این مراسم که جمعی از اعضای هیات مدیره و معاونان نیز حضور داشتند، با بیان اینکه این بانک به دنبال روان سازی امور تجاری بازرگانان و تجار کشورهای مختلف است، گفت: ما وظیفه داریم تجار و بازرگانان را به هم نزدیک کنیم تا زمینه ای برای انجام سهل تر و روان تر امور تجاری آنها فراهم شود و بتوانند به سهولت مناسبات اقتصادی خود را انجام دهند.
وی تصریح کرد: بانک ملی ایران قدیمی ترین بانک کشور با سه هزار و 350 شعبه داخلی است که در 20 کشور مختلف دنیا نیز بانک و کارگزاری دارد و همکاری های اقتصادی خوبی نیز با کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و آفریقایی برقرار است.
مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: تلاش ما بر این است تا علاوه برتوسعه روابط تجاری با استفاده از پتانسیل این بانک گام هایی در راستای حمایت از میراث فرهنگی کشور و نیز توسعه مناسبات فرهنگی برداریم.
محمدمهدی مظاهری رییس موسسه فرهنگی اکو نیز ضمن قدردانی از میزبانی بانک ملی ایران برای نشست نمایندگان کشورهای عضو گفت: امروز موزه ها نقش اساسی در حفاظت از فرهنگ و تمدن و همچنین توسعه فرهنگ گردشگری کشورها دارند و به تعبیری موزه ها به عنوان آیینه هویت ملت ها عمل می کنند.
وی ضمن تاکید بر نقش موزه ها در توسعه فرهنگی و اقتصادی کشورها تصریح کرد: موسسه فرهنگی اکو با هدف تقویت همگرایی فرهنگی و توسعه گردشگری کشورهای عضو، از برنامه هایی که منجر به توسعه روابط مردمان و ملل این کشورها باشد، حمایت می کند.
مظاهری اظهار کرد: این قبیل گردهمایی ها می تواند به تقویت و توسعه صلح پایدار کمک کند و از میزبانی قابل تحسین مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران قدردانی می کنم.
در ادامه سفیران و نمایندگان کشورهای عضو موسسه فرهنگی اکو به زورخانه بانک ملی ایران رفتند و از نزدیک با ورزش باستانی آشنا شدند. همچنین بازدید از ساختمان سردار اسعد بختیاری (محل سابق موزه بانک ملّی ایران) نیز از دیگر برنامه های امروز بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: