کد خبر: ۷۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
رئیس‌جمهوری آمریکا در تشریح علت حفظ نیروهای کشورش در عراق و در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از این نیروها علیه ایران، گفت: نه، می‌خواهم قادر باشم ایران را تحت نظر داشته باشم.
ترامپ راز ماندن سربازان آمریکایی در عراق را فاش کرد
رئیس‌جمهوری آمریکا در تشریح علت حفظ نیروهای کشورش در عراق و در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از این نیروها علیه ایران، گفت: نه، می‌خواهم قادر باشم ایران را تحت نظر داشته باشم.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره علت حضور نظامی آمریکایی‌ها در عراق بیان کرد: یکی از دلایلی که خواهان حفظ حضور در عراق هستم، این است که می‌خواهم اندکی به ایران بپردازم زیر ایران مشکل واقعی است.

ترامپ در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس اظهار کرد: تمام چیزی که می‌خواهم این است که بتوانم نظارت داشته باشم. ما پایگاه غیرقابل‌باور و پرهزینه‌ای در عراق ساخته‌ایم. این پایگاه در جایگاهی عالی برای زیر تحت نظر داشتن همه بخش‌های مختلف خاورمیانه قرار دارد. این موضوعی است که بسیاری از افراد درک نمی‌کنند. ما به رصد کردن ادامه خواهیم داد و خواهیم دید که آیا مشکلی وجود دارد و آیا کسی دنبال سلاح‌های هسته‌ای یا چیزهای دیگر است. ما قبل از آنکه آنها اقدام کنند، متوجه خواهیم شد.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو، از ترامپ درباره اختلاف‌نظر او با ارزیابی دستگاه‌های اطلاعاتی در خصوص ایران پرسیده شد که او پاسخ داد: من با آنها مخالف هستم. من افراد اطلاعاتی دارم اما بدین معنا نیست که باید با آنها موافق باشم. بوش هم افراد اطلاعاتی داشت که گفته بودند صدام در عراق سلاح‌های اتمی و انواع سلاح‌های کشتار جمعی دارد.

او ادامه داد: آن افراد اطلاعاتی نمی‌دانستند که در حال انجام چه کار نادرستی هستند و ما را درگیر جنگی کردند که هرگز نباید واردش می‌شدیم. هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده‌ایم و افرادی را از دست داده‌ایم.

رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به حضور ۲۰۰۰ نیروی کشورش در سوریه، خاطرنشان کرد: به محض اینکه باقی‌مانده آخرین بخش‌های تحت کنترل داعش را به دست آوریم، نیروها به پایگاهمان در عراق خواهند رفت و نهایتاً بخشی از آنها به خانه باز خواهند گشت. با این حال، ما آنجا خواهیم بود و خواهیم ماند.

ترامپ اضافه کرد: ما باید از اسرائیل محافظت کنیم. ما باید از دیگر چیزهایی که داریم، محافظت کنیم.

او درباره احتمال تعطیل شدن مجدد دولت فدرال آمریکا در پی اختلافاتش با دموکرات‌ها، اظهار کرد: من هیچ گزینه‌ای را از روی میز بر نمی‌دارم. گزینه‌های جایگزینی وجود دارد. اعلام وضعیت فوق‌العاده یکی از این گزینه‌هاست.

رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه می‌خواهد شخصاً با نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا مذاکره و او را برای کناره‌گیری متقاعد کند، گفت: او خواستار ملاقاتی شده بود و من این درخواست را رد کردم زیرا از چنین فرآیندی بسیار دور هستیم.

او در ادامه گفت: مادورو چند ماه پیش خواستار ملاقات شده بود. باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

ترامپ تصریح کرد: اگر به ونزوئلا نگاه کنید، می‌بینید که اتفاقات وحشتناک بسیاری در این کشور به وقوع پیوسته است.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین اعزام نیروی نظامی به ونزوئلا را یک گزینه روی میز قلمداد کرد.

ترامپ درباره زمان و مکان دیدار آتی خود با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی اظهار کرد: من در این باره چیزی به شما نمی‌گویم اما اطلاعات مربوطه را در سخنرانی خطابه سالانه یا اندکی پیش از آن در خواهید یافت. با این حال برگزاری این ملاقات مشخص شده است و رهبر کره شمالی نیز به دنبال چنین دیداری است. من هم به دنبال چنین دیداری هستم. ما پیشرفت بزرگی داشته‌ایم.

رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره با روابط کشورش با مسکو، تأکید کرد: به خاطر داشته باشید که هیچ رئیس‌جمهوری دیگری موضعی سرسختانه‌تر از دونالد ترامپ در قبال روسیه نداشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار