کد خبر: ۷۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸
بانک سرمایه عمل به استانداردهای شفاف سازی را سرلوحه قرار داده و سیاست‌های خود را بر اساس شفافیت مالی تدوین کرده است، بدین ترتیب این بانک که سابقه بیش از 13 سال فعالیت را در کارنامه دارد.
بانک سرمایه در مسیر شفافیت مالیبانک سرمایه در مسیر شفافیت مالیشفافیت مالی در مباحث اقتصادی و بانکی تمامی کشورها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و از نکات مهم به شمار می‌رود به گونه ای که در پایان هر سال مالی بر روی این امر تمرکز می‌شود که کدام بانک‌ها و موسسات مالی به برگزاری مجمع عمومی پرداخته و کدامیک از آنها از این قائله جا مانده اند.
سرویس بانک و بیمه خبرداغ؛ حتی در سال‌های گذشته بانک مرکزی درباره چگونگی برگزاری این مجمع‌ها شروط و باید و نبایدهایی را نیز ابلاغ کرده تا برگزاری این مجمع از سوی بانک‌های مختلف دارای استانداردهای لازم باشد چراکه از سه سال گذشته و با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌های بین‌المللی با توجه به ورود بانک‌ها به عرصه بین‌الملل یکی از پیش‌شرط‌های این موضوع انطباق صورت‌های مالی بانک‌های ایرانی با استانداردهای IFRS بود و در این راستا در اواخر سال ۱۳۹۴ بانک مرکزی طی نامه‌ای به بانک‌ها از آنها خواست تا صورت‌های مالی خود را با این استانداردها منطبق کنند، اما با توجه به اینکه این مهم از سوی برخی از بانک‌ها محقق نشد و برخی اختلاف‌نظرها بین بانک مرکزی و سازمان حسابرسی وجود داشت در سال ۱۳۹۵ برگزاری مجامع بسیاری از بانک‌ها لغو و به تعویق افتاد.
از سوی دیگر برگزاری مجمع عمومی در وضعیت سهام شرکت‌ها در بورس نیز تاثیر بسزایی دارد و بر همین اساس لازم است این مسئله مورد توجه قرار گیرد.
به عبارت کلی می‌توان گفت مجمع عمومی فرصتی است تا شرکت‌ها توضیحات و گزارش‌های خود درباره سال مالی را ارائه کنند. مجامع عمومی شرکت‌ها و بانک‌ها در راستای شفاف‌سازی برای مختومه کردن عملکرد آن بنگاه اقتصادی در سال مالی قبل، تصویب صورت‌های مالی، تقسیم سود هر سهم، تعیین و تصویب پاداش هیات مدیره‌ها، پیش‌بینی سود برای سال جدید و مواردی چون افزایش سرمایه برگزار می‌شوند و بر همین اساس همانگونه که اشاره شد دارای اهمیت بسزایی هستند.
بانک سرمایه نیز این مهم را مورد توجه قرار داده و سیاست‌های خود را بر اساس شفافیت مالی تدوین کرده است، بدین ترتیب این بانک که سابقه بیش از 13 سال فعالیت را در کارنامه دارد، فروردین ماه سال جاری نسبت به برگزاری این مجمع اقدام کرد و در قالب آن صورت‌های مالی منتهی به پایان اسفند 1394 را تصویب کرد.
اما پس از این مجمع بار دیگر در دی ماه امسال این بانک به منظور ایجاد شفافیت مالی به طور فوق‌العاده مجمع عمومی عادی نوبت دوم خود در سال 1397 را در آستانه 13امین سالروز تاسیس بانک سرمایه در روز سه شنبه مورخ 11 دی ماه 1397 برگزار کرد و در قالب آن سهامداران و یا نمایندگان آنها صورت های مالی منتهی به 29/12/1395 و 29/12/1396 را تصویب کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: