کد خبر: ۷۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
در روزهای گذشته شرکت آسان پرداخت پرشین در کنار انجام افزایش سرمایه از محل سود انباشته اقدام به انتشار شفاف سازی‌هایی در مورد همکاری با گروه اینترنتی رز (مجموعه اسنپ) و ارائه خدمات جدید بر بستر اپلیکیشن آپ کرده است.
استفاده از کیف پول الکترونیک میان کاربران شتاب می‌گیردبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، با توجه مورد توجه قرار گرفتن این نماد بر آن شدیم تا با سعید جهانشاهلو معاون مالی شرکت مصاحبه‌ای انجام دهیم.
- با توجه به اینکه اپلیکیشن آپ به عنوان پرکابردترین اپلیکیشن پرداخت کشور شناخته می‌شود وضعیت فعلی و آتی آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
همانگونه که می‌دانید بعد از سال 93 استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند و ارتباط با دنیای اینترنت در ایران رشد بسیار سریعی داشته و شرکت آسان پرداخت با علم به این موضوع اپلیکیشن آپ را به عنوان راه حلی سریع برای افرادی که قصد استفاده از تلفن همراه برای انجام خدمات پرداخت دارند به بازار معرفی کرد. زمان بندی مناسب معرفی آپ، سادگی و کارایی بالا و بازاریابی موثر باعث شد آپ تبدیل به محبوب‌ترین اپلیکیشن پرداخت کشور شود. در حالا حاضر تعداد کاربران فعال آپ بیش از 18 میلیون کاربر است. در سال‌های گذشته خدماتی در حوزه پرداخت همچون خرید شارژ، پرداخت قبوض خدماتی و مخابراتی و شارژ اینترنت به آپ ارائه شده و در کنار آن‌ها خدمات دیگری همچون کارت به کارت، مانده‌گیری یا استعلام موجودی حساب، خرید انواع بیمه، نیکوکاری و ... نیز در اختیار عموم قرار گرفته است. خدمات ذکر شده در بالا با توجه به تکرار مدام باعث شد تا استفاده از آپ همواره در حال رشد باشد در عین حال برای مجموعه آسان پرداخت منبع درآمدی جدیدی را ایجاد کند با این حال درآمد مجموعه از هر تراکنش از خدمات ذکر شده در مقایسه با خدمات جدیدی که در حال اضافه شدن به آپ است و در آینده به مرور اضافه خواهد شد کوچک است. در حال حاضر خدمات جدیدی همچون خرید بلیت قطار به آپ اضافه شده و بلیت هواپیما نیز به صورت آزمایشی برای برخی از کاربران در دسترس است. خدمات دیگری همچون بیمه به شکلی متفاوت و کامل، رزو هتل، بلیت اتوبوس و خدمات دیگر نیز در حال آماده سازی است.
-    در یک ماه گذشته شفاف سازی‌های از شرکت آسان پرداخت پرشین صورت گرفته که به همکاری با گروه اینترنتی رز (اسنپ) اشاره می‌کند. خدمات جدیدی که نام بردید به این مجموعه ارتباطی دارد؟
در نامه‌های شفاف سازی ذکر شده به طور مفصل به این موضوع اشاره شده است، اما به طور خلاصه هدف از این مشارکت توسعه و اداره اپلیکیشن آپ به منظور تبدیل آن به یک پلت فرم براي عرضه خدمات گوناگون به کاربران و ارتقاء بیشتر آینده کسب و کار هریک از طرفین خواهد بود. با توجه به سـرمایه گذاري هریک از طرفین، سهم شرکت آسان پرداخت پرشین و گروه اینترنتی رز در سودخالص شرکت جدید، به ترتیب 70 و 30 درصد خواهد بود.
درآمدهاي این شـرکت، شامل درصدي از کارمزدهاي فروش خدمات ارائه شده شامل محصولات گروه اینترنتی رز و اپلیکیشن آپ (اسـنپ، اسنپ فود، اسنپ باکس، اسنپ تریپ، اسنپ مارکت، اسنپ کیو، بامیلو، شارژکیف پول و غیره) است. به این ترتیب خدمات ذکر شده در آپ که در حال تبدیل شدن به یک ابر اپلیکیشن است ارائه می‌شوند و با توجه به نوع خدمات ارائه شده کارمزد ارائه این خدمات به شرکت تازه تاسیس خواهد رسید. این موضوع باعث می‌شود با همکاری مجموعه حرفه‌ای همچون اسنپ سرعت و قدرت ارائه خدمات بسیار فزاینده باشد و قدرت رقابت مجموعه را ارتقا بخشد.
-    این مشارکت مزایایی دیگری نیز برای شرکت آسان پرداخت پرشین داشته؟
با توجه به شراکتی که بوجود آمده در حال حاضر خدمات پرداخت مورد نیاز مجموعه اسنپ در سرویس حمل و نقل (تاکسی آنلاین اسنپ) و سایر خدمات همچون اسنپ فود، اسنپ مارکت، اسنپ تریپ و غیره توسط شرکت آسان پرداخت پریشن ارائه می‌شود. این موضوع باعث افزایش قابل توجه سهم بازار آپ در پرداخت‌های اینترنتی (IPG) شده است. همان گونه که مستحضر هستید این نوع تراکنش‌ها حاشیه سود بهتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.
مطابق با توافق انجام شده مجموعه رز و آپ، از این پس با ادغام کیف پول‌ها، هم‌افزایی ویژه‌ای شکل خواهد گرفت که آثار خود را در سهولت بیشتر استفاده از اپلیکیشن برای کاربران و در نتیجه سودآوری شرکت جدید نشان خواهد داد. با توجه به اینکه در حال حاضر پرداخت خرد عمدتا از طریف کیف پول صورت نمی‌گیرد، نفوذ این سرویس در ایران بسیار ناچیز است. این در حالی است که با توجه به استفاده روزانه افراد از سرویس‌های مذکور، رشد کاربری کیف پول الکترونیک، چشمگیر و پرشتاب خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: