کد خبر: ۷۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
بانک قرض الحسنه مهر ایران یکی از دستاورده های انقلاب شکوهمند اسلامي ايران مي باشد که طي يازده سال فعاليت خود در حوزه هاي مختلف اجتماعي و اقتصادي، گام هاي موثري در راستاي توانمندسازي نيازمندان واقعي جامعه و كمك به رشد و توسعه اقتصادي كشور با حمايت از زمينه هاي اشتغالزايي برداشته است.
پرداخت ۳۲۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در بانک قرض الحسنه مهر ايرانبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، این بانک با در دستور کار قرار دادن پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه هاي اشتغالزايي و کارآفريني، كمك به ارتقاء و بهبود معيشت خانواده از طريق تامين مالي براي رفع مايحتاج ضروري، حمايت از مددجويان كميته امداد و سازمان بهزيستي، رشد شاخص هاي سلامت با حمايت از بهداشت و درمان، كاهش آسيب هاي اجتماعي از طريق توانمندسازي زندانيان جرائم غيرعمد و ... اقدامات شايسته اي براي توانمندسازي اقشار متوسط و ضعيف جامعه با رويكرد توسعه اقتصادي در كشور داشته است.
بانک قرض الحسنه مهر ایران در طول یازده سال فعالیت مطلوب خود در عرصه بانکداری اسلامي در بستر قرض الحسنه بالغ بر ۴ ميليون ۱۹۲ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به ارزش بيش از ۳۲۸ هزار ميليارد ريال پرداخت کرده است که ۳ ميليون و ۴۷۲ هزار فقره آن به اعتبار ۲۹۸ هزار و ۲۳۴ ميليارد ريال با هدف كمك به شاخص هاي اقتصادي خانواده ها در دولت هاي يازدهم و دوازدهم پرداخت شده است.
باتوجه به نقش قرض الحسنه و تامین مالی ارزان قیمت برای تهيه مايحتاج ضروري خصوصاً در زمينه هاي اشتغالزايي، کارآفريني و کسبه و صنوف، اين بانک در سال گذشته نزديک به ۷۵۲ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به ارزش ۸۲ هزار ميليارد ريال در زمينه هاي مختلف پرداخت كرده است. امسال نيز براي كمك به رشد و بهبود شاخص هاي اقتصادي و اجتماعي كشور به اعطاي يك ميليون فقره وام قرض الحسنه با اعتبار بالغ بر يكصد هزار ميليارد ريال تعهد نموده است كه در يازده ماه گذشته بيش از ۹۷۰ هزار فقره تسهيلات به ارزش ۱۰۵ هزار ميليارد ريال پرداخت كرده است.
با استقبال مردم از خدمات و طرح های تسهیلاتی متنوع بانک قرض الحسنه مهر ایران از زمان تاسيس تا کنون بيش از ۶ ميليون و ۱۳۰ هزار نفر از هموطنان به سپرده گذاري و افتتاح حساب در شعب اين بانک مبادرت نموده اند که بالغ بر ۶۸ درصد آنان از تسهيلات قرض الحسنه بانك نيز استفاده كرده اند.
شایان ذکر است، بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف جذب و تخصیص منابع قرض الحسنه از طریق مشارکت ۱۰ بانک بزرگ كشور با سرمايه اوليه ۱۵ هزار ميليارد ريال در سال ۱۳۸۶ تاسيس شد و در حال حاضر ۵۳۰ شعبه فعال به امر خدمت رساني مشغول است.
کفایت سرمایه بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال ۹۵ نزدیک به ۴۰ درصد است و با توجه به الزام بانک مركزي مبني بر رعايت نسبت ۳۰ درصدي دارايي هاي غير منقول به سرمايه اسمي بانك، اين نسبت به ميزان ۲۸ درصد سرمايه كنترل
نام:
ایمیل:
* نظر: