کد خبر: ۷۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۹
رشد 141 واحدی شاخص کل بورس
سهم‌های خودرویی امروز با رشد قیمت مواجه شدند اما نفتی‌ها کاهش قیمت را تجربه کردند و در نهایت شاخص کل بورس 141 واحد رشد کرد.
صعود سهام خودرویی‌ها در روزی که نفتی ها سوختند

سهم‌های خودرویی امروز با رشد قیمت مواجه شدند اما نفتی‌ها کاهش قیمت را تجربه کردند و در نهایت شاخص کل بورس 141 واحد رشد کرد.

روز گذشته سهم‌های کوچک با رشد قیمت مواجه شدند و بسیاری از سهم‌های بزرگ افت قیمت را تجربه کردند و این موضوع باعث شد نماگر اصلی بازار خلاف جهت شاخص هم وزن حرکت کند. اما امروز نماگر اصلی بازار سرمایه هم‌جهت با شاخص هم‌وزن رشد کرد و بازار با روند آرامی سبز باقی ماند.

در معاملات امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۴۱ واحد رشد کرد و به رقم ۱۵۸ هزار و ۵۳۵ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۱۶۹ واحد رشد تا رقم ۲۹ هزار و ۵۹۷ واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور امروز با ۳۴۲ واحد افزایش تا رقم ۱۷۵ هزار و ۹۸۰ واحدی افزایش یافت و شاخص بازار اول با ۲۱۲ واحد رشد عدد ۱۱۸ هزار و ۴۴ واحدی را تجربه کرد اما شاخص بازار دوم با ۲۳۲ واحد کاهش تا رقم ۳۰۹ هزار و ۸۰۶ پایین رفت.

در آخرین روز معاملات تالار شیشه‌ای معاملات سهام تعدادی از شرکت‌ها در گروه کانه‌های فلزی، فلزی و تعدادی از نمادهای پالایشی بیشترین تأثیر را در نوسانات شاخص کل داشت؛ بطوریکه بطوریکه توسعه معادن و فلزات بیشترین سهم را در کاهش شاخص‌های بازار سهام داشت و یک تنه ۱۰۶ واحد شاخص کل را به سمت پایین هدایت کرد.

پالایش نفت تهران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در کنار این شرکت ۲۷ و ۲۶ واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند.

دو نماد بانکی امروز بعد از چند روز سعی کردند شاخص بازار را افزایش دهند؛ بطوریکه بانک ملت، بانک تجارت از نمادهای تأثیرگذار در جهت مثبت بودند. ملی صنایع مس ایران و سرمایه گذاری غدیر نیز هر کدام ۸۱ و ۵۶ واحد تأثیر افزاینده روی شاخص کل داشتند.

در گروه کانه‌های فلزی سهم‌ها اکثراً کمتر از یک درصد نوسان قیمت رو به بالا یا پایین را تجربه کردند. اکثر شرکت‌ها در این گروه این روزها دغدغه معاملات و مراودات بانکی بین‌المللی را دارند.

در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز علی رغم رشد قیمت سهام بانک مسکن، بانک تجارت و بانک دی و بانک خاورمیانه و مابقی سهم‌ها با کاهش قیمت روبرو شدند اما خودرویی‌ها امروز در گردشی ۱۸۰ درجه یک دست سبز پوش شدند؛ هر چند که بسیاری از سهم‌ها در این گروه کمتر از یک درصد رشد کردند اما رشد کردن یک درصد قیمت آنها جای تأمل داشت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۴۲۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱.۶ میلیون سهم و اوراق مالی را ثبت کرد. همچنین تعداد معاملات این بازار از رقم ۱۴۲ هزار و ۳۲۰ گذشت.

آیفکس نیز ۱۲ واحد رشد کرد و رقم ۱۹۳۴.۸۵ را تجربه کرد. ارزش معاملات فرا بورس ایران به ۳۶۲ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار