کد خبر: ۷۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
حق وردی قائم مقام مدیرعامل بانک تجارت از فروش 273 ملک مازاد این بانک به ارزش تقریبی 2.307 میلیارد ریال در 10 ماهه سال جاری خبر داد.
بانک تجارت 273 ملک مازاد خود را فروخت به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، نادرخواجه حق وردی، قائم مقام مدیرعامل این بانک در گفت وگویی با اشاره به اینکه کاهش تعداد شعب و فروش املاک مازاد به عنوان دو محور اصلی برنامه های بانک برای سال جاری بوده است گفت: یکی از اهداف فروش املاک مازاد ایجاد جریان نقدینگی در دارایی‌ها است . افزایش توان بانک در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی بر اساس ماده 16 و 17 قانون رفع موانع تولید مورد تاکید بوده و بر اساس این قانون حداقل 33 درصد املاک بانک باید به فروش رسانده شود. اهمیت بهبود نسبت کفایت سرمایه بانک و ایجاد جریان نقدینگی در دارایی ها از طریق فروش املاک مازاد و تملیکی در کنار دیگر برنامه‌های جذب و تخصیص منابع از دیگر اولویت‌های بانک تجارت به شمار می رود که در سال 97 توجه ویژه ای به آن شده است.
وی افزود: آمار فروش املاک مازاد بانک تجارت از نظر تعداد و مبلغ همواره روند صعودی داشته است. این امر موجب مولد سازی و ایجاد جریان نقدینگی در بانک شده که در نهایت به دلیل ورود این بخش از دارایی ها به جریان نقدی، عملا ضمن تحقق بخشی از وظایف قانونی سبب کاهش نیاز بانک به تامین نقدینگی از سایر منابع گران قیمت می شود. این امر همزمان از افزایش زیان بانک نیز جلوگیری خواهد کرد.
حق‌وردی یادآور شد: از سال 1396 امکان فروش املاک تملیکی با نظارت مرکز به استان‌ها تفویض شده است. بانک تجارت با اتخاذ این رویکرد در سال 96 به فروش 284 ملک مازاد خود به ارزش تقریبی 1.646 میلیارد ریال مبادرت کرد که این میزان فروش نسبت به سال 95 از رشد 542 درصدی برخوردار بوده است.
قائم مقام مدیر عامل بانک تجارت در ادامه گفت: علاوه بر 273 ملک فروخته شده از ابتدای امسال تا پایان دیماه 174 ملک مازاد بانک نیز در شرف فروش بوده که پیگیری لازم در حال انجام است.
وی یاد آور شد: طی سال‌های اخیر با توسعه خدمات الکترونیک از جمله پایانه های فروشگاهی، خودپردازها، موبایل بانک، اینترنت بانک و ... ، دفعات مراجعه به شعب بانک‌ها کاهش یافته و مشتریان بانک‌ها بیشتر علاقمند به استفاده از خدمات الکترونیک و سرویس‌های بر خط هستند. در این راستا باتوجه به تعدد شعب بانک های دولتی، خصوصی و  موسسه های مالی و اعتباری و به دلیل حضور و رقابت در بازار فعلی اقداماتی مانند چابک‌سازی، کاهش هزینه‌ها و استفاده بهینه از پتانسیل موجود را به عنوان اصلی اساسی سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.
حق وردی به برنامه بانک تجارت برای کاهش و ادغام شعب اشاره کرد و گفت: بر اساس راهبردهای تعیین شده این روند در قالب یک برنامه سه ساله (از سال 97 تا 99) اجرائی می‌شود. در سال 1396 تعداد 54 شعبه بانک تجارت در دیگر شعب ادغام شدند و در سال 1397 نیز قرار است 205 شعبه دیگر ادغام شود که از این تعداد تاکنون 172 شعبه ادغام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: