کد خبر: ۷۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
بر اساس اعلام سامانه سنا، قیمت هر اسکناس دلاری به ۱۱ هزار و ۹۳۰ تومان رسید. قیمت خرید دلار در صرافی ها نیز صد تومان کمتر از این رقم یعنی ۸۳۰ تومان رسید. قیمت خرید و فروش دلار در بازار آزاد بالاتر از این رقم گزارش شده است.
موج تازه گران شدن دلار در بازار آزاد

نرخ فروش دلار در صرافی ها به ۱۱ هزار و ۹۳۰ تومان رسید .

بر اساس اعلام سامانه سنا، قیمت هر اسکناس دلاری به ۱۱ هزار و ۹۳۰ تومان رسید. قیمت خرید دلار در صرافی ها نیز صد تومان کمتر از این رقم یعنی ۸۳۰ تومان رسید. قیمت خرید و فروش دلار در بازار آزاد کمی بالاتر از این رقم گزارش شده است.

نرخ‌های میانگین موزون سنا بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در "سامانه نظارت ارز (سنا) " توسط بانکها و صرافی‌های مجاز کل کشور است.

 بر اساس این گزارش قیمت اسکناس یورو ۱۳ هزار و ۹۵۰ تومان اعلام شده است. همچنین قیمت خرید از سوی صرافی ها ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام شد.همتی، رییس کل بانک مرکزی به تازگی تاکید کرده است بانک مرکزی برنامه ای برای تعدیل قیمت دلار در دستور کار دارد و این قیمت، قیمت واقعی دلار در بازار نیست.

این در حالی است که ساعت ۱۶ روز گذشته هر دلار آمریکا ضمن ثبت رشد ۱۰۰ تومانی به قیمت ۱۲ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش رفت. شاخص ارزی کشور در حالی دومین رشد متوالی خود را تجربه کرد و نرخ خود را بالای مرز ۱۲ هزار تومان تثبیت کرد که اکثر فعالان بازار انتظار داشتند تا با مداخله بازارساز قیمت‌ها به زیر مرز روانی بازگردد. به گفته فعالان بازار ارز، نوسان‌گیران توانستند با تکیه بر برخی اخبار، هیجان را در بازار افزایش دهند و برخی خریداران احتیاطی را وارد بازار ارز کنند. عدم برآورده شدن انتظارات ایران از اینستکس و احتمال بالا رفتن تنش میان ایران و آمریکا در کنار رشد نرخ حواله درهم دلار را صعودی کرد.

در روزی که قیمت دلار دوباره رشد متوالی را تجربه کرد، برخی از معامله‌گران همچنان تمایلی به خرید ندارند. این دسته باور دارند، بازار طی روزهای آتی روند نزولی خواهد گرفت و حداقل تا نقطه مقاومتی ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومانی برای خرید صبر خواهند کرد. به گفته آنها، یکی از نشانه‌هایی که انتظارات این گروه را تحت‌تاثیر قرار داد، عدم‌افزایش ارزش دلار در هرات افغانستان به بالای مرز ۱۲ هزار تومانی بود. آنها باور دارند در صورتی که دلار در بازار تهران با یک روند افزایشی مواجه بود، معامله‌گران بازار هرات افغانستان نیز خریدهای خود را بالا می‌بردند و قیمت در آن منطقه جغرافیایی به بالای مرز ۱۲ هزار تومانی می‌رفت. عده دیگری از معامله‌گران نیز بر مقاومت دلار در نقطه ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومانی تاکید می‌کنند. این عده باور دارند تازمانی که قیمت دلار زیر منطقه یاد شده قرار دارد، می‌توان انتظار اصلاح قیمت آن به کانال ۱۱ هزار تومانی را داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار