کد خبر: ۷۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی پس از انتشار آمار تورم آمریکا که انتظارات برای توقف روند افزایش نرخ‌های بهره این کشور را بالا برد، صعود کرد.
طلا باز هم گران شد
طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی پس از انتشار آمار تورم آمریکا که انتظارات برای توقف روند افزایش نرخ‌های بهره این کشور را بالا برد، صعود کرد.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۳۰۹.۳۸ دلار رسید.
در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۳۱۰.۱۲ دلار ایستاد.
قیمت مصرفی آمریکا در ژانویه برای سومین ماه متوالی تغییری نداشت و در نتیجه، تورم کوچک‌ترین افزایش سالانه را در بیش از یک سال و نیم اخیر داشت. این آمار ممکن است باعث شود بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره دست نگه دارد.
قیمت طلا روز چهارشنبه به ۱۳۱۸.۱۲ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در یک هفته اخیر بود اما تحت تأثیر رشد ارزش دلار آمریکا، بخشی از رشدش را تا اواخر معاملات از دست داد.
دلار از آمار تورم که نشان داد شاخص قیمت مصرفی برای سومین ماه متوالی ۲.۲ درصد رشد کرده است، پشتیبانی شد.
بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا در ژانویه نرخ‌های بهره را ثابت نگه داشت و قول داد در اقدام برای افزایش نرخ‌های بهره با توجه به کندی رشد اقتصادی و ابهامات تجاری، صبورانه عمل کند.
مقامات متعدد بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده‌اند از توقف روند افزایش نرخ‌های بهره برای ارزیابی تأثیر آن بر اقتصاد حمایت می‌کنند.
بانک مرکزی آمریکا سال میلادی گذشته نرخ‌های بهره را چهار دور افزایش داد و اعلام کرد احتمالاً هزینه‌های استقراض دو مرتبه دیگر در سال ۲۰۱۹ افزایش پیدا خواهد کرد با این حال برخی از مقامات بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده‌اند که در رویکردشان برای افزایش نرخ‌های بهره صبورانه عمل خواهند کرد.
طلا از پایین ماندن نرخ‌های بهره سود می‌برد زیرا هزینه نگهداری این فلز کمتر شده و جذابیت سرمایه‌گذاری بیشتری پیدا می‌کند.
قیمت طلا از ماه اوت که به پایین‌ترین قیمت در یک سال و نیم اخیر (۱۱۵۹.۹۶ دلار) سقوط کرده بود، حدود ۱۳ درصد رشد کرده که عمدتاً ناشی از نوسان بازارهای سهام، عقب‌نشینی دلار و ملایم شدن موضع بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش نرخ‌های بهره بوده است و در ژانویه تا رکورد ۱۳۲۶.۳۰ دلار پیش رفت.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۴۰۵ دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۱۵.۶۴ دلار معامله شد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۷۸۴ دلار رسید.
در همین حال در بازار داخلی هم روند افزایشی قیمت طلا و سکه ادامه دارد.
 روز گذشته قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید چهار میلیون و ۳۱۰ هزار تومان بود که ۲۵ هزار تومان نسبت به روز سه شنبه افزایش قیمت دارد.
همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.
هر قطعه نیم سکه نیز دو میلیون و ۳۲۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین در طلافروشی‌ها هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۸۳ هزار تومان داد و ستد شد که افزایش بیش از ۵۰۰۰ تومانی داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار