کد خبر: ۷۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
اعلام زمان و آدرس سایت‌های توزیع گوشت 28500 تومانی
در پی اظهارات اخیر مسئولان مبنی بر عرضه اینترنتی ۳۵ تن گوشت قرمز در روزهای گذشته، گفت وگو با مدیران سه سایت‌ اینترنتی عرضه گوشت حاکی از آن است که تاکنون فقط یکی از آنها وارد این چرخه شده و یکی از دو سایت دیگر هم هنوز توزیع گوشت را آغاز نکرده است.
آنچه درباره عرضه اینترنتی گوشت دولتی باید بدانید
در پی اظهارات اخیر مسئولان مبنی بر عرضه اینترنتی ۳۵ تن گوشت قرمز در روزهای گذشته، گفت وگو با مدیران سه سایت‌ اینترنتی عرضه گوشت حاکی از آن است که تاکنون فقط یکی از آنها وارد این چرخه شده و یکی از دو سایت دیگر هم هنوز توزیع گوشت را آغاز نکرده و دیگری هم چند روزی است که ورود پیدا کرده، ولی همچنان خبری از عرضه گوشت قرمز تازه نیست و فقط گوشت منجمد برزیلی توزیع می‌شود.

طی هفته‌های گذشته اخباری مبنی بر عرضه اینترنتی گوشت قرمز و ارسال این محصول به منازل مردم برای جلوگیری از تشکیل صف‌های خرید آن منتشر شد، ولی این طرح همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

چندی پیش یک منبع اگاه در وزارت جهاد کشاورزی در این باره به ایسنا گفته بود: از آن روزی که این خبر منتشر شده، هنوز چیزی قطعی نشده و احتمال منتفی شدن آن هم وجود دارد؛ چرا که بستر و زیرساخت برای عرضه اینترنتی گوشت قرمز آن هم در این حجم و گستردگی وجود ندارد.

وی گفته بود که درصدد ارائه روش و راهکاری بهتر برای رساندن این کالای اساسی و مورد نیاز به مردم هستیم که البته تا چند روز آینده ابلاغ خواهد شد و یکی از آن روش‌ها توزیع در جوامع هدف است که واقعاً به این یارانه دولتی نیاز دارند.

البته پس از چند روز رضا سالمی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران در این باره به ایسنا گفت که احتمال جایگزینی روش عرضه اینترنتی محصولات پروتئینی با دیگر روش‌ها مانند روش عرضه به جوامع هدف وجود دارد که باید دید وزارت صنعت، معدن و تجارت که اخیراً تنظیم بازار گوشت قرمز را برعهده گرفته، چه راهکار و پیشنهادی ارائه می‌دهد.

وی افزود: در طول روزهایی که عرضه اینترنتی گوشت قرمز برای تنظیم بازار ادامه داشته است، حدود ۳۵ تن گوشت به دست مردم رسیده و در سایت بروزرسان روزانه دو تا ۲.۵ تن گوشت به صورت اینترنتی عرضه می‌شود و دو سایت دیگر عرضه‌کننده گوشت قرمز به صورت اینترنتی نیز هر کدام روزانه حدود یک تا ۱.۵ تن که مجموعاً ظرفیت‌شان به پنج تن در روز می‌رسد عرضه اینترنتی می‌کنند که البته در این میان سایت مسترقصاب فعالیت خود را آغاز کرده و سایت یخچال نیز به زودی کارش را آغاز می‌کند.

در همین رابطه، محمد فوزی، مدیر یکی از این سایت‌ها به ایسنا گفت: هر تولید کننده یا صاحب اصلی کالا می‌تواند محصولاتش را از طریق این سایت عرضه کرده و به دست مردم برساند، چرا که در این زمینه یک ناوگان مجهز وجود دارد و محصولات را برای ما ارسال می‌کند و ما هم آن را به دست مشتریان می‌رسانیم.

وی افزود: تعامل مناسبی با مجموعه شرکت پشتیبانی امور دام داریم تا بتوانیم محصولات پروتئینی را بدون آنکه مردم در صف بایستند، به صورت رایگان به دستشان برسانیم؛ اما نکته‌ای که وجود دارد اینکه با وجود اطلاع رسانی‌های متعدد مبنی بر عرضه اینترنتی گوشت گرم هنوز نتوانسته ایم به این عرصه ورود پیدا کنیم و تنها گوشت منجمد عرضه کرده ایم.

فوزی تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که وجود دارد این است که کل کشور را نمی‌توانیم پوشش دهیم و یک مجموعه استارتاپی مانند این مجموعه تنها می‌تواند بخش اندکی از این مشکل را حل کند و حتی اگر چندین و چند سایت دیگر هم به جمع سایت‌های عرضه کننده اضافه شوند، باز هم نمی‌توانند همه کشور را پوشش دهند.

این مدیر سایت عرضه کننده اینترنتی گوشت قرمز با بیان اینکه روزانه ۲۰ هزار نفر به سایت ما مراجعه می‌کنند و ظرفیت‌های توزیع در این زمینه تکمیل شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت حمل و نقل و لجستیک در سایت ما محدود بوده و نهایتاً می‌توانیم ۵ درصد نیاز بازار را پاسخگو باشیم، کاری کردیم تا پس از پر شدن ظرفیت سایت، درخواست‌های دیگر به روزهای آینده موکول شود و از امروز تا دوم اسفند ماه، این ظرفیت با ثبت نام مردم تکمیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه نرخ عرضه اینترنتی گوشت قرمز بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار بوده است و بهای اضافه ای از مردم دریافت نمی‌شود، گفت: بر اساس طرحی که شرکت پشتیبانی امور دام به ما اعلام کرده، بر اساس هر کد پستی سه کیلوگرم گوشت منجمد برزیلی به قیمت هر کیلو ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، چهار عدد مرغ منجمد به قیمت کیلویی ۸,۹۰۰ تومان و دو شانه تخم مرغ به قیمت شانه‌ای ۱۳ هزار ۸۰۰ تومان که سهمیه هر خانوار برای یک ماه است، در اختیار آنها قرار می‌گیرد. اما هنوز گوشت گرم قرمز به این سایت برای توزیع داده نشده که مقرر شد تا شرکت‌های بسته بندی آن را به زودی برای ما تأمین کنند و قیمت آن نیز به صورت لاشه ۴۲ هزار تومان است و این نرخ برای قطعات دیگر گوشت قرمز متفاوت خواهد بود.

همچنین فیاضی، مدیر فروش یکی دیگر از این سایت‌های عرضه کننده گوشت قرمز که کار خود را از سه شنبه هفته جاری آغاز کرده است، به ایسنا اینگونه توضیح داد که مقرر شده تا از هفته آینده گوشت گرم قرمز را نیز در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم در این زمینه نیز به مردم خدمت کنیم، اما در حال حاضر به ازای هر کد پستی یک بسته حدود سه کیلوگرمی گوشت قرمز منجمد برزیلی با نرخ مصوب به همراه سه قطعه مرغ منجمد به سرپرست‌های خانوار تحویل می‌دهیم، اما هنوز به عرضه تخم مرغ تنظیم بازاری وارد نشده ایم.

وی با بیان اینکه عرضه اینترنتی محصولات پروتئینی تنطیم بازاری تنها در مناطق ۱۶ تا ۲۰ شهر تهران انجام می‌شود، اعلام کرد: در حال حاضر مشغول تکمیل و اصلاح زیرساخت‌های خود هستیم تا بتوانیم همه مناطق پایتخت را تحت پوشش قرار دهیم.

فیاضی همچنین گفت: یکی از کارهایی در این مجموعه انجام می‌شود، این است که در چندین مرحله اطلاعات موجود از مردم چک می‌شود. از سوی دیگر آمار دقیقی در اختیار نداریم که طی روزهای گذشته چقدر مرغ و گوشت عرضه کرده ایم، اما ظرفیت کنونی این شرکت حدود یک تن در روز بوده که می‌توانیم آن را گسترش دهیم.

گودرزی، مدیر یکی دیگر از این سایت‌ها که هنوز به عرضه اینترنتی به صورت عملی وارد نشده است نیز به ایسنا گفت: یکی از مشکلاتی در بازار ما به عنوان عرضه کنندگان اینترنتی محصولات پروتئینی افزایش قیمت آن هاست که سبب کاهش قدرت خرید مردم شده است، اما با وجود اینکه هشت ماه پیش توانستیم به صورت آزمایشی در چند منطقه تهران عرضه اینترنتی را آغاز کنیم اما همچنان مجوزهای ما برای ورود به این عرصه صادر نشده است.

وی افزود: قرار بود بود از سه شنبه عرضه اینترنتی از سوی این شرکت آغاز شود اما شرکت پشتیبانی امور دام و دیگر شرکت‌های تأمین کننده نتوانستند بار ما را تأمین کنند و نهایتاً در جلسه‌ای با مسئولان ذیربط قرار شد که گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری از روز شنبه ۲۸ بهمن عرضه شود، که به حدود یک تن در روز می‌رسد تا بتوانیم کمکی در این زمینه انجام دهیم.

مدیر این سایت عرضه کننده اینترنتی گوشت قرمز تنظیم بازاری اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با افزایش ظرفیت و توان لجستیکی سهم بیشتری در این بازار داشته باشیم. تنها هدف ما کمک به تنظیم بازار گوشت قرمز است چرا که هیچ سودی برای ما ندارد و یکی دیگر از مشکلات ما ترافیک پایتخت بوده که مشکلات متعددی برای ما به وجود آورده و با اندیشیدن تدابیر لازم در این زمینه امیدواریم این مشکلات را حل کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار