کد خبر: ۷۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
روحانی در دیدار با اردوغان تاکید کرد:
رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه در دیدار دو جانبه با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در حاشیه نشست سه جانبه سوچی، تروریسم را از مهمترین معضلات منطقه عنوان کرد و گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری همگانی است.
آمادگی ایران برای توسعه همکاری ها با ترکیه
رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه در دیدار دو جانبه با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در حاشیه نشست سه جانبه سوچی، تروریسم را از مهمترین معضلات منطقه عنوان کرد و گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری همگانی است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه ایران و ترکیه در مبارزه با تروریسم اراده و همکاری مشترک دارند، گفت: متاسفانه گروه های تروریستی منطقه سالهاست که از سوی قدرت های خارجی و بویژه آمریکا حمایت می شوند.
رئیس جمهو در ادامه با اشاره به روابط دو کشور ایران و ترکیه، با بیان اینکه بسیاری از توافقات دوجانبه  درحال اجراست، گفت: امیدواریم موانع اجرای سایر توافقات نیز بر طرف شده و به سرعت اجرایی شوند.
دکتر روحانی همکاری های تجاری دو کشور بویژه ارتباط بخش های خصوصی ایران و ترکیه را خوب توصیف کرد و افزود: توسعه مبادلات بانکی لازمه توسعه این روابط است .
رئیس جمهوری اسلامی ایران با اعلام آمادگی برای توسعه همکاری ها در حوزه انرژی و تامین نیازهای نفت و گاز ترکیه، اظهار داشت: ضروری است که مسئولان کمیسیون مشترک همکاری ها با تماس بیشتر روند اجرای توافقات را شتاب دهند.
دکتر روحانی در این دیدار همچنین بر ضرورت توسعه روابط و همکاری های دو کشور در حوزه حمل و نقل و صنعت تاکید کرد.
رئیس جمهور با اشاره به برگزاری نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در سوچی درمورد سوریه ، خاطرنشان کرد: در شرایطی که امروزما به اتفاق روسیه در سوچی گام جدیدی برای تحکیم ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم در سوریه بر می داریم، عده ای که خود حامی تروریست ها هستند در ورشو در حال توطئه علیه منطقه هستند.
دکتر روحانی همچنین از ابراز همدردی و تسلیت رئیس جمهور ترکیه به مناسبت حادثه تروریستی زاهدان تشکر کرد.
رئیس جمهور ترکیه در این دیدار با بیان اینکه ملت ترکیه نیز از تروریسم رنج برده است، تاکید کرد: به همکاری های دو جانبه و منطقه ای با ایران علیه تروریسم ادامه می دهیم .
رجب طیب اردوغان با بیان اینکه مصمم هستیم تمام توافقات را به سرعت اجرایی کنیم ، گفت:  ترکیه از سازو کار SPV اروپا برای همکاری تجاری با ایران استقبال می کند و آماده همکاری در چارچوب آن و همچنین ایجاد مکانیسم مشابه دو جانبه است .
رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: همکاری چند جانبه با ایران در موضوعات مختلف دستاوردهای مثبتی داشته و ترکیه آماده است همکاری های چند جانبه  با ایران را به سایر کشورهای منطقه گسترش دهد.
رجب طیب اردوغان در ابتدای این دیدار حادثه تروریستی روز گذشته در زاهدان علیه مرزبانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قویا محکوم کرد و این حادثه تروریستی را از طرف دولت وملت ترکیه تسلیت گفت.
رئیس جمهور ترکیه همچنین  فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت ، دولت و رهبر معظم انقلاب تبریک گفت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار