کد خبر: ۷۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴
در دیدار روحانی با پوتین تاکید شد:
رئیس‌جمهوری کشورمان روابط ایران و روسیه را صمیمانه و رو به رشد دانست و تصریح کرد: همکاری‌های تهران-مسکو به سمت روابط راهبردی پیش می‌رود و دو کشور در موضوعات مهم منطقه‌ای به ویژه سوریه همکاری‌های خوبی دارند.
همکاری‌های تهران-مسکو به سمت روابط راهبردی می‌رود
رئیس‌جمهوری کشورمان روابط ایران و روسیه را صمیمانه و رو به رشد دانست و تصریح کرد: همکاری‌های تهران-مسکو به سمت روابط راهبردی پیش می‌رود و دو کشور در موضوعات مهم منطقه‌ای به ویژه سوریه همکاری‌های خوبی دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر امروز (پنج‌شنبه) در دیدار با ولادیمیر پوتین در حاشیه اجلاس سه‌جانبه سوچی اظهار کرد: همکاری‌های ایران، روسیه و ترکیه در خصوص سوریه، دستاوردهای خوبی داشته و گام‌های باقی‌مانده مانند تلاش برای حفظ تمامیت ارضی آن کشور و فرایندهای سیاسی لازم هم باید با هماهنگی برداشته شود.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به تلاش برخی کشورها از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه، رژیم صهیونیستی را ریشه بسیاری از مشکلات و ناامنی‌ها در منطقه برشمرد و ابراز امیدواری کرد که اجلاس سه جانبه چهارم در سوچی قدم بلند دیگری برای تأمین صلح و امنیت در منطقه باشد.

روحانی در ادامه با بیان اینکه پیوند بخش‌های تجاری، حمل و نقل و بانکی، روابط دو کشور را پایدار می‌کند، افزود: انجام معاملات با ارزهای ملی دو کشور گام بزرگی برای توسعه روابط اقتصادی است.

رئیس‌جمهور همچنین یادآور شد: از سرمایه گذاری شرکت‌های روسی در حوزه‌های انرژی ایران استقبال می‌کنیم.

روحانی همچنین به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده و سایر طرفین نیز متعهدند به وظایف خود عمل کنند. اگر طرفین خواستار استحکام برجام هستند اجرای یک طرفه تعهدات، ما را به این هدف نمی‌رساند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه اروپا باید تأخیرهای خود را در اجرای تعهدات جبران کند، افزود: نقش روسیه در استحکام برجام بسیار مهم است.

روحانی در ابتدای سخنان خود نیز از ابراز همدردی و تسلیت رئیس جمهور روسیه به مناسبت حادثه تروریستی در زاهدان تشکر کرد و گفت: این حادثه همفکری و اراده مستحکم‌تر در مبارزه مشترک با تروریسم را ضروری کرده است.

رئیس‌جمهوری روسیه نیز در این دیدار با تاکید بر این که روسیه با قدرت از حفظ برجام حمایت می‌کند، گفت: هیچ شاهدی مبنی بر نقض تعهدات ایران یافت نشده است.

ولادیمیر پوتین افزود: از همکاری‌های ایران در چارچوب تعهدات تقدیر می‌کنیم و امیدواریم طرفین هم به تعهدات خود عمل کنند.

رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به برگزاری نشست سوچی، خاطرنشان کرد: از سهم ایران در حل و فصل مشکلات در سوریه تشکر می‌کنم و معتقدم همکاری دو کشور در چارچوب دو جانبه و روند آستانه دستاوردهای بسیار بزرگی داشته و سایر مسائل باقی‌مانده نیز باید در همین مسیر حل شود.

پوتین افزود: اکثر توافقات دو کشور در حال اجراست و همکاری‌ها باید تقویت شود، در حوزه‌های حمل و نقل و انرژی، صنعت و کشاورزی و همچنین امور دفاعی همکاری‌های خوبی داریم و مسکو هم به دنبال تعمیق این همکاری‌ها با تهران است.

رئیس‌جمهوری روسیه در ابتدای این دیدار حادثه تروریستی زاهدان را به همه ملت ایران و خانواده آسیب دیدگان تسلیت گفت و با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی و پیشرفت ملت ایران را آرزو کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار