کد خبر: ۷۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
در 5 سال گذشته اگر شرکتی نیازمند تامین مالی 6 میلیارد تومانی بود، با دلهره این کار را از بازارسرمایه دنبال می کرد اما حالا این بازار اعتماد لازم به واسطه اکوسیستم معقول بازار بدهی ایجاد کرده و تامین مالی های چند میلیارد تومانی را عهده دار است.
چشم انداز روشن تامین مالی نتیجه اعتماد به ساختار بازار سرمایهمدیر‌عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان در گفت و گو با ستاد خبری دومین همایش تامین مالی گفت: نباید تامین مالی از بازار سرمایه کشورمان را با کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم، چون فاصله قابل توجهی برای مقایسه وجود دارد، اما اگر بخواهیم روند تامین مالی را زیر ذره بین قرار دهیم باید بگوییم این روند با رشد خوبی همراه بوده به طوری که طی ده سال اخیر ابزارهای مالی متعددی در این بازار شکل گرفته است.
علی تیموری شندی افزود: بازار سرمایه کشورمان به نسبت دیگر بازارها جوان است و هنوز به مرحله بلوغ نرسیده تا ابزارسازی متنوع و کاملی شکل بگیرد اما با وجود این نهادهای مالی در کنار ورود تامین سرمایه ها تکامل خوبی داشته و ابعاد و حجم قابل قبولی از تامین مالی را بر عهده گرفته‌اند. وی با بیان اینکه سیستم بانکی نمی‌تواند و نباید تامین مالی کلان را بر عهده داشته باشد، افزود: در ۵ سال گذشته اگر شرکتی نیازمند تامین مالی ۶ میلیارد تومانی بود، با ترس و دلهره این کار را از بازارسرمایه دنبال می‌کرد اما هم اکنون این بازار اعتماد لازم به واسطه اکوسیستم معقول بازار بدهی را جلب کرده و تامین مالی های چند میلیارد تومانی را عهده دار است. با نگاه فنی به این موضوع باید گفت همه ارکان و نهادهای بازار سرمایه طبق اصول و قاعده شکل گرفته و چشم انداز روشنی را برای بازار سرمایه رقم خواهد زد، البته هنوز اقدامات زیادی باید انجام دهیم اما پله پله رشد کردن منطقی تر از پرش یکباره است.
مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان ادامه داد: هرچند سایز گسترش بازارسرمایه به نسبت بازار پول قابل توجه نیست اما روند، روند معقولی بشمار می رود و با توجه به محدودیت هایی که در بازار سهام وجود دارد رشد منطقی بازار چشمگیر است.

نام:
ایمیل:
* نظر: