کد خبر: ۷۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
مدیرعامل بانک در نشست هم اندیشی مدیران دوایر طرح و توسعه در مشهد، سرمایه انسانی را شالوده اصلی پیشبرد برنامه ها دانست.
سرمایه انسانی شالوده اصلی پیشبرد برنامه ها می باشدبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان خراسان رضوی، سید ضیاء ایمانی مدیر عامل بانک در این مراسم، شرایط امن حال حاضر کشور را مدیون خون پاک شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی دانست و ابراز داشت: همه باید تلاش کنیم تا با حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران به سهم خود در تحقق اهداف کلان اقتصادی نظام و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی سهیم باشیم.  
وی با اشاره به دشواری کار و فعالیت حرفه ای در بانک مهر اقتصاد در مقایسه با سایر بانکها، افزود: بانک مهر اقتصاد علی رغم محدودیت در استفاده از برخی امکانات و سرویس های بانکی، توانسته است با جلب اطمینان و اعتماد عمومی، ضریب نفوذ بالایی در بازار پولی و مالی کشور داشته باشد و با برخورداری از مشتریان چندین میلیونی در رقابتی تنگاتنگ، ضمن رعایت قوانین و مقررات ابلاغی از سوی بانک مرکزی، سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد.  
ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود نیروی انسانی را شالوده اصلی پیشبرد برنامه ها دانست و تاکید کرد: چنانچه در حوزه سرمایه انسانی خوب عمل کنیم همه چالش ها و مشکلاتی که پیش روی بانک قرار دارد جبران می شود و این را همه در عمل دیده ایم .  
وی ابراز داشت: باید برخی استان ها که از ظرفیتها و قابلیتهای مناسبی در حوزه تجهیز و تخصیص برخوردارند اما به لحاظ عملکردی جایگاه قابل قبولی ندارند را کمک کنیم تا در سال آتی تمامی استان ها سود ده باشند لذا باید بهره وری را در اولویت برنامه ریزی و بودجه ریزی قرار دهیم.  
ایمانی با اشاره به وضعیت نقدینگی در بانک گفت: وضعیت ما در بانک مهر اقتصاد متاثر از برخی عوامل برون سازمانی است لذا باید نقدینگی را مدیریت کنیم تا در مواقع لزوم و شرایط دشوار کمترین آسیبی متوجه بانک نگردد.  
در ادامه، جعفر صفائی مزید– معاون طرح و توسعه بانک - نیز در این همایش با بیان اینکه طرح و توسعه به عنوان مغز متفکر بانک باید به آینده بیندیشد، گفت: جامعه هدف بانک مهر اقتصاد از ابتدای تاسیس، جامعه بسیار بزرگی بوده و ویژگیهایی همچون مدل کسب و کار پردامنه، حجم و شکل خدمات و چابکی آن با همه بانکها متفاوت و یک تمایز و شاخصه مهم به شمار می رود که این مولفه ها باعث شده که به یک سازمان ویژه تبدیل شویم.  
معاون طرح و توسعه، بانک مهر اقتصاد را دارنده قابلیتهای مناسبی برای اجرای استراتژی تمایز دانست و عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا تراز حرفه ای گری در برخی شعب بانک افزایش یابد و با اجرای برنامه های مدون اهداف مورد نظر را محقق نماییم.  
معاون طرح و توسعه بانک اضافه کرد: در شرایط کنونی بانک مهر اقتصاد به عنوان یک بنگاه اقتصادی ارزشی، وظیفه دارد با اقدام مناسب، نقدینگی را به سمت تولید هدایت کند.  
صفایی تصریح کرد: لازم است چالش های پیش رو شناسایی و برای رفع آنها راهکارهای عملی اتخاذ شود که خوشبختانه با اقدامات انجام شده در این زمینه بهره وری عملیاتی بانک مطلوب بوده است.  
گفتنی است تدوین برنامه و بودجه سال 1398، تشریح رویکرد جدید گزارش گیری عملکرد، تشریح نرم افزار راهبری شعب و پوینتر، مدیریت سبد محصولات و خدمات، تشریح استاندارد نیرویی و بررسی شاخص های کارانه، بهره وری و درجه بندی از طریق برگزاری کارگروه های تخصصی از جمله موضوعات مورد بحث در این همایش بود و در پایان همایش نیز  از 3 نفر از برگزیدگان مقالات برتر تقدیر شد .

نام:
ایمیل:
* نظر: