کد خبر: ۷۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
مهنوش مفتوح مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و تحلیل واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی گفت: موضوع گیریها و اظهارنظرهای اشتباه در خصوص واگذاریها موجب می شود تا بخش زیادی از انرژی سازمان خصوصی‌سازی صرف پاسخگویی به اقداماتی می شود که این سازمان در راستای انجام وظایف قانونی خود انجام داده است.
بخشی از انرژی سازمان خصوصی‌سازی صرف پاسخگویی به اقداماتی می شودبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و تحلیل واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی در مصاحبه با رادیو گفتگو با اشاره به این مطلب که جایگاه سازمان خصوصی سازی در مقایسه با سایر کشورها در جایگاه مناسبی قرار ندارد گفت: یکی از بزرگترین مشکلات بر سر راه اجرای خصوصی سازی در کشور، موضع گیری های مختلف است که از طرف دستگاههای دولتی و غیردولتی در مقابل واگذاریها انجام می شود.
مهنوش مفتوح افزود: این موضوع گیریها و اظهارنظرها در خصوص واگذاریها موجب می شود تا بخش زیادی از انرژی سازمان خصوصی‌سازی صرف پاسخگویی به اقداماتی می شود که این سازمان در راستای انجام وظایف قانونی خود انجام داده است که این موضوع موجب می شود تا سازمان خصوصی سازی از انجام وظایف و اهداف خود دور شود.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا می شود جایگاه محکمتری را برای سازمان خصوصی سازی از نظر اجرایی در نظر گرفت یا خیر نیز گفت: هنوز تصمیم گیری خاصی در این زمینه نشده است.  
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و تحلیل واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: سیاستهای ابلاغی اصل 44 در سال 84 ابلاغ شده است و این سیاستها زمانی که تبدیل به قانون شد مقرر گردید اجرای واگذاری های دولت در چارچوب خصوصی سازی انجام شود.
مفتوح اذعان داشت: در چند روز گذشته نیز رهبر انقلاب با انتشار بیانیه ای کاهش تصدی گری دولت و مردمی کردن اقتصاد را راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی عنوان کرد.
وی افزود: بعضا در بدنه دولت و سایر قوا اتحاد راسخی که باید در راستای واگذاریها و اجرای سیاست خصوصی سازی باشد، وجود ندارد و این عدم همراهی ها موجب شده تا نیروی زیادی در کشور در این زمینه اتلاف شود.
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و تحلیل واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی گفت: امیدواریم مشکلات موجود در زمینه اجرای سیاست خصوصی سازی در کشور حل شود و با دفاعیات سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد شاهد رفع این مشکلات باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: